Sandforce utökar med SF-2100 och SF-2200

Permalänk
Melding Plague

Sandforce utökar med SF-2100 och SF-2200

Kretsdesignern Sandforce tar bladet från munnen och lanserar officiellt två nya styrkretsar för SSD-enheter. Gemensamt är markant förbättrad prestanda och stöd för nya tekniker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då hoppas vi på att 250MB/s diskarna sjunker runt 20% i pris, en 64GB för 700-800kr känns mer rimligt!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Skönt att det börjar lika lite hastigheter nu iaf :). Dock så är det för mig och många fler lite ointressant med tanke på att SSDs är så pass "nytt" på marknaden ännu. Priserna måste fortfarande sjunka en hel del innan dom större diskarna ska vara mer intressanta!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Skönt att det börjar lika lite hastigheter nu iaf :). Dock så är det för mig och många fler lite ointressant med tanke på att SSDs är så pass "nytt" på marknaden ännu. Priserna måste fortfarande sjunka en hel del innan dom större diskarna ska vara mer intressanta!

Håller med, blir inte intressant för en dom kostar ca 10 kr/mb, dvs 1500:- för en 150GB

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dags att börja jobba på en ny SATA standard kanske eller gå över till PCI.

Permalänk
Medlem

Intressant nu verkar det bli lite mer uppdelat på marknaden med olika kraft i helt nya styrkretsar. Kanske kan bli likt processor marknaden. Att det finns nya SDD som är riktade mot budget segmentet. (inte riktigt där än men snart kanske).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

De har ett exklusivt testexemplar + recension på nordichardware.se. Undra varför sweclockers inte fick ett ex?

Permalänk
Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Alla har vi ibland skrivit fel prefix så ni behöver inte göra er för roliga över det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Blåmussla:

De har ett exklusivt testexemplar + recension på nordichardware.se. Undra varför sweclockers inte fick ett ex?

Vi samlar ihop flera enheter till en framtida roundup.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Emil, när kan vi förvänta oss denna roundup?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Såg att Intels 510 Series nya Sata 3 hårddiskar finns i lager i få butiker på prisjakt nu

Visa signatur

Chassi: Antec Ninehundred Two V3 | Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M (1000 Watt Modulärt) | Moderkort: Asus X79 Deluxe | Cpu: Intel Core i7 4820K (Fläkt Zalman CNPS9900 MAX Blå led) | Ram: Corsair 2 x 8 Gb (1866 mhz) | Grafikkort: Asus 6950 (2 Gb minne) (GDDR5 5000 mhz) | Ljudkort:X-fi Titanium Pro | Hårddisk OCZ Vertex 3 120 GB och Westen 2 TB 7200 RPM | Operativsystem: Windows 7 Ultimate RTM |

Permalänk
Medlem

Som mammaspappa nämnde så har Anandtech en preview på Vertex 3. Ser helt underbart ut, ska bli trevligt att se fler enheter med SF-2200. Jag vill dock fortfarande se Indilinx Jet Stream, känns som att de antingen får bli färdiga med den snart eller lägga ner projektet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Tungt när Vertex 3 är uppe och nästan slår i taket på SATA 6Gbit.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Explorer45:

Emil, när kan vi förvänta oss denna roundup?

Det får framtiden utvisa. Först och främst ska Cebit klaras av, sedan vill vi vänta in de nya Intel-diskarna och eventuella andra modeller.

Men, den som väntar på något gott..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blåmussla:

De har ett exklusivt testexemplar + recension på nordichardware.se. Undra varför sweclockers inte fick ett ex?

Jadu, undra

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Lite märkligt att de valt att begränsa maxkapaciteten till 512GB. Stenåldersdiskar är ju redan uppe i 3TB så än så länge känns inte SSD som något alternativ för mig. Kanske som systemdisk men då måste man endå komplettera med en mekanisk disk som låter och har sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi samlar ihop flera enheter till en framtida roundup.

Som jag sett det har alla tester med Vertex 3 varit med Intel Sandy Bridge för att de vill ha en så snabb integrerad SATA 6Gb/s kontroller som möjligt. Om det är möjligt skulle det vara intressant att se i något enskilt test hur prestandan på andra SATA 6 kontroller är, t.ex. Marvell (som är rätt vanlig på moderkort tidigare än Sandy Bridge). Jag har ju inte tänkt uppgradera mitt moderkort/CPU på ett tag nu (nöjd med X58) och undrar då hur mycket jag förlorar i prestanda pga kontrollern.