Radeon HD 6990 i pressbilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag säger detsamma? Sluta sitta och tro att alla ljuger.. "haha där var du rolig:P Tror dock att Sugg var fullt seriös." Du skrattar mig rakt i ansiktet när du inte vet ett skit

Utgick ifrån din sing att det var referensmodellen. jag trodde du trollade(inte riktigt samma som att ljuga. men det har folk olika åsikter om) När skrattade jag dig rakt i ansiktet? garvade inte en enda gång när jag läste det eller skrev mitt svar.

Så jag säger samma sak som du "Du skrattar mig rakt i ansiktet när du inte vet ett skit"

Försök hålla dig ont nu så att tråden inte spårar ur.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Nja det kan man ju diskutera, tycker vi håller det på en förstålig nivå dontyasay?

Jo definitivt, det är ju solklart vad du menar.
Var bara lite full i fan

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Försök hålla dig ot nu så att tråden inte spårar ur.

Förlåt, nu är jag full i fan igen.
Men det är ju just OT vi inte ska hålla oss (off-topic). Däremot OnT.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DarkMx1000:

Ser väll ok ut hmmmm. Men jag tror att jag håller mig till mina 3st 580 phantom 3gb kort" 3gb minne på varje kort "Och vill man maxa allt i upplösningen 6060x1200 så är minnet viktigt! Och ni som säger att 1gb eller 1.5gb räcker till spel har delvis rätt, 1920x1080 - 1920x1200 funkar fint fint men inte för oss med 3 skärmar och upp. Alla här blir så hypade över att de säger 4gb minne på kortet,det många här inte vet är att man kommer bara kunna använda 2gb utav dessa 4gb. Sen så ser jag reviews på nätet som chockar mig om hur korkade dessa så kallade test skrivare är. Man jämför inte ett 580 3gb mot ett 580 1.5gb i 1920x1080!! Klart som fan att det inte är någon skillnad i fps mm.

Här är en länk som visar hur ett test ska gå till! Tummen up! för denna snubbe!

Du glömde länken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Finns inte en chans i världen att kortet är mer prisvärt än att köra 2x singelkort i crossfire. Jag tänker främst på värmen som kortet genererar, 1 fläkt som skall täcka två gpu:er känns fattigt på något sett. Det går ju absolut att byta fläkt i efterhand men det är ju oftast inget man vill med tanke på vad kortet lär landa på för pris.

Men men... 5970 var ju rätt fascinerade förut, så detta kort lär ju inte vara någon besvikelse för de som suktar efter top notch.

edit: stavfel

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Förlåt, nu är jag full i fan igen.
Men det är ju just OT vi inte ska hålla oss (off-topic). Däremot OnT.

haha det har du rätt i ska skriva om mitt inlägg

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

What? Det är samma där ja? Luften går ut. Och in.

jo visst beror det på vilken fläkt man har... oftas går det mesta ut, sedan kan man välja lite andra lösningar/fläktar..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av zlim_zune:

jo visst beror det på vilken fläkt man har... oftas går det mesta ut, sedan kan man välja lite andra lösningar/fläktar..

eftersom fläkten oftast sitter baktill på singel kort så kommer den mesta värmen ut.. eller? antagligen kan det vara vrm och lite minne som kommer åt andra hållet och det är inte så farligt.. då blir det bättre med 2st singel kort än en dubbel macka

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

eftersom fläkten oftast sitter baktill på singel kort så kommer den mesta värmen ut.. eller? antagligen kan det vara vrm och lite minne som kommer åt andra hållet och det är inte så farligt.. då blir det bättre med 2st singel kort än en dubbel macka

Fläkten sitter väl ändå oftast fram på grafikort?