Release datum: IL2 Sturmovik Cliffs of Dover

Permalänk
Medlem

Release datum: IL2 Sturmovik Cliffs of Dover

För oss som älskar WWII flygsimulator ala IL2/CFS etc..
Oleg Maddox/1C/UBI har äntligen gått ut och angett 25 Mars som release datum för sitt senaste WWII flygsimulator. Det är en helt ny motor, inte att jämföras med den nu nästan 10år gamla IL2 Sturmovik. Mycket info och ögongodis finns på dessa länkar:

http://forum.1cpublishing.eu/forumdisplay.php?f=98
http://il2sturmovik.ubi.com/cliffs-of-dover/en-GB/home/coming...

Ser fram emot 25:e Mars..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Såg inget om det på Steam, vilket är lite trist.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Efter den bittra besvikelsen med WoP så ser jag verkligen fram emot det här!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Såg inget om det på Steam, vilket är lite trist.

Det kommer att lanseras genom Steam.

@lacrits, du råkar inte vara F19_lacrits?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musslan:

Det kommer att lanseras genom Steam.

@lacrits, du råkar inte vara F19_lacrits?

Jodå, det är jag
Har vi "möts" i luften på nån server?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Nu är jag förvirrad!

Skulle inte detta bli deras nya spel?

Eller har dom bytt namn bara?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jodå, det är jag
Har vi "möts" i luften på nån server?

Jo det har vi nog. Men du envisas ju alltid med att lira efter sängdags.

När ska du ställa upp på SvAF Big Wing på WoP då? Läge nu på söndag?

*Hojta när du har listat ut vem jag är

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Nu är jag förvirrad!

Skulle inte detta bli deras nya spel?
ft_RbCYZLnc

Eller har dom bytt namn bara?

Det där är en animering som någon stolpe bara har namngivit som trailer.
Den officiella trailer för f.d Storm of War, numera Il2: Cliffs of Dover hittar du på tuben:

http://xVUSp1V3cVw&feature=fvwk

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

Ok, då förstår jag!

Och tacka fan att detta blir pc-exklusivt, då kanske det kan bli något på riktigt!
Jag nojjade lite över att det skulle vara en sketen konsollport, precis som Wings of Prey...

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Ok, då förstår jag!

Och tacka fan att detta blir pc-exklusivt, då kanske det kan bli något på riktigt!
Jag nojjade lite över att det skulle vara en sketen konsollport, precis som Wings of Prey...

Nejnej detta är utvecklat endast för PC. Tvivlar på att Oleg Maddox tänker låna/sälja en del av spelmotorn till nån konsolutvecklare denna gång. Förra gången det skedde blev han dåligt bemött av Gaijin som utvecklade Birds of Prey. Så de broarna är nog brända.

Nu har det även släpps officiella systemkrav.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musslan:

Jo det har vi nog. Men du envisas ju alltid med att lira efter sängdags.

När ska du ställa upp på SvAF Big Wing på WoP då? Läge nu på söndag?

*Hojta när du har listat ut vem jag är

Aha.. Nä du, har inte listat ut vem du kan vara.. Simon kanske? Vild gissning!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Ah fan vad skoj. Har aldrig spelat de gamla spelen. Kommer allt vara en stor karta eller är det uppdelat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonovskij:

Ah fan vad skoj. Har aldrig spelat de gamla spelen. Kommer allt vara en stor karta eller är det uppdelat?

Nä, det ska vara en stor karta kring engelska kanalen och lite inåt länderna..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Permalänk

Hej
Är det många härifrån sweclockers som kör IL2 ?

Jag kör endel på HL men också på privata servrar, men har inte snubblat på många svenskar…nu går man ju som alla andra och väntar storm of war skall släppas.

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av spider-se:

Hej
Är det många härifrån sweclockers som kör IL2 ?

Jag kör endel på HL men också på privata servrar, men har inte snubblat på många svenskar…nu går man ju som alla andra och väntar storm of war skall släppas.

Jag har lirat sen det kom 2001 och gör det nästan daligen.

www.warbirdsofprey.org har 3st servrar igång med Full Real + bra kartor och mål.
Det trillar in en hel del svenskar där utöver oss i SvAF (F16+F19).

Om du gillar att eskortera eller anfalla stora bombformationer så besök Spits vs 109 4.09m servern 19.00 söndagar då vi samlar ihop oss rejält och dundrar på med 10+ formationer.

//F16_Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

En annan länk med "trailer".. En del sekvenser körs om igen.. i stort så ger det kanske en bra ide av vad man kan förvänta sig.
http://kanobu.ru/video/id191912/

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av Musslan:

Jag har lirat sen det kom 2001 och gör det nästan daligen.

www.warbirdsofprey.org har 3st servrar igång med Full Real + bra kartor och mål.
Det trillar in en hel del svenskar där utöver oss i SvAF (F16+F19).

Om du gillar att eskortera eller anfalla stora bombformationer så besök Spits vs 109 4.09m servern 19.00 söndagar då vi samlar ihop oss rejält och dundrar på med 10+ formationer.

//F16_Simon

Spelar själv mest på 4.10 servrarna (bl a spits vs 109) då jag sedan en tid haft för mycket problem med 4.09 servrarna. Skall kolla om jag kan få 4.09 att fungera på spits-vs-109 så dyker jag in någon söndag fram över. Kommer inte vara så aktiv närmsta veckan dock pga ett joystick bytte som blev bli lite större än jag tänkt mig, det saknas pedaler vilket HCn kräver (så nu blir det till att bygga för frugan snodde kortet;).
Går under alias JG53_Erwin på HL (eller något liknande).

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Kommer säkert med skit DRM som Silent Hunter V som är helt ospelbart nu för tiden.
Kommer inte förhasta något köp denna gången när det gäller ubisoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeRetta:

Kommer säkert med skit DRM som Silent Hunter V som är helt ospelbart nu för tiden.
Kommer inte förhasta något köp denna gången när det gäller ubisoft.

Du behöver inte oroa dig. Det kommer krävas en aktivering vid installation och sedan är det som vanligt.
Med andra ord, du behöver inte vara uppkopplad för offline-läget.

Ubisoft lärde sig av debaklet med SH5 och drog även tillbaka all DRM-styrning från sina produkter.

Men Ubisoft lider fortfarande av sina påhitt, alla il2-fans blev halvt förstörda när de hörde att UBI skulle än en gång vara distributör för denna titel.

Det finns en Collectors Edition att förboka på webhallen för ett skapligt pris:
http://www.webhallen.com/spel/pc/128624-il_2_sturmovik-cliffs...

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Verkar bli grymt najs! Är det detta man längtat efter i alla år? =D

Med risk för att ställa samma frågor igen; kommer detta va en riktigt simulator eller bara ett "leklek" där inget har med realism att göra, typ som wings of prey?
Ska man slippa steam denna gången?! Ska jag kunna köpa spelet i butik, ta hem och spela när jag vill, utan att behöva ladda ner en massa skit från steam, och vara beroende av att vara uppkopplad på nätet varenda gång jag vill spela? Eller är detta ett önsketänkande numera? (inte önsketänkande om jag tolkar Musslan rätt?)

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

IL2 var riktigt kul så det här kan nog bli nått:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Verkar bli grymt najs! Är det detta man längtat efter i alla år? =D

Med risk för att ställa samma frågor igen; kommer detta va en riktigt simulator eller bara ett "leklek" där inget har med realism att göra, typ som wings of prey?
Ska man slippa steam denna gången?! Ska jag kunna köpa spelet i butik, ta hem och spela när jag vill, utan att behöva ladda ner en massa skit från steam, och vara beroende av att vara uppkopplad på nätet varenda gång jag vill spela? Eller är detta ett önsketänkande numera? (inte önsketänkande om jag tolkar Musslan rätt?)

Angående din första fråga; Om du skulle googla på "raka motsatsen" till Wings of Prey i alla hänseenden skulle du få träff på Cliffs of Dover. Är du med?

Andra frågan:
Du kommer slippa Steam om du vill. Patcher kommer att skjutas ut automatiskt eftersom du bara behöver logga in en gång när du installerar. Sedan kommer du kunna kolla vilken version du har och om det finns en nyare kommer den tas ner och installeras.

Webhallen har Collectors Edition på sin hemsida, kolla min länk högre upp i tråden.
Så ditt önsketänkade kommer att slå in.

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Slippa steam "om jag vill"?
Jag kan alltså inte köpa spelet, åka hem till min dator, installera det och "aktivera" det på klassiskt vis med en s.k cd-nyckel (och allt detta hittills utan internet), och sen googla senaste patchen, tanka den, installera och sen spela? Ja? Nej?

Jag måste alltså aktivera genom skit-steam för att kunna spela? Och patcharna kommer bara nås via steam? Inte googla och tanka som man själv vill?

Ang mitt önsketänkande, så gällde ju det steam-frågan. Inte om spelet kommer bli verklighet eller inte.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Du kommer bara behöva aktivera spelet en gång, sedan om det är genom steam eller på annat sätt har de inte gått ut med ännu.
De postar löpande uppdateringar varje fredag på det officiella 1C forumet http://forum.1cpublishing.eu/forumdisplay.php?f=98. Inte omöjligt att det kommer upp lite info imorgon angående dina frågor.

Får man fråga vad detta steam-hat kommer ifrån? Jag trodde de flesta var nöjda med detta sytem?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Jadu, det började när brorsan köpte supreme commander 2...
Vi blev båda otroligt besvikna, först tvingades man att installera steam för att överhuvudtaget kunna installera/ladda ner spelet.
Spelet fanns alltså inte på skivan, om vi förstod det rätt, det tog över en timme med hans fina uppkoppling att få ner allt som krävdes för att installera spelet.
Sen var man tvungen att koppla upp sig på steam varje gång man skulle spela...
Vi har även Star Craft 2, samma sak, och när jag ska låna spelet av brorsan så gick allt åt h-vete, eftersom han redan skapat ett steam konto som automatiskt låser sig till just den skivan han köpte, så kan jag inte spela det på min dator med MITT steam konto. Han kan inte heller sälja det på blocket när han tröttnat på det. Och detta bara för att det ska "aktiveras" genom steam, och på så sätt låser sig till ett vist konto... istället för att ha en cd-nyckel.
Hela den biten är fullständigt absurd enligt mig, och jag kan verkligen inte förstå hur det ens får lov att vara såhär, och att folk accepterar (!?!?) det.
Steam och dess tjänster kanske är bra, men det ska finnas en möjlighet att kunna välja om man vill ha med steam att göra eller inte, man ska absolut INTE vara tvingad att använda steam genom att aktivera spel där etc etc.
Patchar och liknande ska komma ut på spelets sajt, fria att ladda ner för alla ärliga människor.
Det har naturligtvis gjorts som ett steg i förhindrandet av piratkopiering (och användandet av kopierade spel), men det förhindrar bevisligen inte detta, det är fortfarande lika lätt att kopiera och använda kopierade spel, därför kan man skippa skiten och återgå till det otroligt smidiga systemet med en enkel cd-nyckel, och inte binda spelet till ett enda steam konto.
Jag är uppriktigt j-vligt arg på detta skit systemet. Och jag kan väl inte vara helt ensam om det?! Namninsamling någon?

(med detta inlägget uppmanar jag absolut INTE till piratkopiering eller nerladdning av kopierade spel, eftersom det är en olaglig verksamhet)

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Tråkit att höra om alla era problem.
Förhoppningsvis kommer det inte bli liknande problem med Cliffs of Dover.

Här finns en preview från en rysk sida. Mycket nya bilder och bra med information.
Google translate (bättre än inget)

http://translate.google.ru/translate?js=n&prev=_t&hl=ru&ie=UT...

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Ja förhoppningsvis låser dom inte cliffs of dover till steam på samma sätt..

Spelet verkar ju helt underbart! Undrar när en vanlig flightsimulator kommer ut med så fin grafik

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Ytterligare en intervju med lead producer Ilya Shevshenko. http://www.gameway.com.ua/preview/3395-il-2-shturmovik-bitva-...

Marknadsföringen verkar ha tagit fart där borta i öst. Nu väntar vi bara på att det ska gå guld så vi får en massa previews och intervjuer från internationella sidor.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Skrivet av Musslan:

Ytterligare en intervju med lead producer Ilya Shevshenko. http://www.gameway.com.ua/preview/3395-il-2-shturmovik-bitva-...

Marknadsföringen verkar ha tagit fart där borta i öst. Nu väntar vi bara på att det ska gå guld så vi får en massa previews och intervjuer från internationella sidor.

Hoppas allas förväntningar införlivas :=))
Har laddat upp med en Hotas, har gjort ett par roder pedaler av min gamla Evo och nu är det bara en ny skärm kvar att köpa.

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm