Permalänk
Medlem

Lyssna på låten :)

Tjena, nu är det så att jag och en polare har släppt våran första låt och vill gärna ha lite feedback!

Låten är till för att spelas på fest och liknande så det är viktigt att man lyssnar med bra bas och hög volym

http://soundcloud.com/vinzacrambymusic/the24

Se till att lyssna på hela!

Tack på förhand, skriv gärna vad ni tycker om låten!

Permalänk

Tycker den va riktigt skön, keep up the good work!

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Man kan säga att jag hatar sån där musik, men jag tror ändå att den duger bra som partymusik, alltså det den verkar vara tänkt för. Därför röstar jag nog på att den är bra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem

Det kunde varit lite större dynamik som betonade rytmen nu var den lite "entonigt", jag gillar mera stilen som infected mushrooms och armin van buren har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tyckte den hade på tok för gäll ton som återkom över hela låten, annars sådär..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kunde varit lite större dynamik som betonade rytmen nu var den lite "entonigt", jag gillar mera stilen som infected mushrooms och armin van buren har.

Jo, det har du nog rätt i. Till exempel Suliman med Infected Mushroom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Tyckte den hade på tok för gäll ton som återkom över hela låten, annars sådär..

jupp

Permalänk

Inte min musik direkt. Dock började den pumpa upp stämningen lite i början men sen hände inget direkt. Lite mer långfärds bilåka musik ^^

Dygligt första låt skulle jag nog säga.
Men topic'en du valt nominerar jag till topp 10 för 2011 så här långt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa!

Ni som tycker den är lite enformig kan jag förstå, det är ju lite utav meningen med musikstilen men vi har fortfarande en hel del att utveckla!

Men vi är ju trots allt bara 17 år gamla så förhoppningsvis utvecklas vi med åren en ny låt kommer att släppas inom kort, så ni får mer än gärna "follow" us på SoundCloud eller kolla in sidan lite då o då

Vi finns även på YouTube och Myspace.

YouTube - http://www.youtube.com/user/VinzaAndCrambyMusic
Myspace - www.myspace.com/vinzacrambymusic

Permalänk
Medlem

Fullmoon: Vad menar du med dygligt och varför så bra Topic? haha

Permalänk

Var helt okej i början, trodde den skulle brista ut i totalrave vid 2.00 samt 4.36 (eller nåt) men nä den gick liksom tillbaka :/ Hade den dragit igång ordentligt där hade den varit lyssningsvärd
Visserligen inte min musikstil, gillar techno/dance mer, menmen.

Bra förstalåt ändå, man lär sig med tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spavined:

Tack allihopa!

Ni som tycker den är lite enformig kan jag förstå, det är ju lite utav meningen med musikstilen men vi har fortfarande en hel del att utveckla!

Men vi är ju trots allt bara 17 år gamla så förhoppningsvis utvecklas vi med åren en ny låt kommer att släppas inom kort, så ni får mer än gärna "follow" us på SoundCloud eller kolla in sidan lite då o då

Vi finns även på YouTube och Myspace.

YouTube - http://www.youtube.com/user/VinzaAndCrambyMusic
Myspace - www.myspace.com/vinzacrambymusic

Wooowooowooo! sakta i backarna vilken musik stil påstår ni ska vara enformig?!
Låter som att ni lyssnat på något dåligt eller fått något om bakfoten så länge ni inte gjort psytrance...

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Nog för att musik är ljud, men jag tror nog att tråden gör sig bättre här.

Är för övrigt mer av en prog/metal snubbe så har lite svårt att ge konstruktiv kritik på musiken.

Permalänk
Medlem

Är inte någon musiker men tror att det behövs mer variation. Nu är varje del ca 1 min och den minuten är relativt stabil.
Om det händer lite under varje del också så blir det lite mer svårt att förutse vad som kommer sedan. Å andra sidan ska det finnas en röd tråd också.
Annars var det ganska bra att se ljudstyrkan samtidigt som den spelas

Permalänk
Medlem

Najs, lite väl mycket kompressorflås, men det ska kanske vara så

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)