Geforce GTX 590 och Radeon HD 6990 i en lek om gränsvärden

Permalänk

580 och 5970 presterar numera likvärdigt så ni kan inte säga att 5970 är bättre det skiljer på olika titalar men i det stora är dom likvärdiga och då 5970 är dyrare samt har 2 GPU så är valet enkelt men det är ju inte dom korten vi pratar om utan 590 och 6970 och där tror jag 6970 kortet vinner i stock och 590 i överklockning. Snart får vi se och det blir mycket intressant

Angående microstutter har jag aldrig upplevt det och jag har haft allt från 2 st 3870x2 till som nu 2 st 465 GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

Själv kör jag med 2 st 465 visst inte top of the line och nog skulle jag vilja smälla i 2 st 590 istället mina pci express slottar är ju båda på 16 men min nästa prioritering blir en 27 tummsskärm min 24 har hängt med i 3 år nu och börjar behöva avlastning sätter den som 2a skärm istället

24 tum för litet? Man vill bara ha större och större. Minns när 21" var största som fanns och man tyckte de var så otroligt stora mot 17" och 19" som vanliga dödliga fick lov att hålla sig till. Hur mycket plats behöver man egentligen? Nu verkar många sitta med flera skärmar på 24-30". Verkar vara som hårddiskar, de känns stora i början men så fyller man dem lika snabbt ändå. Man har en tendens att alltid fylla det man har.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_681:

Bara jag som använder ett gtx480 som äggkokare/brödrost bla?

Jag sitter också med ett 480, visst lockar 590 men 480 kortet kan driva full HD-TVn samtidigt som jag lirar i 1920x1200.
Kanske skaffar ett nytt kort till LGA2011 men SLI blir det inte så länge jag spelar med singelskärm.
3 skärmar, sli, LGA2011, vertex 3 pro ... hrm dags att lämna in lottokupongen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Vänligen håll er till Topic.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

580 och 5970 presterar numera likvärdigt så ni kan inte säga att 5970 är bättre det skiljer på olika titalar men i det stora är dom likvärdiga och då 5970 är dyrare samt har 2 GPU så är valet enkelt men det är ju inte dom korten vi pratar om utan 590 och 6970 och där tror jag 6970 kortet vinner i stock och 590 i överklockning. Snart får vi se och det blir mycket intressant

Angående microstutter har jag aldrig upplevt det och jag har haft allt från 2 st 3870x2 till som nu 2 st 465 GTX

De tester jag sett har hd5970 vunnit. Det intressanta är att det ofta är snabbare och trotts detta drar mindre ström TROTTS att det ha TVÅ gpuer som inte skalar helt 100.

Det blir lättare för amd att ta prestandakronan än för nvidia

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

De tester jag sett har hd5970 vunnit. Det intressanta är att det ofta är snabbare och trotts detta drar mindre ström TROTTS att det ha TVÅ gpuer som inte skalar helt 100.

Det blir lättare för amd att ta prestandakronan än för nvidia

Men köp ett 5970 om du nu e så kär....
Nästan vilken SLI eller CF uppsättning som helst klår ju detta stenålders microstutteringkort
så varför promotar du det?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Men köp ett 5970 om du nu e så kär....
Nästan vilken SLI eller CF uppsättning som helst klår ju detta stenålders microstutteringkort
så varför promotar du det?

Hahaha sorry om du tog åt dig! Jag promotar inte det, sa att det var snabbare och det är intressant att det DESSUTOM drar mindre, skulle aldrig köpa ett dubbelkort... Dessutom kör jag för tillfället med nvidia

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Hahaha sorry om du tog åt dig! Jag promotar inte det, sa att det var snabbare och det är intressant att det DESSUTOM drar mindre, skulle aldrig köpa ett dubbelkort... Dessutom kör jag för tillfället med nvidia

Men håller du inte med om att nästan vilken CF eller SLI uppsättning som helst är att föredra framför 5970, samt att det skulle vara snabbare också?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Men håller du inte med om att nästan vilken CF eller SLI uppsättning som helst är att föredra framför 5970, samt att det skulle vara snabbare också?

Nu är väl inte hd5970 något att satsa på, och billigt är det väl inte heller? Men när det kom var det faktiskt grymt, ganska mycket billigare än två hd5870 och presterade grymt. Nu skulle jag inte ens ta det om jag fick det gratis tror jag, hd6990 är ju snabbare och skalar betydligt bättre, nvidia har inte ens chans där.

Hd5890 har väl inte mer microstuttering än andra cf/sli-kort?

Jag föredrar hellre två kort än ett dubbelkort, dels för att man kan köpa ett först, och sedan ett till efter ett tag. Men sen klockar det väl bättre osv.

Fattar btw inte varför alla klagar på microstuttering. Körde med två hd4850 innan, fungerade utmärkt i alla spel förutom STALKER, där det var något fruktansvärt microstuttering. Så jag skulle tro att microstuttering beror mycket på hur bra/dåligt spelet är kodat.