Permalänk

Modda/lack, tips

tja

håller på att fixa lite med mitt chassi till surfdatorn, har lackat mattsvart inuti men vad mer kan man göra? vill inte ha massa "bling bling" lampor, utan förslag på t.ex. lack osv

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

ta en dremel oc fixa skär ut så du kan sätta plexi på sidan
sleeve i lite trevliga färger är ju aldrig fel heller

Permalänk
Skrivet av Johan12:

ta en dremel oc fixa skär ut så du kan sätta plexi på sidan
sleeve i lite trevliga färger är ju aldrig fel heller

sleeve funderar jag på! hur mycket måste man beställa för ett helt nättagg? räcker 20m?

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Längden på värje sladd * 23 bara föra 24 pin kontakten....tror att bara 24 pin kontakten kommer att ta 12 meter...då har du 8 meter för resten. Det låter lite snålt.

Visa signatur

i5 3570K @ 4.4 Ghz // H80 // Asus Maximus Gene-V mATX // 16gb Samsung 30nm "Wonder ram" @ 2000 CL: 10-10-10-28 (1.4v) // EVGA GTX 670 FTW // Samsung 850 EVO 500 GB // WD Black 64mb 1TB // Corsair AX650 // Aerocool DS Cube

Permalänk

Du kan ju alltid köra på förlängningar så slipper du slakta agget.
Samt att du bara sleevar de kablar du kommer visa.

Vad är det för chassi så kanske folk har lättare att komma med idéer ?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av aribr:

Längden på värje sladd * 23 bara föra 24 pin kontakten....tror att bara 24 pin kontakten kommer att ta 12 meter...då har du 8 meter för resten. Det låter lite snålt.

okej, tack för info, ska ha tvåfärgat om jag köper, svart och röd elr orange, tänkte köpa 10m av varje, kanske bäst o köpa 20m av varje?

Skrivet av Blackgoat:

Du kan ju alltid köra på förlängningar så slipper du slakta agget.
Samt att du bara sleevar de kablar du kommer visa.

Vad är det för chassi så kanske folk har lättare att komma med idéer ?

//BG

chassit är ett "noname" .. ett plexgear från kjell.com ska byta chassit senare,mot ett litebiliigare fast bättre,detta duger så länge, dock är kvaliteten dålig.. tunn plåt osv

köpa sleeve elr bättre chassi?

Visa signatur

dRft

Permalänk
Skrivet av effekthero:

okej, tack för info, ska ha tvåfärgat om jag köper, svart och röd elr orange, tänkte köpa 10m av varje, kanske bäst o köpa 20m av varje?

chassit är ett "noname" .. ett plexgear från kjell.com ska byta chassit senare,mot ett litebiliigare fast bättre,detta duger så länge, dock är kvaliteten dålig.. tunn plåt osv

köpa sleeve elr bättre chassi?

Jag tycker du ska köpa ett nytt chassi om jag ska vara ärlig, kan ju kännas lite dumt sen när du väl skaffar ett nytt chassi att du redan moddat det gamla, se t.ex på Cooler Master Elite CM 690, billigt och snyggt! Även lätt att modda

Själv håller jag på att lacka om min dator nu, då insidan är mattsvart medans utsidan kommer vara lite mörkare orange, kan bli riktigt snyggt, så mixa gärna med lite olika färger

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Skrivet av Currybarnet:

Jag tycker du ska köpa ett nytt chassi om jag ska vara ärlig, kan ju kännas lite dumt sen när du väl skaffar ett nytt chassi att du redan moddat det gamla, se t.ex på Cooler Master Elite CM 690, billigt och snyggt! Även lätt att modda

Själv håller jag på att lacka om min dator nu, då insidan är mattsvart medans utsidan kommer vara lite mörkare orange, kan bli riktigt snyggt, så mixa gärna med lite olika färger

okej, funderar starkt på att köpa nytt chassi och sleeve, fick in 1600:- i kassan igår så kanske bara att klicka på "köp" nu, va väääldigt nära att klicka på "köp" i morse i skolan.. nytt chassi + 2 fläktar, men tänkte fundera lite till

Visa signatur

dRft