Minecraft server problem.

Permalänk
Medlem

Minecraft server problem.

Hej, jag har en minecraft server, men när jag startar den och folk joinar så startar dom liksom i ett "tomrum" och bara faller ner, även jag. Jag har öppnat portar och så, folk kan ju joina det står nere i hörnet att dom joinar och sen börjar dom falla...Så jag undrar om någon vet hur man fixar detta?

Tacksam för svar

MVH Anton

Permalänk
Medlem

Du kanske har hellworld=true? Blev så att jag endast föll och föll (& min polare) när jag satte på det en dag.

Permalänk
Medlem

testa "tp *user som faller* *ditt nickname*" (utan * och ") i concole, så kommer de att hamna vid dig istället och då förhoppningsvis spawna ovan mark varje gång de connectar

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

annars kanske det är någon fil som är korrupt? Prova flytta alla filer i undermappen där du har server-minecraft.exe å kör igen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Men jag faller ju också! det är det som är problemet, det är bara ibland som jag kommer upp.

Permalänk
Medlem

Dålig serverhårdvara gissar jag på. Alternativt dålig uppkoppling. Det blir så eftersom den inte hinner skicka kartan till dig tillräcklig snabbt, och då faller man tills man fått kartan. Ibland hjälper det att vänta ett litet tag, speciellt om det är en ny värld.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Dålig serverhårdvara gissar jag på. Alternativt dålig uppkoppling. Det blir så eftersom den inte hinner skicka kartan till dig tillräcklig snabbt, och då faller man tills man fått kartan. Ibland hjälper det att vänta ett litet tag, speciellt om det är en ny värld.

Nah, hårdvaran är det inte nå fel på. Får låta det stå ett tag så då

Permalänk
Medlem

detta händer mig flera gånger iaf när jag kör på lagservers, jag bara loggar ut och in för att fixa det.

T.ex när jag tpar mig till någon så faller jag ned tills allt har laddat klart, men det fixar sig snabbare när jag logga ut och in ^^

Notera, han som drev servern hade 8 gb ram, fortf samma problem

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem med min MC-server när jag hade den körandes på ett dualcore system. När jag gav den bara 1 CPU så löste det mycket problem.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Låt den som faller fortsätta falla, och invänta mappen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*