Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Tror det hade räckt med ett eller möjligtvis ett par frågetecken, och har caps lock fastnat eller?

hur tror du man reagerar ? D: nej, shift höll jag ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maggeee:

nätaggregatet vet jag att det är kasst. fick det av min pappa för några månader sen

Hur vågar du ens stoppa in det i en dator med så pass fina komponenter då? Det händer att ACE aggen drar med sig gpu och/eller gpu i graven

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

har samma* chassi.

OnT:
behöver kanske inte påpeka att nätagget inte är någe vidare,
Men annars ser det väl bra ut, känns som samma hårdvara man sett i galleriet 300 gånger nu fast utan define r2/3

likadant är rätt, samma betyder exakt samma sak, tex jag har en dator som du och jag delar på då har vi samma dator. Men om vi har var och en en dator med likadana spec's så har vi likadana datorer.

Permalänk
Skrivet av Rosen70:

likadant är rätt, samma betyder exakt samma sak, tex jag har en dator som du och jag delar på då har vi samma dator. Men om vi har var och en en dator med likadana spec's så har vi likadana datorer.

Må så vara, men nu skrev han inte likadant utan lika.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

tips på länk som gör att du byter direkt: http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

edit, såg nu att alla klagade på nätagget så tog bort mitt klagomål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maggeee:

nätaggregatet vet jag att det är kasst. fick det av min pappa för några månader sen

Då är det lugnt då pröjsar han säkert för dator+nätagg sedan när det smäller

Permalänk

Du skulle frågat här på forumet före du ens köpte dator delarna , säger de inte för att vara taskig men jag har själv haft ett ace nätagg nästan när de kom , och de är de sämsta skiten jag har haft ! de höll i 20timmar sen började de ryka och lukta fan så åkte tillbaka med de. Och köpte mig ett corsair agg. Ett tips gör likadant före de är försent. Som tur är överlevde mina delar skitagget.

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Må så vara, men nu skrev han inte likadant utan lika.

Haha dock så är lika och likadant synoymer till varandra x)

men nu lägger vi ner det här och går vidare

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Haha jävla muppar.
Tror snubben förstår poängen efter tredje exakt likadana inlägget med synpunkter på val av PSU samt RAM.
Vidare tycker jag det är lite oförskämt att idiotförklara killen istället för att komma med konstruktiv kritik, vilket onekligen skulle vara på plats.

Å mina kära forumkamraters vägnar ber jag om ursäkt, Maggeee.
Låt dig inte avskräckas utan håll dig aktiv på denna i övrigt fantastiska kunskapsdatabas så ska du se att du fortsättningsvis utför mer genomtänkta köp.
Sweclockers forum är en superb plats för hjälp och tips!

Mvh // Anton

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

Haha dock så är lika och likadant synoymer till varandra x)

men nu lägger vi ner det här och går vidare

yes, jag ville inte låta dryg eller dylikt, jag tyckte bara att lika chassi lät konstigt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Inköp nytt nätagg om du vill behålla resten av datorn!!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Ett Ace aggregat på Dreamhack kanske kan stryka med grannarnas datorer också i värsta fall

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jo vist e det så, ACE nätaggat "bör" (skulle vilja skriva måste, men inget man kan tvinga någon till ju ) bytas ut till något annat.

Som några redan tippsat om så är corsair cx400 ett ypperligt val för en "billig" burk men med prestanda och kvalitativ som mål. finns fler som är trevliga, men dom flesta är lite dyrare och du ska klara dig på ett cx400 till dom komponenterna utan problem dessutom
Om du vet med dig att du kommer att byta upp dig / ut-öka datorn med kanske ett till graffe m.m. så är ett biffigare nätagg att rekommendera. Cooler master Silent pro 500 har jag själv, gillar det skarpt. har testat följande Corsair nätagg HX520w, HX620w, TX750w, CX400w och VX550w i olika burkar, var av 2 av dom i andras datorer som jag varit med och byggt. Samtliga beter sig bra (corsair är mycket tillförlitliga, samtliga modeller är bra, vissa är bara extra bra...;)) och HX520 och 620 är favoriter (oavsett märke så tillsammans med just mitt nuvarande CoolerMaster SilenPro 500).
Silent pro500 upplever jag som faktiskt tystast av dom nätagg jag stött på, men annars så är corsair nätaggen lite bättre i nivå av rippel... Men jag lägger pryo 1 vid ljudnivå och coolermastern har absolut inte givit mig elelr någon jag känner några problem, toppen nätagg!

Hur som, titta på just CX400 eller varför inte VX550W är också trevlig och presterar bra, annsr collermaster cilent pro500 / Corsair HX620 då har du effekt så du klarar dig, men priset rasar snabbt iväg också

Gällande minnena så tycker jag at du ska kolla på möjligheten att läman tillbaka och byta till ett paket med 2x2GB minnen i stället ock för mellanprisskillnaden kanske slänga med något roligt. bättre det än att ha en 2GB sticka för en massa pengar liggande och ge dåligt humör... det borde gå att prdna, man får vara "på" och "snirrkla" lite så brukar det mesta gå att lösa på sätt som passar en själv

lycka till med burken och se nu till att ordna detta innan eventet för inga roligt att dra iväg och få haveri... och speciellt inte om hårdvara blir skadad i din egen eller för den delen i någon annans burk...

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Herregudjävlarrr....byt aggregatet fort som attans! Har du för mycket pengar eller? Då kan du behålla den och köpa nya delar inom kort igen.

sen som många redan sagt tripple channel wtf ? det är typ bara core i7 socket 1366 som kan använda det - inget annat så vitt jag vet - inte än iaf.

All annat är ju bra ser det ut som

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

kan inte mer än hålla med dom flästa här inne o sä nästa gång offra ett par timmar på plugga på om allt. de spar en massa strul i längden

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12287:

har bytt mot ett ocz 700W nätagg nu

Visa signatur

Cooler Master Storm Scout | Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB | OCZ ModXStream Pro 600W | WD Caviar GP 640GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, någon extern WD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maggeee:

har bytt mot ett ocz 700W nätagg nu

Säger inte speciellt mycket... Skriv märke osv

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Säger inte speciellt mycket... Skriv märke osv

ja märket är OCZ ModXStream Pro 600W

Visa signatur

Cooler Master Storm Scout | Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB | OCZ ModXStream Pro 600W | WD Caviar GP 640GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, någon extern WD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Säger inte speciellt mycket... Skriv märke osv

hahaha?

Permalänk
Medlem

Såg min fail nu ... Haha, stor text på iPhone

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Jag vill bara skriva till alla som håller på att klaga på nätaggregatet ace och jag tycker att ni inte kan klaga på det utan att testa det själv :/

Jag har faktiskt ett rew deal 620w som jag körde med över ett år utan några problem alls och systemet var bla hd 5770 och en upplåst phenom II x2 550

(Har dock bytt nu men tycker verkligen att det inte var så dåligt som folk säger)

Det som är dåligt med rew deal är:
Otydliga max belastningar. Max på rew deal rev.1 480w
Två 12v linor med 180w och den andra 192w
Usel effektivitet vid full belastning
Hög spänning på -12v linan

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Jag vill bara skriva till alla som håller på att klaga på nätaggregatet ace och jag tycker att ni inte kan klaga på det utan att testa det själv :/

Jag har faktiskt ett rew deal 620w som jag körde med över ett år utan några problem alls och systemet var bla hd 5770 och en upplåst phenom II x2 550

(Har dock bytt nu men tycker verkligen att det inte var så dåligt som folk säger)

Det som är dåligt med rew deal är:
Otydliga max belastningar. Max på rew deal rev.1 480w
Två 12v linor med 180w och den andra 192w
Usel effektivitet vid full belastning
Hög spänning på -12v linan

Ett nätaggregat ska ju inte ta eld när man ligger vid gränsen till full belastning...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb