Gta flyter fint, sen börjar lagga. Tabbar ner några sekunder så flyter det fint igen.

Permalänk
Medlem

Gta flyter fint, sen börjar lagga. Tabbar ner några sekunder så flyter det fint igen.

Har en konstigt fenomen med min nya dator och förmodar prossesorn men kan ju lika gärna vara grafik kortet. I gta flyter det skitfint tills jag kör längre sträckor snabbt så laggar det väldigt. Tabbar då ner en liten stund och sen kör igång igen och då funkar det lika fint tills jag kör igen.. Tempen på prossesor och grafikkort är 44 på prolle 46 på grafiken. Har en h70 på prollen och original fläkten högt på grafik koret .

Det är inte så i några andra spel utan bara i gta.

Sakerna är då
ASUS P7P55D Deluxe
Intel i5 750
XFX 4770 i crossfire.
corsair 4gig ddr3

Permalänk
Medlem

Har haft det problemet själv när jag hade windows xp , efter jag bytt till windows 7 och uppdaterat spelet så fungerade det fint sen

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Har haft det problemet själv när jag hade windows xp , efter jag bytt till windows 7 och uppdaterat spelet så fungerade det fint sen

kör windows 7 och nyaste patchen jag har hittat

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkjn2:

kör windows 7 och nyaste patchen jag har hittat

är det en oärlig verision eller köpt av spelet? är det förstnämnda fixa något annat

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

är det en oärlig verision eller köpt av spelet? är det förstnämnda fixa något annat

Det är oärlig
Polaren har exakt samma men hans flyter på bra. Så det verkar ju inte vara något fel på spelet iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkjn2:

Det är oärlig
Polaren har exakt samma men hans flyter på bra. Så det verkar ju inte vara något fel på spelet iaf..

okej då vet jag ej datorn ska kunna klara det utan problem.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd

Det kan vara hårddisken

Visa signatur

Harry

Permalänk

Har datorn i sign kör allt på max i gta4 och det är inga problem alls.

Laggade i början men uppdaterade till nyaste patchen och då fungerade det fin fint. Dock är mitt spel orginal.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang999:

Det kan vara hårddisken

Ja började tänka på det jag med, eftersom det andra inte är varmt. Den kanske inte klarar av all aktivitet.

Skrivet av martin_opell:

Har datorn i sign kör allt på max i gta4 och det är inga problem alls.

Laggade i början men uppdaterade till nyaste patchen och då fungerade det fin fint. Dock är mitt spel orginal.

Har den nyaste därför är det så konstigt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Jag hänvisar till regel 7 "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden."

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.