Bästa trådlös tangentbord med mus. Råd efterfrågas

Permalänk
Medlem

Bästa trådlös tangentbord med mus. Råd efterfrågas

Hej.
Nu är dagas för ett ny tangentbord med mus packet, men vet inte vilket jag ska köpa.
Det jag skulle önska mig är råd på vad man ska köpa å varför just det förslagna produkten.
Paket ska kunna användas till spel, skriva dokument å program, ha multimedia funktionalitet, osv.

Tack för er hjälp i förhand!

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Skrivet av remru218:

Hej.
Nu är dagas för ett ny tangentbord med mus packet, men vet inte vilket jag ska köpa.
Det jag skulle önska mig är råd på vad man ska köpa å varför just det förslagna produkten.
Paket ska kunna användas till spel, skriva dokument å program, ha multimedia funktionalitet, osv.

Tack för er hjälp i förhand!

jag kör med logitch med bluetooth istället för rf.. det funkar smidigare,snabbare än rf har även bättre täckning när jag sitter längre ifrån.. annars spelar det inte så stor roll, en sladd mus är snabbast;) men kolla de dyrare modellerna, de är rätt snabba.

finns väl trådlösa spel möss?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

jag kör med logitch med bluetooth istället för rf.. det funkar smidigare,snabbare än rf har även bättre täckning när jag sitter längre ifrån.. annars spelar det inte så stor roll, en sladd mus är snabbast;) men kolla de dyrare modellerna, de är rätt snabba.

finns väl trådlösa spel möss?

Menar du logitech mx5500??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Skrivet av remru218:

Menar du logitech mx5500??

Jag tror att det är bland det bättre du kan hitta.

Ska du ha det till en htpc kan du ju kolla på ace trådlösa tangentbord med trackpad/ball och kanske en logitech G700 mus till när du ska spela.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag tror att det är bland det bättre du kan hitta.

Ska du ha det till en htpc kan du ju kolla på ace trådlösa tangentbord med trackpad/ball och kanske en logitech G700 mus till när du ska spela.

Ok.. Jaghar kollat på detta paket men är inte hundra på dt.
Hade tänkte kolla om dt kanske finns annat i samma stil/klass och bättre???

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sitts! =/ Har kollat in mx5500 värkar inte finnas något bättre tangent bord me det säljs ju tyvär inte separat...
Men det verkar ha fått bra lov ord och tycker inte priset är särskilt farligt

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

När det gäller trådlösa möss kan jag inte göra annat än att rekommendera Logitech Performance MX Det är utan tvekan den bästa trådlösa musen jag haft. Använder den till allt, spel, program, laptop osv. Väldigt bra batteritid, bra räckvidd, kan köras på i princip alla underlag och minimalt med lagg

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

När det gäller trådlösa möss kan jag inte göra annat än att rekommendera Logitech Performance MX Det är utan tvekan den bästa trådlösa musen jag haft. Använder den till allt, spel, program, laptop osv. Väldigt bra batteritid, bra räckvidd, kan köras på i princip alla underlag och minimalt med lagg

Det är väll samma som följer med mx5500?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Det är väll samma som följer med mx5500?

NEJ NEJ NEJ FÖR GUDS SKULL!!!

...

Det är MX Revolution som följer med MX5500, och den s*ger så hårt att man oftast bara gråter när man försöker spela med den. Tappar kontakten, rycker och har typ bara 800dpi.

Här är Performance MX: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473880

Notera att det inte är något hjul på sidan, utan det är stor knapp ist Dessutom är det Logitech´s Nano-plugg med den

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

NEJ NEJ NEJ FÖR GUDS SKULL!!!

...

Det är MX Revolution som följer med MX5500, och den s*ger så hårt att man oftast bara gråter när man försöker spela med den. Tappar kontakten, rycker och har typ bara 800dpi.

Här är Performance MX: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473880

Notera att det inte är något hjul på sidan, utan det är stor knapp ist Dessutom är det Logitech´s Nano-plugg med den

Bah det sög ju.. Jag vill ha mx tbordet men det verkar inte gå att köpa löst?

Så den musen du länka är bra i spel?

Edit: den har ju ingen dock station heller

Edit2: G700 vad jag ser är ju sjukt mycket bättre?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Bah det sög ju.. Jag vill ha mx tbordet men det verkar inte gå att köpa löst?

Så den musen du länka är bra i spel?

Det är den verkligen. Jag har en MX518 som jag brukar spela med när jag är på LAN eller så, men ärligt talat så känner jag ingen skillnad

Om du vill ha en trådlös mus som det går att spela smärtfritt med så är nog Performance MX den enda vettiga

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Det är den verkligen. Jag har en MX518 som jag brukar spela med när jag är på LAN eller så, men ärligt talat så känner jag ingen skillnad

Om du vill ha en trådlös mus som det går att spela smärtfritt med så är nog Performance MX den enda vettiga

okok så du tycker jag ska ta den ist för g700?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

okok så du tycker jag ska ta den ist för g700?

Utan att tveka G700 har enligt mig ganska rutten byggkvalité(lite som Revolution) och scroll-hjulet är verkligen helt felkonstruerat. Om du tiltar musen eller skakar den lite så kommer scrollen bläddra typ 10 sidor

Dessutom har jag för mig att den är dyrare

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Utan att tveka G700 har enligt mig ganska rutten byggkvalité(lite som Revolution) och scroll-hjulet är verkligen helt felkonstruerat. Om du tiltar musen eller skakar den lite så kommer scrollen bläddra typ 10 sidor

Dessutom har jag för mig att den är dyrare

okok Men mx har 1500dpi å g700 typ 5700dpi är det inget jag kommer märka? =P

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Utan att tveka G700 har enligt mig ganska rutten byggkvalité(lite som Revolution) och scroll-hjulet är verkligen helt felkonstruerat. Om du tiltar musen eller skakar den lite så kommer scrollen bläddra typ 10 sidor

Dessutom har jag för mig att den är dyrare

Kan starkt rekommendera G700. Har den själv. Scrollhjulet har 2 inställningar. En steglös som du menar på rullar 10 sidor om man skakar den men sen har den också ett läge där den har vanliga steg som precis vilken scroll som helst. (Har en knapp bakom scrollen som man ändrar detta läget på som även den är lättåterkommlig.)

Den har också bra programvara för macron och många lättåterkommliga knappar.

Tycker det inte är mycket sämmre med trådlöst när man kör FPS. Tycker snarare det är bättre då jag alltid brukar irritera mig på sladden.

Enda nackdelen är väll att G700 kostar runt tusenlappen, köpte själv min på tradera i obruten förpackning för 650kr. Dock har jag ju ingen garanti på min då jag inte har kvitto.

Visa signatur