När tror Du Inets nya moderkort (Rev B3 1155) kommer???

Permalänk
Avstängd

När tror Du Inets nya moderkort (Rev B3 1155) kommer???

Jag hittar verkligen inget om när de nya SB korten släpps, det var ju tal på att de kommer komma tillbaka till normala nivåer i april, men när släppts de nya Sb korten, även om det är en liten upplaga kan jag tänka mig att betala mer.

Ingen som vet, någno som kan chansa? De nya korten ska väl börja skeppas redan nu eller?`

Ursäkta om frågan redan har besvarats

Skrivet av AplAy

Tjena!

Jag har beställt ett 1155 socket moderkort, MSI P67A-GD55 på Inet och det står såklart "obekräftad
leveranstid" vilket är helt förståeligt. Jag sitter dock å spekulerar kring när det ändå iaf kmr då det går att
beställa MSI å Gigabyte moderkort (där SATAportarna är fixade för Sandy Bridge så säg!) och jag valde ett
MSI för jag redan har massa andra delar till datorn och jag hoppas det kmr nån gång i mars å förhoppningsvis
inte så sent som i slutet av mars el. i början på april. Så vad tror du? När tror du dessa fixade MB kmr???

\\\ AplAy ///

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Kom ej ihåg om dom skulle börja tillverkas den 14/2 eller om dom skulle skickas då. Det kommer nog dyka upp vilken dag som helst men i mycket små upplagor. Toppen nås i början av April. Det blev förskjutet pga. kaninens nyår i Kina.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Jag hittar verkligen inget om när de nya SB korten släpps, det var ju tal på att de kommer komma tillbaka till normala nivåer i april, men när släppts de nya Sb korten, även om det är en liten upplaga kan jag tänka mig att betala mer.

Ingen som vet, någno som kan chansa? De nya korten ska väl börja skeppas redan nu eller?`

Ursäkta om frågan redan har besvarats

Intel har ju börjat leverera sina uppdaterade styrkretsar till moderkortstillverkarna, men min gissning är att de först vill beta av sina långa köer av folk som vill byta ut sina gamla kort som de redan köpt.
Först när den kön har minskat en del kommer de börja släppa kort till butiker till nyförsäljning.

Det är iaf vad JAG skulle köra som moderkortstillverkare, annars riskerar de ju sjukt mycket dålig PR genom att inte prioritera existerande kunder som har fått en felaktig produkt.

Min högst personliga och amatörmässiga gissning är att det dröjer till tidigast i mitten av mars innan det ens dyker upp ett enda reviderat moderkort i butik till försäljning.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk

http://www.sweclockers.com/nyhet/13479-intel-paborjar-leveran...

Hoppas dom börjar droppa in vilken dag som helst. Förseningen beror mycket på kaninens nyår i Kina.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Är det bekräftat av återförsäljare att de först och främst ger de nya moderkorten till folk som har defekta eller kommer de avsätta ett par stycken till försäljning också?

Kommer det vara exakt samma moderkort av tillverkarna som innan fast med det löjliga felet avhjälpt?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Är det bekräftat av återförsäljare att de först och främst ger de nya moderkorten till folk som har defekta eller kommer de avsätta ett par stycken till försäljning också?

Kommer det vara exakt samma moderkort av tillverkarna som innan fast med det löjliga felet avhjälpt?

Återförsäljarna (butikerna) kommer inte att ha hand om någon returhantering enligt min info. Sånt sköts direkt av tillverkarna av korten. Så ALLA kort som väl letar sig ut till butik kommer att finnas till försäljning till vem som helst.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av paesha:

Återförsäljarna (butikerna) kommer inte att ha hand om någon returhantering enligt min info. Sånt sköts direkt av tillverkarna av korten. Så ALLA kort som väl letar sig ut till butik kommer att finnas till försäljning till vem som helst.

Jag är inte så säker längre då jag precis läste detta i Inet tråden skrivet av Inet;

Citat:

Information kommer ut på vår hemsida inom kort! Tanken är att vi ska erbjuda utbyte så fort vi får in nya kort på lager.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Jag är inte så säker längre då jag precis läste detta i Inet tråden skrivet av Inet;

Okej för följande skrev Inet till mig i ett mail för tre dagar sedan:

Sedan har i princip alla moderkortstillverkare gått ut med att de planerar returprogram för de berörda moderkorten. Exakt hur detta returprogrammet kommer se ut vet vi inte i dagsläget men dessa returer kommer ske till tillverkaren och inte till oss.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av paesha:

Okej för följande skrev Inet till mig i ett mail för tre dagar sedan:

Sedan har i princip alla moderkortstillverkare gått ut med att de planerar returprogram för de berörda moderkorten. Exakt hur detta returprogrammet kommer se ut vet vi inte i dagsläget men dessa returer kommer ske till tillverkaren och inte till oss.

Kanske ny information de fått de senaste dagarna? För det går inte direkt vad jag kan läsa misstolka den meningen. Eller är jag ute och cyklar. Alltså kommer alla som har ett SB kort att prioriteras. Jag som hade hoppats på en ny dator inom i alla fall 1 vecka eller något sådant.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Kanske ny information de fått de senaste dagarna? För det går inte direkt vad jag kan läsa misstolka den meningen. Eller är jag ute och cyklar. Alltså kommer alla som har ett SB kort att prioriteras. Jag som hade hoppats på en ny dator inom i alla fall 1 vecka eller något sådant.

Omöjligt att svara på för mig vilken information som är nyast. Maila Inet och fråga själv så får du säkrast svar

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom kommer innan 15 mars

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

tomt*

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

Hoppas att dom kommer innan 15 mars

Hoppas jag med! (Shogun 2? )

Permalänk
Medlem

verkar finnas förvirring om hur en felaktig vara hanteras när den köpts

Allt detta följer konsumetköplagen. En butik som säljer en vara som är felaktig skall byta ut den felaktiga varan mot en ny eller om det inte går återbetala köpeskillingen (detta gäller naturligtvis inte om konsumenten har haft sönder produkten). Detta gäller normalt i 1 eller 2 år därefter har producenten ett ansvar för tillverkningsfel som kan gälla i ytterligare ett antal år beronde på produk eller eget åtagande t.ex finns det 3 år eller 5 år eller livstidsgaranti. Så i första hand är det försäljningstället som skall hantera den felaktiga produkten där efter producenten. Bara för att en producent upptäcker ett fel och skall byta ut felaktiga komponenter innebär det inte att du skall skicka dessa till Taiwan eller China osv utan lyckligtvis så finns det kosnument köplagar som reglerar hur detta skall skötas. Brukar vara så att om en återförsäljare konkar så brukar generalagenten (om det nu finns någon) träda in.

Sen så skall ju varan vara felaktig när den byts ut (och om det bara är 10-15% av korten som är felaktiga) så jag gissar att det pågår mycket tankar på kriterierna för vilka kort som skall bytas ut bara de felaktiga eller generellt utbyte.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Kanske ny information de fått de senaste dagarna? För det går inte direkt vad jag kan läsa misstolka den meningen. Eller är jag ute och cyklar. Alltså kommer alla som har ett SB kort att prioriteras. Jag som hade hoppats på en ny dator inom i alla fall 1 vecka eller något sådant.

Senaste nytt jag fått av Inet:

Det är tyvärr fortfarande lite oklart hur returprogrammet kommer se ut. Senaste informationen är att det antingen är tillverkaren som står för returen eller vi som återförsäljare. Vi har dock inte fått någon information om hur detta i så fall skulle se ut om vi ska ha hand om returerna.

Med andra ord vet inte Inet själva hur det komme funka än =/

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering från Asus (via deras telefonsupport för 5 minuter sedan): deras prognos är att Sverige kommer att börja få nya moderkort i slutet av april/början av maj (ja ni läste rätt) samt att det då kommer vara återförsäljarna som sköter returerna, inte tillverkarna själva. Hoppas det går lite snabbare än så...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Liten uppdatering från Asus (via deras telefonsupport för 5 minuter sedan): deras prognos är att Sverige kommer att börja få nya moderkort i slutet av april/början av maj (ja ni läste rätt) samt att det då kommer vara återförsäljarna som sköter returerna, inte tillverkarna själva. Hoppas det går lite snabbare än så...

Men skit...

Permalänk

Är verkligen nöjd att jag köpte mitt asrock extreme 6 innan det tog slut, hoppas ingen annan här på sweclockers drog sig undan att köpa så länge det fanns kvar. Fyra friska 6gbits portar borde verkligen räcka, och 4 till på 3gbit/s som förmodligen också är friska (lär aldrig användas )

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av paesha:

Liten uppdatering från Asus (via deras telefonsupport för 5 minuter sedan): deras prognos är att Sverige kommer att börja få nya moderkort i slutet av april/början av maj (ja ni läste rätt) samt att det då kommer vara återförsäljarna som sköter returerna, inte tillverkarna själva. Hoppas det går lite snabbare än så...

Jag har beställt MSI GD-55 så jag hoppas mitt kmr fortare än så annars kmr man ju få en rejäl jävla damp...

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans 2011-03-10 enligt dustin
http://www.dustinhome.se/pd_5010552326.aspx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozzyone:

Beräknad leverans 2011-03-10 enligt dustin
http://www.dustinhome.se/pd_5010552326.aspx

Jag hoppas det oxå gäller MSI korten även om de inte finns där att köpa!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

vf måste du ha msi kort kör på asus eller gigabyte

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozzyone:

vf måste du ha msi kort kör på asus eller gigabyte

De e inge fel på MSI, dessutom är 10 års garanti inge bad stuff heller!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

De e inge fel på MSI, dessutom är 10 års garanti inge bad stuff heller!

10 år? max 3 år är det på moderkort eller har jag fel?

Permalänk
Avstängd

Jag fick nyss när jag skriver detta svar från Inet angående MSI-moderkorten:

"Tyvärr har vi ingen konkret info om detta, men med lite tur landar det nya
kort i slutet av mars. Vi uppdaterar datumen på hemsidan så fort vi vet mer!"

Så i bästa fall kmr dessa kort sent i mars, och det är såklart irriterande fast å andra sidan kan jag då iaf
beställa ett grafikkort då så har jag sen hela min burk jag försökte köpa fullt ut redan i januari, höhö.

Skrivet av ozzyone:

10 år? max 3 år är det på moderkort eller har jag fel?

Det står iaf att vissa komponenter har 10 årsgaranti, så vettefan hur de då tänkt igenom det hela, hah.

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Webhallen har lagt upp ett gäng nya kort med prel leveransdatum 5e mars. Men det känns lite väl optimistiskt

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

De e inge fel på MSI, dessutom är 10 års garanti inge bad stuff heller!

Njäe, någonting har du fått om bakfoten. MSI's hemsida säger

Citat:

In accordance with original manufacturer's products serial number/barcode, motherboards manufactured from July 01 2003 onwards are by original manufacturer, where as motherboards purchased before July 01 2003, are warranted for 1 year.

Framförallt

Citat:

Depending on territory

Vilket borde betydda att det är 1 års garanti i Sverige. Möjligtvis 3.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Webhallen har lagt upp ett gäng nya kort med prel leveransdatum 5e mars. Men det känns lite väl optimistiskt

Behöver inte vara så!

Skrivet av http://news.softpedia.com/news/Asus-Will-Start-Shipping-B3-Revision-Sandy-Bridge-Motherboards-This-Week-186015.shtml:

Asus has just announced that the company is getting ready to start shipping new revised versions of its Sandy Bridge LGA 1155 motherboards later this week, immediately after the revised design is released by Intel.

Skrivet igår.

Permalänk
Avstängd

Awesome snart kmr moderrkorten!!!

Skrivet av SeF.Typh00n:

Njäe, någonting har du fått om bakfoten. MSI's hemsida säger

Framförallt

Vilket borde betydda att det är 1 års garanti i Sverige. Möjligtvis 3.

Japp det e deras komponenter på moderkortet som de hävdar har grym kvallé, annars e garantin 3 år.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |