Permalänk
Medlem

Bärbar dator utomlands

Tjenare.

Jag ska dra till Thailand på en biljett dit och ingen biljett tillbaks, ska leva där tills jag är trött på det. Hur som helst så funderar jag på och köpa en bärbar dator innan detta. Och helst vill jag ha en med ruggigt bra batteritid eftersom flyget kommer ta 18 timmar ungefär... Och har ju ingen möjlighet till och ladda den. Hur skulle ni löst det här?

Sen angående datorn ska den helst vara så billig som möjligt, så det inte gör något om den går i sönder där borta eller så man slipper vara så rädd om den. 2kärnig är väl att föredra men i övrigt är det inga krav alls.

Kan gärna va en gammal dator som är väldigt vanlig så det inte är svårt och hitta en begagnad sådan. (Bra batteri)

Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

köp extra batterier bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Tjenare.

Jag ska dra till Thailand på en biljett dit och ingen biljett tillbaks, ska leva där tills jag är trött på det. Hur som helst så funderar jag på och köpa en bärbar dator innan detta. Och helst vill jag ha en med ruggigt bra batteritid eftersom flyget kommer ta 18 timmar ungefär... Och har ju ingen möjlighet till och ladda den. Hur skulle ni löst det här?

Sen angående datorn ska den helst vara så billig som möjligt, så det inte gör något om den går i sönder där borta eller så man slipper vara så rädd om den. 2kärnig är väl att föredra men i övrigt är det inga krav alls.

Kan gärna va en gammal dator som är väldigt vanlig så det inte är svårt och hitta en begagnad sådan. (Bra batteri)

Mvh

den här datorn eller vill du ha en billigare?
http://www.inet.se/artikel/1969620/asus-eeepc-1215n-u3-svart

Permalänk
Medlem

Skulle helst vilja ha en billigare så det inte gör något om den pajar, och helst 15". Fast antar att det förstör batteritiden endel..

Och patrik, borde ju finns något smartare sätt än att köpa massa extrabatterier? Känns ruggit onödigt dock. Om det inte finns någon annan lösning så antar jag att jag får leva med att den kanske överlever 5timmar... Så beroende är jag inte att det är värt att köpa extrabatterier för 10h av tråkigt

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Skulle helst vilja ha en billigare så det inte gör något om den pajar, och helst 15". Fast antar att det förstör batteritiden endel..

Och patrik, borde ju finns något smartare sätt än att köpa massa extrabatterier? Känns ruggit onödigt dock. Om det inte finns någon annan lösning så antar jag att jag får leva med att den kanske överlever 5timmar... Så beroende är jag inte att det är värt att köpa extrabatterier för 10h av tråkigt

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610584#extra
den här då? eller vad är din budget?

Permalänk
Medlem

Den där verkade bra på alla vis, förutom batteritiden :\
Finns det verkligen inget vis man kan ladda den på? Finns det ingen sak som man kan ta med själv som kan lagra energi och sedan ladda? Hade ju vart en otroligt smart grej iaf. Någon sak som kan ge ström för ett litet tag.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Den där verkade bra på alla vis, förutom batteritiden :\
Finns det verkligen inget vis man kan ladda den på? Finns det ingen sak som man kan ta med själv som kan lagra energi och sedan ladda? Hade ju vart en otroligt smart grej iaf. Någon sak som kan ge ström för ett litet tag.

nej jag tror inte men kanske men bästa är att köpa ett extra batteri annars får det vara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Den där verkade bra på alla vis, förutom batteritiden :\
Finns det verkligen inget vis man kan ladda den på? Finns det ingen sak som man kan ta med själv som kan lagra energi och sedan ladda? Hade ju vart en otroligt smart grej iaf. Någon sak som kan ge ström för ett litet tag.

Mer batteritid = Mer pengar

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608791#info 5 timmar på denna.

En billig dator och extra batteri är väl lösningen annars.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Den där verkade bra på alla vis, förutom batteritiden :\
Finns det verkligen inget vis man kan ladda den på? Finns det ingen sak som man kan ta med själv som kan lagra energi och sedan ladda? Hade ju vart en otroligt smart grej iaf. Någon sak som kan ge ström för ett litet tag.

Jodå, visst finns det det - Philips Powerpack

http://www.philips.se/c/stroemloesningar/19212/cat/sv/

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Om det bara är för just flyget så försök kolla upp vad det är för flygplan du kommer att flyga med, om du beställt biljett. Jag var i Australien förra våren och hade eluttag på samtliga sträckor i sätet framför mig där jag kunde koppla in datorn.