Geforce Drivers 267.24 Beta optimerar för Bulletstorm, Dragon Age 2 och Homefront

Permalänk
Melding Plague

Geforce Drivers 267.24 Beta optimerar för Bulletstorm, Dragon Age 2 och Homefront

Nvidia släpper en ny beta-märkt drivrutin för grafikkorten i Geforce-serien som bland annat rättar till problem med SLI och 3D Vision i ett gäng populära speltitlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SLI i TDU2 hade ju sutit som en spark i skrevet.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Denna drivrutin kanske faktiskt löser problem i Bad company 2 med white screen som kommer helt random.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Crysis 2?!

Permalänk
Medlem

Inga optimeringar för GTX560?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Inga optimeringar för GTX560?

Öh... I artikels står inte att optimeringarna är riktade mot någon särskild GPU-familj, tolkas av mig som att det då gäller samtliga kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Öh... I artikels står inte att optimeringarna är riktade mot någon särskild GPU-familj, tolkas av mig som att det då gäller samtliga kort.

Jo det fattar jag med, Men det är något jag saknar. Fast det är ju bara en Beta.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Hade väl varit trevligt med optimeringar för det kommande Crysis 2

Synd att det fortfarande inte finns några nyheter angående DX11 multithreaded rendering dock

Permalänk
Medlem

Gief crysis 2 sli :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JottaN:

Gief crysis 2 sli :/

Håller helt med...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk

266.58 drivisarna ökade mitt Win Exp Index med 0.2 för aero och graphics som gick ifrån 7.5 till 7.7 och nu efter SP1 så ser jag att värdena ökat till 7.8 helt utan att jag OCat (mera) eller något

Men vad jag vil ha sagt är att jag tycker att 266.58 till mitt kort är/har varit Nvidias bästa drivers på mkt. länge...såklart tycker andra säkerligen annorlunda, men jag vill helst INTE byta dessa o särskilt inte till betadrivers :/

Ska självklart köpa Dragon Age 2 och då vill jag faen inte behöva lira med kassa (sämre än 266:an) drivers...då väntar jag hellre tills Nvidia släpper WHQL certifierade 267or...

Ni som testat/r (helst med GTX460) får gärna dela med er om upplevda skillnad/er från 266.58 drivern, Tack å det varmaste på förhand.

Men visst kan dessa vara fina drivers oxo, kan man ju hoppas på (håller tum-klorna)

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dunis90:

Hade väl varit trevligt med optimeringar för det kommande Crysis 2

Synd att det fortfarande inte finns några nyheter angående DX11 multithreaded rendering dock

Tror inte det behövs några optimeringar... http://www.sweclockers.com/nyhet/13594-crysis-2-endast-dx9-dx...

Har bokat Dragon Age 2 sedan länge, men har inte riktigt hängt med och således inte hört något om kompabilitetsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Tror inte det behövs några optimeringar... http://www.sweclockers.com/nyhet/13594-crysis-2-endast-dx9-dx...

Har bokat Dragon Age 2 sedan länge, men har inte riktigt hängt med och således inte hört något om kompabilitetsproblem.

Kompatibilitetsproblem - med "ti".

Permalänk
Medlem

Trevligt med Homefront, ett spel som med fördel kan spelas på PC till skillnad från Cry(sis) 2

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Trevligt med Homefront, ett spel som med fördel kan spelas på PC till skillnad från Cry(sis) 2

Det var inte roligt...
:)...;

OT: Alla lir kan spelas med oftast stor fördel till PC med undantag kassa portningar bara man har cash till en gamer-rig (och jag uppfattade ironin du lade fram).

Homefront ser rätt så fedt ut, men DA2 lägger jag mina slantar på och sedan NFS SHIFT Unleashed (kör med ratt, och då tror/hoppas jag att känslan kommer att glänsa för att vara arcadracer då NFS SHIFT hade förbättrad väghållning dock långväga ifrån Sims)

Bara NVIDIA släpper fina drivers så ska det liras så att grannarna får tokfnatt å hotar med anmälning/ar för vräkning (har rätt så massiv subbas)

Önskar dig en trevlig spelupplevelse med homefront mannen.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

många som tycker .26 är bättre.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Fasen vågar inte uppdatera mina drivisar, har bara blivit ostabilare och ostabilare sen de gick över till 200
hade varit kul om de hade någon liten bit i åtanke till oss med inte de senaste GPU'erna

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039