Permalänk
Medlem

Tycoon spel

Skulle vilja ha tips på tycoon liknande spel. Ju fler ni kommer på desto gladare blir jag, och förhoppningsvis hittar jag då något som jag tycker är kul.

Permalänk
Medlem

The Movies?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Zoo Tycoon är ju faktist kul

Permalänk
Medlem

alla Railroad Tycoon är kul så in i norden

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns det något tycoon-spel där man enbart säljer droger och gör drive-by-shootings? Inte gta, mafiawares eller något annat tråkigt. Det ska vara bra grafik och kräva minst dual core. Man ska kunna åka till afghanistan och odla vallmo och sen framställa heroin och sen sälja det på gatorna i new york. osv osv..

Visa signatur

Ge din morsa mitt mobilnummer och en flaska sprit, sen är min kväll räddad!

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Deluxe (gratis från tillverkarens hemsida, släppt 1992), med OpenTTD så att man kan lira online. Rätt kul tidsfördriv som man lätt fastnar för. Går ut på att skapa och utöka infrastrukter i städer mha av transportmedel, t.ex. godståg, passagerartåg, fartyg, flygplan o.s.v. Sedan driva ett företag för att generera kapital, där man tillverkar och exporterar produkter, samt transporterar råvaror till fabrikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Transport Tycoon Deluxe (gratis från tillverkarens hemsida, släppt 1992), med OpenTTD så att man kan lira online.

Kan inte annat än hålla med, open ttd är ett av de mest beroende framkallande spel någonsin.

Permalänk
Medlem

TTD lät riktigt intressant. Det får jag ta och kolla upp :).

Har sett "Beer Tycoon" (eller nåt liknande) i rea-budget-korgarna i diverse butiker. Är det någon som vet om det är något att hänga i julgranen?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Lägger också min röst på Transport Tycoon

http://www.openttd.org/en/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

TTD lät riktigt intressant. Det får jag ta och kolla upp :).

Har sett "Beer Tycoon" (eller nåt liknande) i rea-budget-korgarna i diverse butiker. Är det någon som vet om det är något att hänga i julgranen?

Jag fick det inte att fungera på Vista men gick bra i XP, idén är grym och det var ganska kul men interfacet var skrämmande dåligt, så pass att jag gav upp efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag fick det inte att fungera på Vista men gick bra i XP, idén är grym och det var ganska kul men interfacet var skrämmande dåligt, så pass att jag gav upp efter ett tag.

Ah vad synd, dålig interface är nog bland det mest avtändande någonsin.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.