Permalänk

Problem power led

Hej!
Mitt chassi har 3-pin power led kabel men moderkortet har 2-pin.
Går det att koppla detta på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Hej!

Kolla lite i moderkortsmanualen så bör det stå nånting om power led. Där kanske dom förklarar hur man ska göra. T ex att man behöver nån adapter eller liknande.

Permalänk
Medlem

Alternativet är att du klipper kontakten på mitten (mellan sladd 1 och 3), sedan koppalr in dom var för sig.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk

Vet någon vart man kan köpa en adapter till denna?
Länka gärna

Permalänk
Medlem

Om jag förstår dig rätt så ser din kabel ut som på bilden http://www.flickr.com/photos/51939796@N02/4783912770/in/set-7... Jag hade också en Power led kontakt som var 3 stift bred men lyckades försiktigt lirka bort det ena stiftet i kontakten på kabeln. Sedan satte jag tillbaka detta stift bredvid det andra om du förstår vad jag menar. Till slut hade jag alltså en bred kontakt där 2 stift satt ihop. Eftersom min Power led satt nere i hägra hörnet gjorde det ju inget att kontakten blev lite bredare åt höger.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Jagab:

Om jag förstår dig rätt så ser din kabel ut som på bilden http://www.flickr.com/photos/51939796@N02/4783912770/in/set-7... Jag hade också en Power led kontakt som var 3 stift bred men lyckades försiktigt lirka bort det ena stiftet i kontakten på kabeln. Sedan satte jag tillbaka detta stift bredvid det andra om du förstår vad jag menar. Till slut hade jag alltså en bred kontakt där 2 stift satt ihop. Eftersom min Power led satt nere i hägra hörnet gjorde det ju inget att kontakten blev lite bredare åt höger.

Om jag förstår dig rätt så flyttade du över ena sladden, från "Sladd - Tomt - Sladd" till "Sladd - Sladd - Tomt"?
Om det är så, drog du bara ut sladden?

Permalänk
Medlem

Om du vänder på kontakten så upptäcker du att kontakten inte är helgjuten. Genom ett par hål ser du ett par metallbitar, en för varje sladd. Metallbiten är en liten "klack" som sitter på stiftet i kontakten för att sladden inte ska lossna av sig själv. Bakom varje sitter en plastflik som håller fast sladden i kontakten. Ta en nål och vik försiktigt upp plastfliken så kan du sedan dra ut sladden.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dvcorleone:

Hej!
Mitt chassi har 3-pin power led kabel men moderkortet har 2-pin.
Går det att koppla detta på nåt sätt?

vet att detta är gammalt men skriver ändå. många moderkort har en speciel kontakt som ser ut som den du har på bilden den ligger oftast mer på sidan av ordinarie.

kort jag sett detta på är:
Gigabyte
Asus

Så frågan är nu vilket moderkort sitter du på?

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Jag fixade det, gjorde som Jagab sa, bytte plats på sladdarna och det funkade