Vettiga Arcade sticks i sverige

Permalänk

Vettiga Arcade sticks i sverige

Hej alla här haft funderingar på att köpa arkad stick för att lira fighting spel och retro spel.
Men här lite problem att hitta dessa i sverige.
Köpte tekken 6 med stick från Hori men var inte alls nöjd, slöa knappar och spaken glappade efter en vecka

Skulle va kul med lite dyrare och kvalitativt bygge, nån som vet?

Permalänk
Medlem

MadCatz gör ganska bra arcade sticks, många hardcore SF spleare använder den stickan.
själv använder jag X-Arcade Dual Joystick dock den är mycket dyrare och måste beställas för tyskland.

Permalänk

Okej tackar har kollat lite på shoryuken forumet och där verkar de som alla Sticks är crap from the get go. Men sen tävlar dom ju så man kanske inte ska va så rädd för det.

Vill bara inte punga ut 1500 kr på en Arcade stick för att få reda på att den e kass. Det finns ju många som gör Custom sticks borta i staterna och de var pris runt 150 dollar. Då dom slänger i dom fetaste knapparna och bästa kryckorna känns det mer värt om man kan få tag på en sån.

Permalänk
Medlem

kolla in www.bitterharmony.se där kan du få tips och råd angående att bygga en egen sticka. Särskilt tråden "Hemmamodarens Köpguide" kan vara bra att kolla in. Det finns även en hel del guider på hur man gör osv. Själv har jag byggt en egen sticka och köpt en HRAP 1 som jag har bytt knappar på.
Jag tycker att du borde köpa en färdig sticka som har hög kvalitet på själva stickan, och sen byta knappar själv. Det är betydligt lättare än att göra en egen från scratch.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

Tack för websidan ser jävligt sweet ut, verkar vettigast att köpa en Street fighter tournament stick och modda senare. Det enda tråkiga är väll att ingen vill lira med en efter ett tag ^^ finns de några klubbar eller gäng som lirar fightspel i Sverige?

Permalänk
Medlem

Det ser du på bitterharmony med. Finns en hel del föreningar i Sverige. Bland annat i Jönköping, Uppsala och Stockholm!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

de går alltid bra att bara köra online, har du xbox och SF så kan vi lira lite, jag passar på SF-hemsida mycket bra information om SF

Permalänk

Japp kommer nog bli en del online med Har just nu inget SF4 hemma tyvärr :S men ska köpa när löningen kommer. Bara och PMa din gametag så lägger jag till dig.

Tack för hemsidan med, är där då och då sen innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuper_duper:

MadCatz gör ganska bra arcade sticks, många hardcore SF spleare använder den stickan.
själv använder jag X-Arcade Dual Joystick dock den är mycket dyrare och måste beställas för tyskland.

Mad Catz Street Fighter IV Tournament Edition Stick är så mycket bättre än X-arcade.

Street Fighter IV Tournament Edition Stick har samma delar som finns i Japanska arkadkabinetter (Sanwa), och den är djävligt lätt att modda om du vill det.

X-arcade's delar är happ kopior (många amerikanska arkadkabinetter använder sig av happ styrspak och knappar)

Men visst det är smaksak och vad man är van vid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Mad Catz Street Fighter IV Tournament Edition Stick är så mycket bättre än X-arcade.

Street Fighter IV Tournament Edition Stick har samma delar som finns i Japanska arkadkabinetter (Sanwa), och den är djävligt lätt att modda om du vill det.

X-arcade's delar är happ kopior (många amerikanska arkadkabinetter använder sig av happ styrspak och knappar)

Men visst det är smaksak och vad man är van vid.

jao har du testat x arcade själv?! xarcade tillverkas inte i samma skala som mad catz, sen tycker att mad catz stickor känns väldig plastiga, x-arcade har mer tyngd och själva chassi är byggd av mdf?! man kan sätta in Sanwa knappar i x arcade om man villl, men själv är riktig nöjd och har inte behöv att bytta knappar men precis det finns varken rätt eller fel, båda stickor är bra det är bara smaksak.

Permalänk

Det blev en Mad Catz Super street fighter stick, solid som fan tycker jag och bra tyngd på, sen kan man ju alltid slita ut allt och go bananas med helt ny box. Men de är en annan historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Det blev en Mad Catz Super street fighter stick, solid som fan tycker jag och bra tyngd på, sen kan man ju alltid slita ut allt och go bananas med helt ny box. Men de är en annan historia

coolt coolt, vad för fighting spel kör du?

Permalänk

Just nu SSF4 men kommer väll bli lite MvC3 nästa månad, vill gärna öva så man blir något bra på dom också och inte bara buttonmasha ^^