Permalänk
Medlem

Finns Asus U35 med i5?

Jag har bestämt mig för att köpa en ny bärbar; 13' för under 6000kr.
Nu har jag hittat en dator som jag gillar: Asus U35JC.
Men nu verkar det finnas två varianter av den:
U35JC-RX040V och U35JC-RX193V. Skillnaderna är att RX040V:an har i3-processor och RX193V:an har i5-processor.
Båda kostar 5999kr, men RX193V:an verkar bara finnas på Expert. Jag vet inte om det är en felskrivning, eftersom jag inte hittar RX193V:an någon annanstans. Vad tror ni? Är det för bra för att vara sant?

Jag vet även att det finns problem med högt brusljud från den. Är det några av er som har upplevt det, och går det att bli av med? Skicka in på reparation eller åtgärda själv.

Ni går gärna rekommendera andra datorer i samma kategori om ni inte tycker att Asus U35 är ett bra val.

Mvh

Permalänk
Medlem

Det brukar vara så att vissa återförsäljare tar in sin egna modell efter förhandling med tillverkaren eller grossisten för att få ensamrätt och därför slippa göra prismatchningar mot andra brutiker. Det kan mycket väl vara samma specifikation med andra ord, men modellnamnet skiljer och kanske någon liten detalj. En U35:a med i5 cpu låter väldigt prisvärt tycker jag. Klart prisvärt!

Problemet du skriver om är inget jag känner till däremot.

Permalänk

Trodde inte u35:an fanns med i5. Men annars ser det ut som ett bra köp.

Går själv i köptankarna på nån av Asus 13"s, antingen U35JC eller U36JC.

Har läst på en del om u35:an och det där brusljudet verkar tyvärr vara hyffsat vanligt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eddshot:

Jag har bestämt mig för att köpa en ny bärbar; 13' för under 6000kr.
Nu har jag hittat en dator som jag gillar: Asus U35JC.
Men nu verkar det finnas två varianter av den:
U35JC-RX040V och U35JC-RX193V. Skillnaderna är att RX040V:an har i3-processor och RX193V:an har i5-processor.
Båda kostar 5999kr, men RX193V:an verkar bara finnas på Expert. Jag vet inte om det är en felskrivning, eftersom jag inte hittar RX193V:an någon annanstans. Vad tror ni? Är det för bra för att vara sant?

Jag vet även att det finns problem med högt brusljud från den. Är det några av er som har upplevt det, och går det att bli av med? Skicka in på reparation eller åtgärda själv.

Ni går gärna rekommendera andra datorer i samma kategori om ni inte tycker att Asus U35 är ett bra val.

Mvh

De är korrekt iaf, RX193V finns endast hos Expert och den har i5

Permalänk

Asus U35JC-RX193V som finns på Expert, är den svart eller silver?

Visa signatur

--Stationär-- [Ryzen 5 5600X] [Gigabyte B550M AORUS PRO-P] [DDR4 3600MHz 16GBx2] [ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC] [SSD NVMe M.2 1TB]
--Server-- [J3455-ITX]