Band ni sätt men låtar som ni velat höra live, men som aldrig spelats när du sätt dem

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Band ni sätt men låtar som ni velat höra live, men som aldrig spelats när du sätt dem

Har ni någon gång sätt ett band live, en eller flera gånger. Men kanske inte fått höra din favorit låt med bandet, eller bara en låt du skulle vilja höra live. Ibland så spelar oftast banden samma låtar hela tiden, släpper de en ny platta så lägger de till en ny låt sen kör samma igen typ (kanske lite överdrivet men ni fattar nog). Så tänkte om det är någon som sätt bandet köra den låten man skulle vilja höra.

Själv har jag inte sätt jätte många band, har inte sätt så många band mer än en gång heller, så kan inte jämföra direkt.

Men om jag drar de stora banden jag sätt, Kiss, Metallica och AC/DC så hade jag hoppats på att få höra dessa låtar också när jag såg dem live. Även om de kanske aldrig kör dessa låtar live.

Kiss - Heavens on fire, riktigt bra tryck i den låten, var lite synd att de inte körde den när jag såg dem i Köpenhamn för 3 år sen. Hade varit häftigt och känna trycket i början på den. Tyckte de kunde bytt ut någon annan låt, eller lagt till denna bara. Annars var set-listen klockren den konserten, typ alla låtar var bra.

Metallica - Unforgiven 2, gillar verkligen den låten. Faktiskt min favorit låt med Metallica konstigt nog. Är nog inte jätte många som gillar den tror jag. Har den körts live nån gång ens?

Metallica - So What, hade varit så jävla kul och höra den live. Lite oseriös och kul, hade varit en höjdpunkt. När jag såg dem, också i köpenhamn så körde de Last Caress / Green Hell vilket var kul. Ganska oväntat :P.

AC/DC - If you want blood (you've got it) Gillar den låten som fan, riktigt nice intro. Hade nog blivit bra tryck i publiken av den.

AC/DC - Moneytalks, den är också grym. Hade varit kul och få höra den med. Men hade nog velat uppleva if you want blood mer, finns ju vissa live låtar som är så mycket bättre när man hör dem live. Typ For those about to rock (We salute you)

Vad har ni för kul låtar som ni hade velat uppleva live som ni aldrig fått se? (hittills)

Permalänk
Medlem

Hade velat att kiss spelade Take it off med tillhörande show när jag såg dem i sthlm

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Dia psalma på P&L 2009... Dom lämnade atomvinternatt ute

DLK - Dax för tax spelades inte när jag såg dom 2010 i LKPG

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Metallica - Unforgiven 2, gillar verkligen den låten. Faktiskt min favorit låt med Metallica konstigt nog. Är nog inte jätte många som gillar den tror jag. Har den körts live nån gång ens?

Metallica - So What, hade varit så jävla kul och höra den live. Lite oseriös och kul, hade varit en höjdpunkt. När jag såg dem, också i köpenhamn så körde de Last Caress / Green Hell vilket var kul. Ganska oväntat :P.

Last Caress och So What spelar de ju hela tiden känns det som

Däremot skulle jag vilja att de spelade Wasting My Hate, som är en grymt bra låt från Load... Skulle gärna se att de spelade lite Load-låtar nuförtiden, de är ju åtminstone fan så mycket bättre än valfri låt från St. Anger och Death Magnetic.

Men det jag skulle komma i brallan över var om Soilwork lirade Martyr. Det kommer väl aldrig hända, men den är grymt bra.

Permalänk
Medlem

Jag har sett In Flames 11 gånger live nu, och inte en enda gång har de lirat varken Moonshield eller Metaphor.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag har sett In Flames 11 gånger live nu, och inte en enda gång har de lirat varken Moonshield eller Metaphor.

Det är för att du inte såg dem när de var som bäst Fast Metaphor överlever jag utan Att de däremot körde en massa whoracle-låtar på SRF förrförra året... I Jizzed in My Pants!

Permalänk
Medlem

U2 på Ullevi, de körde någon omgjord version av Sunday Bloody Sunday.. Bläh

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Kanske lite fjantigt men det stavas sett, inte sätt
Tror jag har sett E-type (!) även om jag inte ville se det tror det var på city fest i gävle år 2000 eller 2001...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Annars är det så jävla skönt när de drar igång någon låt som man verkligen älskar.
Thåström Trädgården Göteborg 2009 drar igång Die Mauer, fyfan vilken känsla det var då!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Det är för att du inte såg dem när de var som bäst Fast Metaphor överlever jag utan Att de däremot körde en massa whoracle-låtar på SRF förrförra året... I Jizzed in My Pants!

Såg dem första gången 2002 och har sett dem i originaluppställning m.m. men icke att jag fått höra någon av de låtarna.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Afraid to Shoot Strangers med Iron Maiden. Illa att den aldrig framförts dom gånger jag sett Maiden.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Ryden:

Annars är det så jävla skönt när de drar igång någon låt som man verkligen älskar.
Thåström Trädgården Göteborg 2009 drar igång Die Mauer, fyfan vilken känsla det var då!

Hehe, förstår var du menar. Gillar när Kiss började spela intot till Stairway to heaven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Såg dem första gången 2002 och har sett dem i originaluppställning m.m. men icke att jag fått höra någon av de låtarna.

Originaluppställning som i Lunar Strain?

När de spelade på Musikens Hus (nån gång mellan Whoracle och Colony) så körde de Moonshield. Tror till och med de körde den när de hade skivsläpp för Clayman om jag inte missminner mig. Känns nästan som att de lirade den på SRF för två år sen, men där kan jag ha stenfel.

Metaphor vet jag däremot inte. Tror inte jag hört den heller, men mig spelar det å andra sidan ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Originaluppställning som i Lunar Strain?

När de spelade på Musikens Hus (nån gång mellan Whoracle och Colony) så körde de Moonshield. Tror till och med de körde den när de hade skivsläpp för Clayman om jag inte missminner mig. Känns nästan som att de lirade den på SRF för två år sen, men där kan jag ha stenfel.

Metaphor vet jag däremot inte. Tror inte jag hört den heller, men mig spelar det å andra sidan ingen roll

Oh yeah... Jesper satte sig på trummorna, Fredrik Stanne på sång och så var det någon nisse jag inte minns namnet på som tog Jespers plats som gitarrist.

Det var på Trägår'n i Göteborg.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Iron Maiden - Alexander the great
Iron Maiden - caught somewhere in time
Iron maiden - Deja vu
Somewhere in time är en grym platta

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell