Permalänk

Ipad 2 specs

25 mars i sverige

kamera fram o bak
dual core
2x snabbare cpu
9x snabbare grafik
samma batteritid
33% tunnare
gyro
finns i svart eller vit
1080p video stöd
hdmi ut tillbehör
ios 4.3

samma lagrings alternativ och med/utan 3g
samma pris i usa

Permalänk
Medlem

Från?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

deras "event" ikväll

ios 4.3 släpps dock 11 mars

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Skönt att det inte blev en större uppgradering.
Xoom slår fortfarande iPad2, om inte iOS4.3 innebär för stora förändringar.
Sen kommer Kal-El i augusti och äger allt.

Permalänk
Medlem

sweet

Faktiskt lite större uppdatering än jag hade förväntat mig. Nice att kunna köra 1080p ut från den, hoppas den fixar surroundljud ut också så man kan koppla den direkt till TV/projektor. Kungligt att bara ta med sig den till en presentation

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag hade önskat mig en större upplösning på skärmen på iPad 2. Man blir dock sugen på en ändå

Permalänk
Medlem

Släpps i sverige redan 25 mars, underbart! och så kan man ha sin iPhone 4 som hotspot så man behöver inte köpa 3G varianten

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Fullversion av XBMC finns till gamla ipad (jailbreakad). Med hdmi så kan den verkligen fungera som en htpc (lite dyr kanske som dedikerad htpc men ändå)

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig uppdatering! Det enda jag saknade var ju en "retina display" i klass med iPhonen men det kändes rätt klart redan innan att det inte skulle komma med denna version.

Härligt att den dyker upp så pass snart hos oss Svenskar också. Ett definitivt köp för min del

Permalänk
Medlem

Jela skiit-snygg den är.
Bra med svart och vitt.
Tycker också om Smart Cover. Finurligt.

BTW: Fick man veta vad den ska kosta i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

BTW: Fick man veta vad den ska kosta i Sverige?

Nej, verkar inte finnas några priser på den för Sverige än men eftersom den i USA kostar lika mycket som iPad1 gjorde så blir det förmodligen så här med.

Permalänk
Medlem

saxat från nyheter på blocket angående pris.

Trots att han genomgår behandling för sin cancersjukdom presenterade Apples grundare Steve Jobs själv den nya versionen av surfplattan Ipad i San Fransisco på onsdagen.

Den uppdaterade versionen av förra årets julklapp har till skillnad från den första upplagan en kamera på båda sidor.
Den är även en tredjedel tunnare och går att koppla ihop med en tv-apparat.

Ipad 2 väntas nå svenska butiker i mars och väntas kosta motsvarande drygt 3.200 kronor, vilket är billigare än den första versionen.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

På apple.se kostar en ny ipad 1 16gb 3600kr. Kommer ipad 2 hamna på detta billiga pris eller missar jag något? På prisjakt hittar du den billigaste för 4 lax.
I så fall blir det att köpa hemma i Sverige än att be nån kompis i USA ta med sig en

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Dock borde svenska priset vara billigare för iPad 2 än iPad, då dollarn har gått ner kraftigt den senaste tiden.

$499 som är apples riktpris för iPad 2 16 GB Wi-Fi är dryga 3100 SEK och iPad kostar nu i Sverige ca 4100 SEK

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Dåligt att den inte har usb-ingång bara.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

iPad 2 kommer med stor sannolikhet få samma pris som iPad i Sverige. Möjligen en mindre sänkning pga svag dollar.

Permalänk
Medlem

Priserna på iPad 1 har sänks. Därav priserna på www.apple.se

Permalänk
Medlem

Kan nästan sätta vad som att 2an kommer kosta samma som 1an gjorde när den kom, varken mer eller mindre.
Dollar priset gånger 10 plus minus nån hundring brukar stämma ganska bra oavsett vad dollarkursen är.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Kan nästan sätta vad som att 2an kommer kosta samma som 1an gjorde när den kom, varken mer eller mindre.
Dollar priset gånger 10 plus minus nån hundring brukar stämma ganska bra oavsett vad dollarkursen är.

Sätter en tia emot att den inte kommer öka i pris från vad den kostar idag på apple.se vilket är 3595 för den billigaste, OM inte kronan tappar rejält på 23 dagar gentemot dollarn vilket jag tvivlar på.

Permalänk

Jag är helt såld på den här. Vill ha den nuuu! Har väntat och väntat på iPad 2 då jag inte ville köpa ettan eftersom den kom så ruskigt sent till Sverige. Dock förvånar jag mig själv en aning eftersom jag trodde tekniken skulle imponera på mig mest: dual-core, gyroscope, kameror osv men jag är mest fascinerad av Smart Cover, vikten, hur tunn den är och nya iOS. Det enda smolket i bägaren är att jag måste vänta till 25 mars..

Permalänk
Medlem

Engadget har lekt lite med den och lagt upp lite bilder och videoklipp: http://www.engadget.com/2011/03/02/ipad-2-first-hands-on/

Verkar onekligen grymt snabb!

Gillar förövrigt det smarta skärmskyddet som även fungerar som stöd.

Permalänk
Medlem

Nja, det där stödet håller inte så himla bra, hon höll ju på att tippa ipaden i sista videon där.
Vill ha men vet inte vad jag ska ha den till bara, de verkar bara visa saker som är roliga i 5sek som man sen tröttnar på...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Sötast

Ettan tyckte jag mest var en stor iphone, fast 2an har faktiskt en hel del potential...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Nja, det där stödet håller inte så himla bra, hon höll ju på att tippa ipaden i sista videon där.
Vill ha men vet inte vad jag ska ha den till bara, de verkar bara visa saker som är roliga i 5sek som man sen tröttnar på...

Det upprätta läget som hon nästan petar omkull den med kommer ju användas när man kollar på film och liknande. Du kan ju ha den åt andra hållet för att få en liten lutning när du skriver tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Sätter en tia emot att den inte kommer öka i pris från vad den kostar idag på apple.se vilket är 3595 för den billigaste, OM inte kronan tappar rejält på 23 dagar gentemot dollarn vilket jag tvivlar på.

Skulle gärna sätta emot med en tia här.
Dagens Ipad1 kostar runt 4500 som billigast. Att de då skulle sälja en förbättrad ny version för 3500 låter rätt otroligt. Isåfall kommer nog jag att köpa en direkt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Sötast
Skrivet av JesperT:

Skulle gärna sätta emot med en tia här.
Dagens Ipad1 kostar runt 4500 som billigast. Att de då skulle sälja en förbättrad ny version för 3500 låter rätt otroligt. Isåfall kommer nog jag att köpa en direkt.

16GB1

* Färdig att skickas: Inom 24 timmar
* Gratis frakt
* 3.595,00 kr

**** http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipad/family/ipad?m...

Permalänk
Medlem

Kändes riktigt grym faktiskt.
Hade velat ha den billigaste och enklaste.
Tycker den känns perfekt för att ha i soffan hemma för slösurf och msn och enklare saker.

Wifi känns lagom, då kan ja ha den på tåg och i hotel och liknande i jobbet när man bara eg vill slösurfa lite utan att behöva plocka upp lappen och koppla in och mekka.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Sätter en tia emot att den inte kommer öka i pris från vad den kostar idag på apple.se vilket är 3595 för den billigaste, OM inte kronan tappar rejält på 23 dagar gentemot dollarn vilket jag tvivlar på.

Vi får hålla oss och se när den dyker upp i apple store om några veckor

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk

Jag har läst om retina display och mini usb/thunderbolt och den har inget av dessa ?
Hoppas den inte blir för smal bara vilket den ser ut att vara

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607