Permalänk
Medlem

Nytt i gammalt

Tjena!
Jag har skaffat lite nya delar(Jag orkade inte vänta på Sandy Bridge!) för min gamla dator höll verkligen inte måttet. Specs:

Bräda: Gigabyte H55N-USB3
CPU: Intel Core i3 540@3.07GHz
RAM: Corsair 2x2GB 1066MHz
GPU: Radeon HD 5670
HDD: Western Digital Caviar Blue 160GB
PSU: Trust 370W

Allt det ska in i ett gammalt Compaq-chassi som faktiskt följer ATX standarden.

[obs] detta köptes 20/12-10[/obs]

Ni kan också rösta om ni vill!

Nytt i gammalt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

oj, vilket trångt kort
blir svårt att få plats med en annan processor kylare om du ska byta i framtiden

Permalänk

Jag hämtade en dator ifrån sopprummet för några veckor sedan som har ett likadant Compaq Presario chassi. Det är verkligen ett fult chassi

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem

Ser lite roligt ut, sandy bridge hade dock varit VÄLDIGT mycket dyrare

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

5P!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Lägg inte moderkortet på ESD-påsen, det är bättre att lägga kortet direkt på bordet. Annars såg det bra ut. 3/5 får du

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Jag fick en chock när jag såg det där chassit! Det var den första datorn som vi hade hemma. Typ från år 2000

Nice lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoZZor:

Jag fick en chock när jag såg det där chassit! Det var den första datorn som vi hade hemma. Typ från år 2000

Nice lol

Haha!! Första datorn år 2000?! Haha!! Va gammal man känner sig. Jag kommer ihåg en dator från när jag var 2, 3 år gammal. Svart-Grön skärm. Det måste ha varit på 80-talet (jag är 86:a)

Permalänk
Medlem

varför har du det moderkortet i det chassit? jag har det i mitt mini itx chassi, fattar inte vitsen med att ha de i det där haha!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

varför har du det moderkortet i det chassit? jag har det i mitt mini itx chassi, fattar inte vitsen med att ha de i det där haha!

Jag har inget annat chassi o ha det i så det fick bli dehär chassit.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Gillar starkt!! Använder själv ett riktigt gammal chassi och ja gillar det starkt! ju älder ju mer kärlek helt enkelt! Men innehållet ska vara nytt!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

varför har du det moderkortet i det chassit? jag har det i mitt mini itx chassi, fattar inte vitsen med att ha de i det där haha!

vrf inte!? har man inte ont om utrymme eller om man helt enkelt gillar större chassi så. Ska man använda den som htpc så då kan man börja snacka om mini-itx chassi

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

vrf inte!? har man inte ont om utrymme eller om man helt enkelt gillar större chassi så. Ska man använda den som htpc så då kan man börja snacka om mini-itx chassi

oj oj, jag bara undrade varför han valde ett mini itx moderkort då han kunde valt ett större där han tex får plats med mer minnesstickor och sånt, ville helst bara ha ett svar av han ifall han skulle köpa ett mini itx chassi eller han bara köpt det för att.

föresten så behöver du inte lägga dig i för vad jag vet så var det inte dig jag skrev till.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD