Permalänk
Medlem

lian-li moderkortsplåt, distanser...

Jag tror distanserna som följde med plåten åkte med emballaget i soptunnan och har inte hittat någon svensk butik som säljer reserver så, alternativ?
Lian-li använder ju inte samma gänga som alla andra, går det att gänga om? eller är detta rätt sort https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=48-012-84&toc=0 ?
och en till fråga, vad är det för höjd på dem?

Permalänk
Medlem

Ta från en gammal skrotdator, har du ingen så ring runt o fråga släkt o vänner om dom har en skrotdator.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

alla distanser jag hittat har nån annan grövre gänga...

Permalänk
Avstängd

Lian li har ett kit som heter S-M01(funkar ej att länka till)med moderkortsdistanser.
Hittar tyvärr det inte i nån svensk butik.

Edit.
Om du precis nyligen köpt chassiet,prova maila Lian Li och tala om vad som hänt.
Kanske dom är bussiga och skickar nya distanser?

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

mmm såg det men trot du inte dom från elfa funkar? eller är dom för höga? förstår mig inte riktigt på ritningen...

ok hittade på siverts-skruv, dom har allt... men vilken höjd är det på dem? någon som kan kolla på sina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

mmm såg det men trot du inte dom från elfa funkar? eller är dom för höga? förstår mig inte riktigt på ritningen...

ok hittade på siverts-skruv, dom har allt... men vilken höjd är det på dem? någon som kan kolla på sina?

Mätte mina och de är 6,5mm höga.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

På vanliga distanser så är det 6mm de höjer har jag för mig

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Något som kanske är jobbigt och dyrt, vad vet jag, är att kolla med Skruvcentralen om du kan mått och även gängan eller hittar någon som kan kolla med sina. Har inte själv beställt distanser därifrån men skulle vilja då jag är lite kort med just Lian Li distanser.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

6,5.... varför skulle det vara ett normalt mått... blir till å köpa 7or då och fila ner eller 6or och använda brickor, heeelt säker på att det var 6,5mm?

ska kolla med Skruvcentralen men palla beställa distanser för 300kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

6,5.... varför skulle det vara ett normalt mått... blir till å köpa 7or då och fila ner eller 6or och använda brickor, heeelt säker på att det var 6,5mm?

ska kolla med Skruvcentralen men palla beställa distanser för 300kr

Jag hittar tyvärr inte mitt skjutmått men såvitt jag kan se med hjälp av tumstocken så borde det vara ca 6,5mm.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Maila Inet, dom fixade det när jag hade samma problem!

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova lägga en anonns i marknads delen då man får mer distanser än man behöver.. från lian li du kan ju ha tur

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

så fixat... la en beställning på www.kustompcs.co.uk dom hade även power/reset kitt så man slipper slakta ett gammalt chassi, å billig frakt.

Permalänk
Medlem

vanliga distanser är 6,3mm höga, vet dock inte vad de har för gänga

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Proffsmobbare

Lian Li har M3-gänga på sina distanser, vanliga billigare datorer har UNC 6-32 vilket är en grovgänga.

6or, 6,5or eller 7or spelar ingen roll.

0,5mm spel på ett moderkort är absolut ingenting, helt försumbart.

Permalänk
Medlem

har beställt lian-li distanser så dom borde passa.. men det e la klart det spelar roll om det tex ska vara 7or å man stoppar dit 6or... då kan man ju inte trycka in expansionskort hela vägen...