Permalänk

Dåligt ljud på xboxet?

Hej har nästan nyss köpt mitt 360 slim, men när jag ska spela spelen så hörs dom mäsnkliga rösterna i spelen jätte tyst medans musiken överröstar rejält har dragit ner på bakrunds musiken i spelen men det låter ändå inte bra.

Jag har alltså inte surround ljud utan använder 2.1 system som är kopplat med en optisk kabel direkt till xboxet.

Vad kan felet vara?

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Xboxen står förmodligen inställd på 5.1, gå in i settings o ändra.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av teckim:

Xboxen står förmodligen inställd på 5.1, gå in i settings o ändra.

Har provat detta men fortfarande samma problem =(

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadhettehaaan:

Har provat detta men fortfarande samma problem =(

Är du helt säker på att högtalarna funkar som dom ska?
Har också ett X360 kopplat till 5.1 system med en optisk sladd, funkar finemang.

(Jag har en Elite, alltså ingen Slim)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av teckim:

Är du helt säker på att högtalarna funkar som dom ska?
Har också ett X360 kopplat till 5.1 system med en optisk sladd, funkar finemang.

(Jag har en Elite, alltså ingen Slim)

Jadå det är ett helt nytt system som knappt är inspelat, men allt ljud fungerar när jag spelar via datorn eller något sådant.

Men jag har löst det nu i alla fall, jag hade ändrat någon inställning på Förstärkaren som gjorde så att ljudet blev så konstigt...

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E