Nyss köpt ett beg. xbox 360. Tips och råd sökes.

Permalänk
Medlem

Nyss köpt ett beg. xbox 360. Tips och råd sökes.

Hallå på er!

Köpte idag ett begangnat 360 av en bekant, tilllsammans med 7 spel och 2 handkontroller för 1500kr. Tyckte det var ett överenskomligt pris efter en snabbkolll på blocket resp. tradera. Var ett elite 120gb sedan 2008 så jag antar att den är friad från de flesta barnsjukdomarna?

Det jag vill bli upplyst om är mer eller mindre diverse skötselråd och tips, hur jag ska göra för att t.ex tömma hårddisken? Behövs den uppdateras något eftersom han aldrig anslutit den till nätet? Vilka 360/ps3 exklusiva spel får man absolut inte missa? o.s.v.

Mvh Micke.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Tror du kan gå in på setup och välja att formatera.
Sen bara skapa en ny profil och börja spela.
Är den chippad/flashad så rekomenderas att inte gå in LIVE, kommer bli bannad.
Om inte så är det bara att koppla mot live så uppdateras det automatiskt.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Tror du kan gå in på setup och välja att formatera.
Sen bara skapa en ny profil och börja spela.
Är den chippad/flashad så rekomenderas att inte gå in LIVE, kommer bli bannad.
Om inte så är det bara att koppla mot live så uppdateras det automatiskt.

Okej, tack.

Jag lekte runt lite idag och formaterade om den och skapade ny profil, ska försöka hitta hur man kopierar spelfiler in på hårddisken (för visst kan man det?) för att minska laddtiderna.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Okej, tack.

Jag lekte runt lite idag och formaterade om den och skapade ny profil, ska försöka hitta hur man kopierar spelfiler in på hårddisken (för visst kan man det?) för att minska laddtiderna.

Om den aldrig varit uppkopplad till internet kan du inte det. Det krävs en nyare version för att det ska fungera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om den aldrig varit uppkopplad till internet kan du inte det. Det krävs en nyare version för att det ska fungera.

Okej då kan jag sluta söka på internet om hur man gör xD Tack för infon.

Den har aldrig varit kopplad till live då killen som ägde den innan inte orkade dra en nätverkskabel ens bara i uppdateringssyfte. Vad tjänar man mer på en uppdatering? Blir den mer optimerad till spel osv?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Vad tjänar man mer på en uppdatering? Blir den mer optimerad till spel osv?

Du förlorar möjligheten att Jtaga den, dock får du en rejält uppfräschad meny och du kan ju dessutom spela på live om du vill det. Det finns uppdateringar till spel men de går inte snabbare annat än att du kan installera dem för att få dem att gå snabbare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du förlorar möjligheten att Jtaga den, dock får du en rejält uppfräschad meny och du kan ju dessutom spela på live om du vill det. Det finns uppdateringar till spel men de går inte snabbare annat än att du kan installera dem för att få dem att gå snabbare.

Okej, får kolla de där med Jtag men även om just det blir aktuellt kan jag väl formatera om den och sedan ansluta den till live? Eller är det kört då?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Okej, får kolla de där med Jtag men även om just det blir aktuellt kan jag väl formatera om den och sedan ansluta den till live? Eller är det kört då?

För att kunna jtagga en xbox 360 måste den vara tillverkad före 2009-06-20 samt
Kernel/Dashboard-versionen får inte vara högre än 2.0.7371.0.
Om du uppdaterar din konsol via xbox live eller via ett spel så kommer
möjligheten att jtagga försvinna för alltid. Har själv en xbox 360 som har jtag och
kan säga att det är väldigt skönt att kunna ha spel på hårddisken utan skiva. Skicka P.M. ifall du
har några frågor. Vet inte hur hårda de är på detta forum angående flashning/moddning.

Mvh

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass