Tips på suggestiv musik (enbart Spotify).

Permalänk
Medlem

Tips på suggestiv musik (enbart Spotify).

Sitter och försöker sätta ihop en playlist med suggestiv musik och behöver lite mer input.
Den är väl inte låst till någon speciell genre men som den ser ut nu så är det post rock, trip-hop, electronica och lite annat som figurerar.
Tanken är att kunna sitta och snacka och filosofera över något glas rött. Musiken ska fungera
som lite mer än enbart bakgrundsmusik.
Suggestivt, rökigt, släpigt, mörkt och lite skitigt typ, gärna sköna beats.

Så ta gärna en lyssning/titt på listan och lägg till de låtar ni tycker skulle passa in (det är en öppen playlist).
http://open.spotify.com/user/hush/playlist/4rEmkbdcUSKNAKTzNI...

Hoppas på några bra tips.

Edit: Låten Spin Spin Sugar med Sneaker Pimps har inte rätt namn, alls.
Den heter Roll On (Fold Mix) och inget annat.
Spotify har slarvat rejält med nästan allt material med Sneaker Pimps, mixarna är inte ens namngivna.

Edit 2: Hoppas inte det tas illa upp eller så men då vissa av låtarna inte riktigt passar in i det tänkta temat kommer jag plocka bort dessa.
Klassiskt, storbandsjazz, irländsk folkmusik oavsett hur bra det än är så skär det sig lite.

Annars så fortsätt pumpa in nya sköna låtar, har redan fått många bra tips.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Hedersmedlem

Shit va flummigt, men visst, låter rätt kul. Slänger in om jag tycker nåt passar.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

lägger la till lite då. Låter flummigt som sagt;) Men jag har lite sådan slapp musik från de mesta genrér.

Rock, Reggea, Aucustisk musik.m.m.

Permalänk
Medlem

Haha super flum! Editerar in något här om jag råkar snubbla på nåt som passar din beskrivning i min playlist .

Permalänk
Medlem

Roligt att listan blev några timmar längre. Hm, jag har faktiskt inte sett det som flum. "Tungflum" kanske?

Rich: Fergie och Booka Shade var nytt för mig och riktigt trevligt, speciellt låten In White Room.
Sigur Ros är aldrig fel, lyssnar en hel del på dom och kan rekommendera Mono (ett japanskt post-rockband) http://open.spotify.com/album/7nKwYONnQo7fYlgwNyQ0Wr och http://open.spotify.com/album/3USGjwDbotutY2J3m4AmC0.

p0k: Imogen Heap var en trevlig bekantskap, Ratatat också för den delen. Kommer definitivt sparas.
Fast jag måste säga att jag blev lite förvånad när Wagner, The Dubliners och Frank Sinatra dök upp.

"fesen2": Black Sabbathlåten var riktigt soft, Lynyrd Skynyrd helt ok och måste nog lyssnas närmare på.
Annars var The Dead Weather en riktig vinnare som jag inte hört tidigare.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

"fesen2": Black Sabbathlåten var riktigt soft, Lynyrd Skynyrd helt ok och måste nog lyssnas närmare på.
Annars var The Dead Weather en riktig vinnare som jag inte hört tidigare.

Im the allmighty fesen2 \o/

Pantera har en cover på Sabbath låten som är riktigt jävla skön, bättre kvalitet sen hör man åtminstone vad han sjunger
Dead Weather kom jag över när jag sökte på The Black Keys som är ett jävligt soft 2manna band för övrigt, dom lirar flumgrungerock typ så också värda att spana in. Lynyrd Skyyrd är kungar, Freebird är en utav mina all time bästa låtar.
Det är skönt med spottan att den visar liknande träffar på dom flesta banden.

adda lite elektronisk musik också, kan inte lyssna på rock hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mute:

Roligt att listan blev några timmar längre. Hm, jag har faktiskt inte sett det som flum. "Tungflum" kanske?

Rich: Fergie och Booka Shade var nytt för mig och riktigt trevligt, speciellt låten In White Room.
Sigur Ros är aldrig fel, lyssnar en hel del på dom och kan rekommendera Mono (ett japanskt post-rockband) http://open.spotify.com/album/7nKwYONnQo7fYlgwNyQ0Wr och http://open.spotify.com/album/3USGjwDbotutY2J3m4AmC0.

p0k: Imogen Heap var en trevlig bekantskap, Ratatat också för den delen. Kommer definitivt sparas.
Fast jag måste säga att jag blev lite förvånad när Wagner, The Dubliners och Frank Sinatra dök upp.

"fesen2": Black Sabbathlåten var riktigt soft, Lynyrd Skynyrd helt ok och måste nog lyssnas närmare på.
Annars var The Dead Weather en riktig vinnare som jag inte hört tidigare.

Kul att man kunde bidra!

Ja, Booka Shade är riktigt trevliga. In White Rooms är en riktig klassiker, har många fina partyminnen av den låten. Såg dem faktiskt live i Oslo förra året, riktigt nice.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis genren shoegaze som du söker. Där finner du höjdare som My Bloody Valentine (låt inte det tveksamma namnvalet missleda dig), Low, Slowdive osv. Det är mera rockorienterat dock.
Om det är postrock (världens mest vagaste genre?) som du vill ha, finns det en uppsjö av fina grejer. Så där på en höft skulle jag rekommendera Grails - Burden of Hope.

Permalänk
Medlem

La till lite blandat, hoppas det finns nåt du gillar.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Det är möjligtvis genren shoegaze som du söker. Där finner du höjdare som My Bloody Valentine (låt inte det tveksamma namnvalet missleda dig), Low, Slowdive osv. Det är mera rockorienterat dock.
Om det är postrock (världens mest vagaste genre?) som du vill ha, finns det en uppsjö av fina grejer. Så där på en höft skulle jag rekommendera Grails - Burden of Hope.

Stort tack för informationen, stämmer rätt bra in på en del av det jag sökte.
Ska kolla upp dina tips där och förhoppningsvis hitta mer bra musik.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Postrock är grymt. Det är i stort sett det enda jag lyssnar på dessa dagar. Favoriter är band som This will destroy you, russian circles, red sparowes och explosions in the sky. Aktiv lyssning är att föredar, gärna med ett par riktigt bra lurar och helst när det är mörkt ute

Då den bästa postrocken inte finns på spotify så bidrog jag med 2 låtar av Sveriges bästa band Khoma.
Edit: Fanns tydligen ett Red sparowes album. Tar nån låt från det också.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Tog och subscribade på den listan, känner inte igen mycket men den kan nog vara skoj.

Bidrog med Human League - Being Boiled (fast version) så länge

edit: Slängde in några till. Säg gärna vad du tyckte. Maggot brain sitter som en handske på den listan enligt mig

Permalänk

Tjo ...slängde in en del electronica, triphop och lite feta beats från en del halvflummiga DJ´s , hoppas där finns nått som faller i smaken (zorthief)

Edit: slängde in lite postrock, blir en väldigt blandat lista!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Även jag tog mig friheten att slänga in lite låtar och subscribe:a, hoppas folk gillar det, tistatos tror jag skall vara mitt user där med...

Permalänk
Medlem

Jäklar, har varit bortrest över helgen och kom hem för en stund sen och finner nu massor av ny musik (200 låtar på 19 timmar totalt!
Tror vi håller på att blanda ihop en rätt trevlig och "flummig" cocktail till playlist.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns en till sweclockers playlist här nånstans som ni kan kolla in, skoj den med:)

Permalänk
Hedersmedlem

La till lite go minimal-techno precis. Finns hur mycket bra som helst!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Hittade en del ny bra musik och passa på att slänga in en del elektronisk musik själv.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Mycket trevlig lista nu har själv lagt till lite musik och tagit bort lite faktiskt, någon hade lagt till "glad och sprallig" musik som inte riktigt passade in i listan.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Dels har du Social Network filmen's soundtrack som nyss vann sig en Oscar. Trent Reznor, yo!

Annars denna http://open.spotify.com/track/5wgW8BAW4PrqeoVX1joXhV hittade den via http://www.youtube.com/watch?v=y5fwvYICZvY&feature=player_emb... som är sjukt rolig.