Permalänk

Xbox 360 MKV

Hej, jag undrar om jag kan bränna ut en film som är i formatet .MKV (bara en film) och sen spela upp i hd på xboxen ifrån dvdn?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

testa att strema filmen till xboxe:et

Permalänk
Medlem

tyvärr har xbox 360 inte stöd för MKV, vilket är väldigt tragiskt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Borde inte PS3 Media Server vara kompatibelt med Xbox 360 också? 360 använder vad jag vet DLNA/UPnP vilket PMS emulerar som, vilket i sin tur också hanterar live transcoding och streaming av olika format tillgängliga inklusive MKV.

Fast om jag har fel så...

Edit:

Jopp ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code se rad: "Basic Xbox360 support"

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

tyvärr har xbox 360 inte stöd för MKV, vilket är väldigt tragiskt.

Varför ljuger du? Kör man den som media center extender på en dator med windows 7 och Divx 7 installerat så har du native stöd för MKV.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Varför ljuger du? Kör man den som media center extender på en dator med windows 7 och Divx 7 installerat så har du native stöd för MKV.

Om det krävs att du har en dator som har windows 7 och Divx 7 är inte samma sak som att Xboxen har stöd för MKV?
Min bil kan ha 500 hästkrafter om jag trimmar den men det har jag inte gjort så alltså har den inte 500 hästkrafter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chilly_schrimp:

Om det krävs att du har en dator som har windows 7 och Divx 7 är inte samma sak som att Xboxen har stöd för MKV?
Min bil kan ha 500 hästkrafter om jag trimmar den men det har jag inte gjort så alltså har den inte 500 hästkrafter.

Sluta göra värdelösa jämförelser. Ska du ha det rätt så har du faktist möjligheten att trimma den till 500.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Sluta göra värdelösa jämförelser. Ska du ha det rätt så har du faktist möjligheten att trimma den till 500.

Det är ingen värdelös jämförelse och vill du vara på det sättet så är det snarare ett värdelöst påstående från din sida eftersom frågan var om han kunde bränna och spela upp en MKV-fil på Xboxet.
Kan han det eller måste han ha en dator med Windows 7 + Divx 7? Om det är det senare så är hans fråga besvarad och alltså får han välja mellan att trimma sin bil till 500 hästkrafter eller köra runt med 150...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Varför ljuger du? Kör man den som media center extender på en dator med windows 7 och Divx 7 installerat så har du native stöd för MKV.

Stödet i MCE har "fungerat" så bra för mig att jag kompletterade med att köpa en dedikerad mediaspelare och slutade använda Xboxen för att streama. Att kalla det native stöd är att ta i, snarare som att spela Black Ops med ett Voodoo2-kort (ifall det nu skulle gå att få igång).

Ett fungerande alternativ är exempelvis att streama och koda om genom TVersity eller Orb, men då krämar datorn på ganska starkt i bakgrunden när man glor på film.

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera att använda sig av GOTsent och heltenkelt konventera MKV till mp4.
Det tar ca 15 min att konventera om filen, har själv testat tversity och orb det fungerar bra men tycker inte om ha en exta dator bara för att se på film i min xbox

Permalänk

Hej! Är ny på forumet då jag behöver hjälp med att spela mkv filer på XBOX 360.
Kan idag via WMC som extender i XBOX se mkv filmer dock är kvalitén skitdålig.

Som förutsättning vill jag:

* Strema fimerna via dator

Frågor:
* Vika program behöver jag för att konvertera mkv filer "on the fly" till format som xbox 360 stödjer.
* Vad opch vilka inställninga skall man göra för att få det att fungera?

Tacksam för svar

PS har provat DivX enl Youtubeklippet: http://www.youtube.com/watch?v=0Q-eXktU-r8 får det inte att fungera.

Permalänk
Medlem

PS3 Media Server (http://code.google.com/p/ps3mediaserver/) fungerar helt klart bäst om du inte får divx att fungera.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

PS3 Media Server (http://code.google.com/p/ps3mediaserver/) fungerar helt klart bäst om du inte får divx att fungera.

Hej! Är det några inställningar man behöver att göra eller är det bara att "köra" på?

Permalänk
Medlem

Nä det ska bara vara att installera och dela ut mappar och köra på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Hej! Har nu installerat PS3 mediaserer + codex. XBOX hittar PS3 men jag kan inte se innehålet i mapparna som har mkv filer, trots tilldening av mappar. Tips mottages tacksamt!

Permalänk
Skrivet av Lorden100:

Hej! Har nu installerat PS3 mediaserer + codex. XBOX hittar PS3 men jag kan inte se innehålet i mapparna som har mkv filer, trots tilldening av mappar. Tips mottages tacksamt!

Jag har bara installerat Ps3 media server (bara) och sen kör igång de, o sen på xboxet så letar jag upp mappen där videon är och sen så är mkv filmen där. Fast om de är en separat text så ska du gå typ överst där de står nå transcode eller nå...

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Jag har bara installerat Ps3 media server (bara) och sen kör igång de, o sen på xboxet så letar jag upp mappen där videon är och sen så är mkv filmen där. Fast om de är en separat text så ska du gå typ överst där de står nå transcode eller nå...

Hej! Nu efter har stängt av/på ett par ggr verkar det funka att streama mkv filerna.
En första iaktagelse är att 720p material verkar fungera helt OK, dock så funkar inte 1080p material då filmerna "hackar".

Kan man lösa detta med en inställning i PS3 mediacenter eller är det pga av för klen processor?

* CPU Intel Dual Core E5200 2,5GHz/2MB/800MHz/S775
* MK Gigabyte GA-73PVM-S2H S775/LK/GBLAN/2xDDR
* 2GB RAM

Permalänk
Skrivet av Lorden100:

Hej! Nu efter har stängt av/på ett par ggr verkar det funka att streama mkv filerna.
En första iaktagelse är att 720p material verkar fungera helt OK, dock så funkar inte 1080p material då filmerna "hackar".

Kan man lösa detta med en inställning i PS3 mediacenter eller är det pga av för klen processor?

* CPU Intel Dual Core E5200 2,5GHz/2MB/800MHz/S775
* MK Gigabyte GA-73PVM-S2H S775/LK/GBLAN/2xDDR
* 2GB RAM

Det gör de för mig med, men jag funderar på om de e datorn eller om de e internet hastigheten mellan datorn o xboxet/ps3 eller vad du nu streamar emellan. Jag tror även du kan starta en 1080p film men pausar, så låter du datorn få konvertera lite i förväg sen så prövar du starta igen.
Här är min dator o den klarar 720p bra men inte 1080p, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=573539

Här står det ju vad som krävs: http://ps3mediaserver.blogspot.com/2008/10/test.html typ att för 1080p en C2D E6750, 2.66GHz är rekommenderat eller nått sånt.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile