Extern tyst fläkt som drivs av Xboxens USB?

Permalänk

Extern tyst fläkt som drivs av Xboxens USB?

Har köpt ny TV-bänk och eftersom Xboxen numera står instäng så kör jag med dörrarna öppna. Detta är fult så därför letar jag efter en liknande lösning så jag kan köra med stängda dörrar.

Någon här som vet hur man gör detta?

Permalänk

Varför göra dubbla trådar?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Välj alternativet du tror är rätt.

1. För att jag kände för det och för att man med stor sannolikhet får fler/snabbare svar.
X. För att jag kände för det och för att man med stor sannolikhet får fler/snabbare svar.
2. För att jag kände för det och för att man med stor sannolikhet får fler/snabbare svar.

Gissade du 1, X eller 2 gissade du fel. Rätt svar är Z.

Dold text

Kan vi återgå till ämnet, tack!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xboxflickan:

Välj alternativet du tror är rätt.

1. För att jag kände för det och för att man med stor sannolikhet får fler/snabbare svar.
X. För att jag kände för det och för att man med stor sannolikhet får fler/snabbare svar.
2. För att jag kände för det och för att man med stor sannolikhet får fler/snabbare svar.

Gissade du 1, X eller 2 gissade du fel. Rätt svar är Z.

Dold text

Kan vi återgå till ämnet, tack!?

Ta en sväng förbi reglerna innan du postar flera trådar.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

Wanna-be mod är vi alla.

Hittade en lösning så ni självutnämnda experter som inget kan, mer än att tjata om regler, kan... tja gissa själva.

Permalänk
Medlem

Borde bara vara att kapa USB-sladden och löda fast fläktkontakten på de tåtar som står för strömmen.
Här är en länk som visar vilken sladd som gör vad:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Kontakter

Själv har jag kopplat 2 fläktar till en gammal nätadapter till en mobiltelefon. En blåser in i TV-bänken, en blåser ut. Har min server ståendes där och den krachade hela tiden utan extra kylning.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Det är inte tillåtet att korsposta, dessutom är det inte en så bra idé att vara dryg mot andra medlemmar om man vill vara kvar på forumet.