Permalänk

De bästa filmerna

Tänkte att det var lika bra att dela med mig av de bästa filmerna någonsin. Top 5 bästa dvs och skriv gärna ner era nedanför så man får nått att titta på sen om det är något man missat.

1. En Vampyrs bekännelse (all time nr1 , första gången man såg den. Helt underbar)
2. Sunshine (Sjukt bra scifi , och soundtracket är galet bra , måste ses)
3. The Rules of Attraction (Riktigt bra film när man känner sig skum , rolig och djup/snevriden)
4. Star Wars Episode 3 Revenge of the sith (behöver jag säga varför?)
5. Alien 2 (Game over man , game over)!

Sen finns det massor med bra filmer , men du måste ta de 5 bästa. Så tänk efter

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

1. Avatar ( Helt klart en av mina favorit filmer finns ingen som slår den )
2. Sagan om kungens återkomst (Bästa filmen i den triologin, Grymt slag dem har i den filmen )
3. Goodfellas ( Underbar maffia film )
4. Godfather 2 ( Mer handling och skönare känsla)
5. Dude were is my car ( Så underbart rolig. Och mycket man kan använda privat i den filmen. )

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

1. Pulp Fiction
2. Pusher
3. Fear and Loathing in Las Vegas
4. Kill Bill
5. Requiem for a Dream

Finns bättre filmer, men för någon anledning kan jag se dessa filmer hur många gånger som helst och inte tröttna.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Att säga vilka filmer som är bäst är svårt eftersom det som oftast varierar pga vilket humör man är på eller hur länge sedan man såg den/dem, däremot kan jag skriva vilka filmer jag sett flest gånger

Utan någon speciell ordning:

Spaceballs
Dumb & Dumber
Pulp Fiction
Aliens
Terminator 2

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Forrest Gump
Pulp Fiction
Avatar
Nyckeln till Friheten
Kill Bill 1-2

finns många fler jag skulle kunna rabla upp, tittar ofta inte på filmer jag vet är dåliga, som "Movie" filmerna

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O

Permalänk
Medlem

Utan inbördes ordning:

Donnie Darko - Länge varit en favorit, sjukt skön stämning i hela filmen.
The Shawshank Redemption - Klassist superrulle med bra slut.
Pulp Fiction - Myser hela filmen
Monty Python and the Holy Grail - Seriöst sjukt rolig
Hotaru no haka - Stark film

Visa signatur
Permalänk

The Shawshank Redemption
Fight club
American History X
Back to the future 1-3
Hard Candy

Ingen direkt ordning.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Finns så sjukt många bra filmer så väldigt svårt att säga men dessa är absolut 5 som ligger väldigt nära hjärtat

Ingen speciell ordning men:

Nyckeln till frihet
Forrest Gump
Top Gun
Gone in 60 seconds
Taken

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Nästan tio inlägg och ingen har nämnt Dr. Strangelove?

Permalänk
Medlem

Bäst gjorda eller bäst underhållningsvärde?

Gladiator
Matrix
The Dark Knight
Pulp Fiction (förmodligen den bästa)
Sin City

Permalänk
Proffsmoddare

Som fnatic säger, beror helt på humör. Här kommer dock 5 st som jag gillar skarpt:

Fear and Loathing in Las Vegas
Snatch
Machete
Grindhouse
Lock Stock and Two Smoking Barrels

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nästan tio inlägg och ingen har nämnt Dr. Strangelove?

Helt klart en bra film, men ingen favorit. Dock en film väldigt många har snott detaljer från, måste ju tyda på bra film

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gladiator
Matrix
Lock, Stock and Two Smoking Barrles
The Boondock Saints
American Pie 2 (Pappan som ska laga ungarnas radios borde få en oscar)

Permalänk
Medlem
  • Das leben der anderen

  • The man from earth

  • The pianist

  • Gladiator

  • Into the wild

Detta är vad jag känner för stunden. Det finns så många andra filmer i samma klass som inte nämnts.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Har sett den här tråden sen start & funderat sen dess. Topp 5 är verkligen inte lätt.
Som Frantic sa beror ju filmvalet alltsomoftast på humör & dagsform.

Men (Ingen inbördes ordning):

The Matrix (iaf ettan, men 2 & 3 slutför ju hjälpligt, även om del 1 är hästlängder bättre.)
Lord of the Rings (Trilogin. Den spelades in simultant & kan räknas som "en film" imo, annars del 1.)
Se7en. (Min favoritregissör & favoriten av hans produktioner. Fincher alltså.
The Alien. (Alla delarna bra, men ettan är i en klass för sig. Rymdfilmernas rymdfilm.)
Silverado. Ska man bara se EN westerfilm så är det den här man ska se.

Sen finns det filmer jag har sett otaliga gånger t.ex. "The Warriors" (>50ggr), "Bound", "Fight Club",
"De Misstänkta" (Usual Suspects), "Avatar" (numera), "Kill Bill" 1&2, "Pitch Black" (GRYM!!) M.fl.
Att de inte kommer på topp5 beror inte på deras bristande kvalitet, utan på deras kompabilitet
med min hjärna när jag inte är på topp .. d.v.s. lite packad. Lättare underhållning alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Har sett den här tråden sen start & funderat sen dess. Topp 5 är verkligen inte lätt.
Som Frantic sa beror ju filmvalet alltsomoftast på humör & dagsform.

Men (Ingen inbördes ordning):

The Matrix (iaf ettan, men 2 & 3 slutför ju hjälpligt, även om del 1 är hästlängder bättre.)
Lord of the Rings (Trilogin. Den spelades in simultant & kan räknas som "en film" imo, annars del 1.)
Se7en. (Min favoritregissör & favoriten av hans produktioner. Fincher alltså.
The Alien. (Alla delarna bra, men ettan är i en klass för sig. Rymdfilmernas rymdfilm.)
Silverado. Ska man bara se EN westerfilm så är det den här man ska se.

Sen finns det filmer jag har sett otaliga gånger t.ex. "The Warriors" (>50ggr), "Bound", "Fight Club",
"De Misstänkta" (Usual Suspects), "Avatar" (numera), "Kill Bill" 1&2, "Pitch Black" (GRYM!!) M.fl.
Att de inte kommer på topp5 beror inte på deras bristande kvalitet, utan på deras kompabilitet
med min hjärna när jag inte är på topp .. d.v.s. lite packad. Lättare underhållning alltså.

Efter att ha läst igenom vilka filmer du gillar kan jag bara säga att du kommer gå långt i livet

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Musikälskare

- Matrix http://www.imdb.com/title/tt0133093/
- Star Wars filmserien
- Pulp Fiction http://www.imdb.com/title/tt0110912/
- Kill Bill 1-2 http://www.imdb.com/title/tt0266697/ http://www.imdb.com/title/tt0378194/
- Six String Smurai http://www.imdb.com/title/tt0118736/

(Som sagt finns det mycket fler filmer man har sett så denna listan är väll dynamisk Clerks är också en favorit till exempel)

Buddy: Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas. And the wastelands ain't no place for kids. - Six String Samurai

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag dessa filmer mest utan någon rangordning. Mina mest spelade/sedda filmerna i filmsamlingen:

Donnie Brasco
Scarface
Carlitos Way
The Big Lebowski
Unforgiven (clintan)
Pale Rider (clintan)
Where Eagles Dare (clintan)
Lord of The rings triologin (förlängda versionen)
Kill Bill
Pans Labyrinth
Sin City
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Fight Club
The Pianist
Star Wars
The Pianist
The Boondock Saints (båda filmerna)
Batman Begins och Dark Knight
Gladiator
Into The Wild
Liftarens Guide till galaxen
Full Metal Jacket
Platoon
Enemy at the gates
Indiana Jones trioligin
Dirty Harry (hederlig clintanaction)
Gladiator (förlängda versionen)

Finns fler kanonfilmer men det är de jag sett mest.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Dansar med vargar
Saving private Ryan
När lammen tystnar
The dark knight
American beauty
LA Confidential

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Eurotrip?

ingen ordning nu:
Eurotrip (rekomenderas, skit rolig)
Saving private ryan
"The pacific" samt "Band of brother"s (om de får stå här )
Shooter (as bra sniper film)
Jumper
Wall street, money never sleeps
Super bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Har sett den här tråden sen start & funderat sen dess. Topp 5 är verkligen inte lätt.
Som Frantic sa beror ju filmvalet alltsomoftast på humör & dagsform.

Men (Ingen inbördes ordning):

The Matrix (iaf ettan, men 2 & 3 slutför ju hjälpligt, även om del 1 är hästlängder bättre.)
Lord of the Rings (Trilogin. Den spelades in simultant & kan räknas som "en film" imo, annars del 1.)
Se7en. (Min favoritregissör & favoriten av hans produktioner. Fincher alltså.
The Alien. (Alla delarna bra, men ettan är i en klass för sig. Rymdfilmernas rymdfilm.)
Silverado. Ska man bara se EN westerfilm så är det den här man ska se.

Sen finns det filmer jag har sett otaliga gånger t.ex. "The Warriors" (>50ggr), "Bound", "Fight Club",
"De Misstänkta" (Usual Suspects), "Avatar" (numera), "Kill Bill" 1&2, "Pitch Black" (GRYM!!) M.fl.
Att de inte kommer på topp5 beror inte på deras bristande kvalitet, utan på deras kompabilitet
med min hjärna när jag inte är på topp .. d.v.s. lite packad. Lättare underhållning alltså.

Skrivet av Frantic:

Efter att ha läst igenom vilka filmer du gillar kan jag bara säga att du kommer gå långt i livet

Skrivet av Primary:

Ingen som nämnt Eurotrip?

ingen ordning nu:
Eurotrip (rekomenderas, skit rolig)
Saving private ryan
"The pacific" samt "Band of brother"s (om de får stå här )
Shooter (as bra sniper film)
Jumper
Wall street, money never sleeps
Super bad

Efter att ha läst igenom vilka filmer du gillar kan jag bara säga att du kommer snubbla ganska tidigt :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Efter att ha läst igenom vilka filmer du gillar kan jag bara säga att du kommer snubbla ganska tidigt :/

och hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

och hur kommer det sig?

En chansning är för att du har Jumper på samma lista som Band of Brothers och Saving Private Ryan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Permalänk

1. Star Wars
2. The Deer Hunter
3. The Shawshank Redemption

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Efter att ha läst igenom vilka filmer du gillar kan jag bara säga att du kommer snubbla ganska tidigt :/

Jag skrev inte vilka filmer jag tycker är bäst, jag skrev de jag sett flest gånger...

Sedan vad menar med snubbla ganska tidigt? Att jag som 14 åring såg Spaceballs flera gånger under sommaren för jag tyckte den var så bra så kommer det gå åt hellvete nu när jag är äldre?

Hmm fyller snart 33 bäst att gå och skaffa en livförsäkring.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Jag skrev inte vilka filmer jag tycker är bäst, jag skrev de jag sett flest gånger...

Sedan vad menar med snubbla ganska tidigt? Att jag som 14 åring såg Spaceballs flera gånger under sommaren för jag tyckte den var så bra så kommer det gå åt hellvete nu när jag är äldre?

Hmm fyller snart 33 bäst att gå och skaffa en livförsäkring.

Det var inte menat åt dig.. du skrev att det skulle gå långt för Hammar, jag kontrade efter att ha läst Primarys val och sade att han skulle snubbla ganska tidigt med Eurotrip, Jumper och Super Bad bland de bästa filmer han har sett! Förlåt om jag var oklar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

A Beautiful mind
Amelie från Montmartre
The bucket list
Temple Grandin
The Shawshank redemption

... och många mer. De stora biotitlarna de senaste åren är så klart också väl värda att se.

Just Temple Grandin såg jag på SVT play nyligen, men verkar inte ligga kvar. Handlar om en autistisk kvinna som slår världen med häpnad då hon trots sin sjukdom tar en universitetsexamen och kommer med fantastiska uppfinningar. Baserad på en verklig historia och kvinnan är verkligen lika fantastisk på riktigt. Intervju med Temple om hennes liv och även filmen http://www.youtube.com/watch?v=zt_G7Zw5I8c

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ej i ordning,

  • Forrest Gump

  • Dawn of the Dead

  • Spiderman 1, 2 och 3

  • Cornelis

  • Perfect World

Tycker att man borde se Perfect World minst en gång i livet, otroligt bra film

Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem"
- Ken Olsen 1977

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Det var inte menat åt dig.. du skrev att det skulle gå långt för Hammar, jag kontrade efter att ha läst Primarys val och sade att han skulle snubbla ganska tidigt med Eurotrip, Jumper och Super Bad bland de bästa filmer han har sett! Förlåt om jag var oklar.

Ah ok

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤