Permalänk

xbox vägrar starta

jag har provat alla möjliga grejer, ta in ut kontakt mm kollat på xbox.se
men min xbox vägrar starta ser inte ens RROD den reagerar inte ens, ser bara att den lyser gult på laddaren...

Har ingen aning om varför den inte startar, dock e en snart 6 år så kanske är därför:/

Någon som har en aning eller haft samma problem

Permalänk

Om den lyser gult på strömaddaptern så SKULLE det kunna vara den som inte riktigt funkar. Kolla så att det inte finns något glapp någonstanns eller Testa med en annan om du har möjlighet till annars är de nog inte så mycket att göra tyvärr.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

tack ska lägga in en stöt på grannen o fråga om en adapter hahah. ush hoppas de e det blir snart galen om ja inte får spela, jäkla steam funkar inte heller...

Permalänk
Medlem

min adapter lyser gult/orange också men boxarna funkar finfint. (Premium 2006-3/ Premium 2006-5/ Elite 2008-08)

Angående adapter. kolla noga vilken modell det är. för jag köpte en adapter till nyaste x360 och den passade inte i min Premium 2006'a.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

min adapter lyser gult/orange också men boxarna funkar finfint. (Premium 2006-3/ Premium 2006-5/ Elite 2008-08)

Angående adapter. kolla noga vilken modell det är. för jag köpte en adapter till nyaste x360 och den passade inte i min Premium 2006'a.

Jovisst, att den lyser gult menas att den är i viloläge, när man startar xboxet ska den direkt slås över till grönt. Ibland kan strömadapterna ha typ fastnat i viloläget och inte vill starta xboxet. de är därför jag rekomenderar att han testar en annan adapter.

Angående storleken på adaptrarna så ja, nya 360S'en har en mindre formfaktor på sin strömadapter samt levererar betyligt mindre ström än den gamla, det är lite det som gör nya S'en tystare och svalare.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Slim har även en helt annan kontakt, men adaptrarna mellan phat modellerna skiljer också.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jovisst, att den lyser gult menas att den är i viloläge, när man startar xboxet ska den direkt slås över till grönt. Ibland kan strömadapterna ha typ fastnat i viloläget och inte vill starta xboxet. de är därför jag rekomenderar att han testar en annan adapter.

Jaja, självklart ska han testa ny adapter. men min har aldrig lyst grönt. jag kollede för säkerhets skull innan jag postade och den slår inte om till grönt. men boxen går finfint ändå.

Skrivet av P-NILZ:

Slim har även en helt annan kontakt, men adaptrarna mellan phat modellerna skiljer också.

exakt. det var det jag menade. nyaste Xbox 360 är Jasper. menar man slim modellen skriver man Xbox 360 Slim.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur