Thermaltake Frio OCK introduceras med "episk" reklamfilm

Permalänk
Medlem

"Vanliga" Frio med två 120mm fläktar fick bäst i test av Mikrodatorns test och i tidningen Datormagazin.
Däremot har den inte varit den bästa när man läst andra tester på nätet.

Tycker nog Arctic Freezer 13 Pro är den mest nyskapande luftkylaren just nu, den har en 120mm fläkt i tornet och en 50mm fläkt över basen för att kyla övriga komponenter.
Frågan är hur tyst 50mm är som är specad till 700 - 2700 RPM men enligt Arctic ska den vara tyst och hålla lågt varv mha PWM.
Har själv en Arctic Cooling 7 Pro till mitt i7 system och den är helt OK, men den fungerar ännu bättre på AMD som går svalare än Intel speciellt i idle.

För övrigt tycker jag detta var en typiskt "P12-film".

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

BEEP BEEP I'm a robot BEEP BEEP

Permalänk
Medlem

Den var ju... vacker. Inte.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Bästa är ju att snubben är hälften klädd som riddare och andra hälften romersk soldat!

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

... Och så stod det ThermalTake och allt blev plötsligt väldigt tragiskt då man insåg att detta inte var ett skämt, det blir bara helt enkelt bara så här jävla dåligt.

Men lol, nu tror jag nog att folk får sluta ta den här filmen på allvar. Det är ju en parodi

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Broder Truck:

Men lol, nu tror jag nog att folk får sluta ta den här filmen på allvar. Det är ju en parodi

Skulle snarare kalla filmen en satir. Hur som var det inte filmen jag syftade på, utan Thermaltake som märke. Ett skämt.

Permalänk

Well It was AWSOME!

Permalänk
Skrivet av Laine:

Skulle snarare kalla filmen en satir. Hur som var det inte filmen jag syftade på, utan Thermaltake som märke. Ett skämt.

Hur menar du då ? har själv haft några grejer från Tt och aldrig upplevt det som dåliga saker.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Asheileon:

Hur menar du då ? har själv haft några grejer från Tt och aldrig upplevt det som dåliga saker.

Samtliga plåt/plastchassin, deras hemska Xaser samt Armor.

Sen har vi ju klassikern bigwater.

CPU-block som svartjobbar som fontän, en pump som hostar runt vatten likt en astmatisk colamaskin, radiatorer som har samma kylförmåga som björklöv.

Det enda som har TT-loggan på sig, som jag skulle kunna sträcka mig till att kalla godkänt, är deras nya Element-serie.
Det bästa med Thermaltake är väl att namnet kan blandas ihop med Thermalright.

Tack och hej.

Permalänk
Medlem

Känns som om många delar av reklamsnuttens layot, effekter och music är tagen från videocopilot.net :/

Permalänk

stefan holm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Samtliga plåt/plastchassin, deras hemska Xaser samt Armor.
Sen har vi ju klassikern bigwater.
CPU-block som svartjobbar som fontän, en pump som hostar runt vatten likt en astmatisk colamaskin, radiatorer som har samma kylförmåga som björklöv.
Det enda som har TT-loggan på sig, som jag skulle kunna sträcka mig till att kalla godkänt, är deras nya Element-serie.
Det bästa med Thermaltake är väl att namnet kan blandas ihop med Thermalright.
Tack och hej.

Jag kör på en bigwater, och är faktiskt ganska nöjd.
Pumpen låter knappt alls, radiatorerna kyler som fan, och nån fontän har jag inte sett till.
Dock ett litet minus för att slangarna har ganska hög osmos.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Lordsqueak:

Jag kör på en bigwater, och är faktiskt ganska nöjd.
Pumpen låter knappt alls, radiatorerna kyler som fan, och nån fontän har jag inte sett till.
Dock ett litet minus för att slangarna har ganska hög osmos.

Har man aldrig haft något riktigt att jämföra med (vilket du omöjligen kan ha haft eftersom att du är så pass nöjd) så är det svårt att vara annat.

Blocken är gjorda med en akryltopp som självspricker och det är ett riktigt välkänt fenomen.
Sök runt lite så ska du nog bli upplyst. Än finns det räddning.

Det utöver att pumparna dör på löpande band och att radiatorerna, som sagt, klås av Arctic coolings inte så imponerande utbud.

Men om du istället vill jämföra hur mycket vatten en BigWater har jämfört med luftkylning så är svaret;

Väldigt, väldigt mycket mer.

Permalänk
Medlem

Hoppas de skämtar ^^

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk

Överseriös film, dock så uppfyller den sin funktion att få folk att komma ihåg och snacka om den.

Jag gillar designen att den är inkapslad. Detta måste ju skapa ett bättre luftflöde genom kylflänsarna och därmed ta ner temperaturen och hålla den på låga nivåer även vid hög belastning, eller är jag ute och cyklar? Färgtemat var dock inte det vackraste ^^

Permalänk
Medlem

chefens 12 åriga son fick göra en reklamfilm verkar de som xD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Haha! Någon ingenjör på Thermaltake har haft väldigt roligt

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Thermaltake is one take on thermal, Thermalright is thermal done right.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Skrivet av Lordsqueak:

Jag kör på en bigwater, och är faktiskt ganska nöjd.
Pumpen låter knappt alls, radiatorerna kyler som fan, och nån fontän har jag inte sett till.
Dock ett litet minus för att slangarna har ganska hög osmos.

Kör också med bigwater. Skulle inte kalla det skräp. det var ett kompakt system och att kylningen skulle bli begränsad visste jag redan när jag såg den. Men den tickar på fortfarande och jag har byggt ut den lite med en extra radiator och bytt CPU block och slangar men inte pga någon fontän iaf XD. Nästa sak att uppgradera blir nog pumpen isf. så det blir lite högre flöde. men allting fungerar utmärkt efter två år i bruk på olika kylvätskor. Orginal vätskan, Röd prop glykol/vatten, färdigblandad blå glykol går den på nu.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Haha, badass.

Det enda som saknades var att den inte började brinna alt. sprängdes i slutet;)

Permalänk
Medlem

När är det sagt att den ska komma ut till butikerna ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk

Min Scythe Orochi är större och tyngre

Permalänk
Avstängd

Designed for OVERCLOCKER KINGS!

Visa signatur