Permalänk
Medlem

Lian Li PC-A04B Projekt tips/synpunkter

Hej hej

Har suttit och blivit inspirerad den senaste tiden av alla andra som slänger upp loggar och gallerier
och funderar nu på att starta nåt eget.
Eftersom jag inte riktigt har hittat ett för mig perfekt chassie i storleken micro-atx
som min nästa dator är tänkt att vara så tänker jag därför modda.
Chassiet som är tänkt att användas är ett Lian Li PC-A04B eller bygga ett eget.
Oavsett vilket så är det tänkt att hända i sommar då man dåligt med tid i vår
http://www.inet.se/kundvagn/visa/247729/2011-03-02

Det som är tänkt att göras är:
Måla insidan och detaljer svarta
Kapa och ta bort HDD bur
Ljuddämpa
Fönster
Nya fötter
och sleeva lite

Då jag aldrig moddat förr utan bara byggt ihop datorer så vill jag veta vad jag ska tänka på
förutom att göra rätt.
Så kom med synpunkter och åsikter.

/H.L

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har ett pc A03 chassi som ät som har endelmlikheter ( storlek) men detta chassit har betydligt bättre ventilation och större potential för att bygga en tyst dator i.
Men de tips jag kan ge är att ta det lungt när du ska modda, mät noga innan nu gör något mm. Sen så behöver du inte kapa hdd:buren, de är bara 4 skruvar underifrån

Permalänk
Skrivet av H.L:

Eftersom jag inte riktigt har hittat ett för mig perfekt chassie i storleken micro-atx
som min nästa dator är tänkt att vara så tänker jag därför modda.
/H.L

Det gillar jag, då har du ett bestämt mål. Och inte "Hjälp-jag-vill-modda-för-att-alla-andra-gör-det. Vad ska jag göra?" fan värsta som finns...
Men alla tycker det låter sweet alla fall, Lian Li + mATX = awesome!
Ett tips alla fall, dämpningsmatta kan du nog hitta på biltema eller något. Blir lite billigare/bättre kanske
btw, du ska kanske inte anodisera insidan istället för att spray måla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Det gillar jag, då har du ett bestämt mål. Och inte "Hjälp-jag-vill-modda-för-att-alla-andra-gör-det. Vad ska jag göra?" fan värsta som finns...
Men alla tycker det låter sweet alla fall, Lian Li + mATX = awesome!
Ett tips alla fall, dämpningsmatta kan du nog hitta på biltema eller något. Blir lite billigare/bättre kanske
btw, du ska kanske inte anodisera insidan istället för att spray måla?

Dämmattor på biltem- billigare, JA, bättre, möjligt, skyggare, knappast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Dämmattor på biltem- billigare, JA, bättre, möjligt, skyggare, knappast

Har inte kollat biltemas mattor men jag ska försöka hitta tunnare ljuddämpning ungefär som den som finns i Fractals lådor.

Skrivet av LightBlizz:

Det gillar jag, då har du ett bestämt mål. Och inte "Hjälp-jag-vill-modda-för-att-alla-andra-gör-det. Vad ska jag göra?" fan värsta som finns...
Men alla tycker det låter sweet alla fall, Lian Li + mATX = awesome!
Ett tips alla fall, dämpningsmatta kan du nog hitta på biltema eller något. Blir lite billigare/bättre kanske
btw, du ska kanske inte anodisera insidan istället för att spray måla?

Jag har inga kunskaper om anodisering men efter att ha googlat lite snabbt så verkar det inte som något jag kan göra själv. Och jag vet inte hur dyrt det skulle vara ifall någon annan gjorde det.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

UPDATE

Har sammansatt en ny lista över dom saker jag funderar på att använda i bygget:http://www.inet.se/kundvagn/visa/209408/2011-02-18

alternativ 1
använda en Scythe Himuro till hårddisken och ta bort HDD buren helt
och sätta en ssd i botten eller på något annat synligt ställe om jag köper en.

alternativ 2
Använda en Scythe Kama som förvaring i en av 5.25 platserna och ha kvar en av HDD burarna.

Osäker på vilken av dom jag ska använda. Oavsett vilken jag tar tänker jag dölja dom med en av frontpanelerna vilket jag också tänker göra med cd-läsaren.

Tänker använda dom här fläktarna i fronten:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623870

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4