Funkar den här för spel och arbetande?

Permalänk
Medlem

Funkar den här för spel och arbetande?

Hej!
Jag sitter och kolar runt lite på prisjakt. Då ja söker en bärbar dator som jag ska kunna använda till arbete och spela med. Har tänkt mig max 10 000 kr .. Då hittade jag den här, men jag är lite skeptisk till grafikprocessorn bara. Är den bra? Kommer den klara att man spelar?

Den här datorn

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Grafiken är bra, går att spela i stort sätt alla spel med den. Det beror lite på vad för inställningar du vill spela på?

Men om du gärna betalar lite mer så finns det massor andra som är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Grafiken är bra, går att spela i stort sätt alla spel med den. Det beror lite på vad för inställningar du vill spela på?

Men om du gärna betalar lite mer så finns det massor andra som är bättre.

Okej! kollade på en annan dator också fast på komplett igår kväll.
Kollade också på den här datorn

Mja spelen ja tänkt spela är väl call of duty,wc3,cs,tf2. Sen att den klarar ganska krävande spel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Har en motsvarande laptop och den duger till de flesta spel i medium till höga inställningar (har måttliga krav och nöjer mig med runt 30fps i t ex shooters). Dock har den upplösningen 1366*768, vet inte hur den skulle klara 1600*900?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Så den klarar det mesta då?

Hittade den här nu!

Den kostar 200 kr mindre. Men är det stor skillnad mellan grafikkorten?

Den här

Det är mellan

ATI HD5870 1GDDR5

nVidia GeForce GTX 460M DDR5 1,5GB VRAM

Den ja länkade kör med nVidia kortet.

Permalänk
Skrivet av mrfreeze:

Så den klarar det mesta då?

Hittade den här nu!

Den kostar 200 kr mindre. Men är det stor skillnad mellan grafikkorten?

Den här

Det är mellan

ATI HD5870 1GDDR5

nVidia GeForce GTX 460M DDR5 1,5GB VRAM

Den ja länkade kör med nVidia kortet.

ATI 5870m är ca 10% bättre en GTX 460m. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...
Annars så var det ju väldigt bra pris på detta demo ex som länkades innan. http://www.webhallen.com/hardvara/129505-msi_gx660-266ne-core...
Den kostar ny 10k http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Mm, men är 10% så himla mycket?

Permalänk
Medlem

Det beror väl på hur petig man är hurvida man anser det vara mycket eller inte. Men bättre är ju alltid bättre oavsett hur mycket eller lite det är. Men det ger ju några fps mer när man spelar skulle jag tro och det är ju aldrig fel. Sen kan tänkas att det sämre kanske är bättre i ett annat segment typ skärmupplösning av visst slag eller så. Googla på det. Sen verkar vissa spel favorisera vissa märken typ vissa spel får nvidia bättre resultat i och andra ati/amd så om du vet vad du ska spela sök på benchmarks på dom spelen och kolla vilket av dom 2 korten som toppar vad.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Okej.. Jag kommer ju inte spela just en typ utav spel. Det kommer ju kommer alla möjliga. Så våda korten är ju bra till olika spel. Då låter det ju lite små lustigt men jag kan ju inte välja en dator för vissa spel? Då får ja köpa båda Men i det stora hela så ser jag ingen större skillnad på dom. Förutom då att ATI kortet är 10% bättre än nvidia kortet.

Permalänk
Medlem

Det går nog bra vilket du än väljer jag har haft både nvidia och ati kort och jag måste säga att jag föredrar atis catalyst control center framför nvidias alternativ.Jag har ett 5850 i min laptop och det funkar kanon bra har ännu inte hittat ett spel jag inte kan köra på settings som jag anser vara lagom för min smak..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Heh men du vet väl att smaken är som baken?

Permalänk
Medlem

japp skiten ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 