Nvidia 3D Vision Surround höjdpunkten i Geforce GTX 590

Permalänk
Skrivet av Gizgiz:

Bara 100 grader? För mig drog det upp på 130 under load och idlade på 80 ^^
Efter ett tag uppdaterades drivrutinerna så att datorn dog på 125 grader, var tvungen att köpa några extra fläktar för att hålla tempen precis under gränsen för att kunna lira >_> Hade fönstret på glänt året om, även under vintermånaderna annars blev det för varmt i rummet

Kortet höll 14 månader sen fuckade sig bilden totalt^^

oj!

mitt GX2 loadade typ bara 80c :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Ni måste ta hand om korten bättre..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

9800GX2 var ett kort med bra prestanda men rent ut sagt världelös kylare. Mitt kort låg på Ca 100 grader

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Håller mig mest till AMD men ska bli kul o se endå:)

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Avstängd

har aldrig varit ett fan av dubbel grafikkort pågrund av värme problem och drivrutins problem

är dem här problemen fortfarande kvar? eller är ett kort med en gpu processor fortfarande bäst?

tex om ett spel inte har stöd/support för SLI så körs halva kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Vilken fin microstuttering det var på skärmarna.

hmm skulle kunna vara pga youtube komprimeringen, svårt att avgöra när videon är 320

Permalänk
Medlem

Om 3D är höjdpunkten med GTX590..
Det kommer inte ens vara ett grafikkort att uppmärksamma.

Prestanda > skit som ger huvudvärk

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Om 3D är höjdpunkten med GTX590..
Det kommer inte ens vara ett grafikkort att uppmärksamma.

Prestanda > skit som ger huvudvärk

Bara för att vissa personer får huvudvärk av 3D så betyder inte det att det inte kommer uppmärksammas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Bara för att vissa personer får huvudvärk av 3D så betyder inte det att det inte kommer uppmärksammas.

Det är inte vissa, det är en väldigt stor skala människor.
denna "3d" är dödfött, skaparna av det, folk som jobbar med 3d filmer etc, alla dem säger att det bara är en tillfällig . ugh, tappar ord. Det är inget seriöst, kommer vara över om något år eller så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

Det är inte vissa, det är en väldigt stor skala människor.
denna "3d" är dödfött, skaparna av det, folk som jobbar med 3d filmer etc, alla dem säger att det bara är en tillfällig . ugh, tappar ord. Det är inget seriöst, kommer vara över om något år eller så.

Japp, jag får ibland huvudvärk av 3D, men det lustiga e att mkt folk nu gör sån jevla stor grej av nått som
alla tycks ta för givet annars: djupseende. Det e så sjukt hur virtuellt kåta vi människor har blivit, 3D finns
överallt, men det tycks bara va ballt om det e på en skärm lixom det e ballt att skryta på facebook oxå!?!

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Vill ju kunna uppleva spelen med djup i. man spelar ju för att det är kul ect... man kan ju inte gå ut i skogen & hugga ner goblins.

Dock har jag inte 3D vision. väntar nått år & ser om det finns bättre alternativ

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

det där var larvigt mycket widescreen, de lyckas alltså inte ens utnyttja skärmens yta på 3 stycken widescreens stående bredvid varandra, det måste bara vara lite mer wide...

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det är inte vissa, det är en väldigt stor skala människor.
denna "3d" är dödfött, skaparna av det, folk som jobbar med 3d filmer etc, alla dem säger att det bara är en tillfällig . ugh, tappar ord. Det är inget seriöst, kommer vara över om något år eller så.

Haha, dött om ett år? Nåja. Upp till bevis då säger jag bara
Säg det till alla Avatar-fans som gick och såg Avatar 3D typ 11 gånger var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Haha, dött om ett år? Nåja. Upp till bevis då säger jag bara
Säg det till alla Avatar-fans som gick och såg Avatar 3D typ 11 gånger var

Japp...

Inom ett år kommer många av storfilmerna med högbudget släppas i 3D.

Just 2-3 år är ungefärliga utvecklingstiden från koncept till premiär för dessa filmer och det har bara gått lite över ett år sedan Avatars succé var uppenbar.

3 MILJARDER $ cash i vinst är ett hyfsat bra incitament för andra att försöka upprepa Avatars succé (vilken till stor del berodde på snyggt gjort 3D)....

För att sätta det i lite perspektiv drog Avatar in lika mycket som alla tre sagan om ringen filmerna gjorde tillsammans!

Permalänk
Medlem

Men Hollywood gör inte så, dem försöker göra redan existerande och filmer som är i produktion redan till 3D för att mjölka pengar ur "3D" namnet. Avatar är väl än i dagsläget den enda riktiga 3D filmen? Finns kanske en eller två till, håller inte mycket koll på Hollywood skiten dock.

Hollywood tror att dem kan göra en vanlig film till 3D på åtta veckor, ta existerande filmer och redigera om dem vilket dem gör, vilket ser skit ut. en 3D film ska filmas i 3D från start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Men Hollywood gör inte så, dem försöker göra redan existerande och filmer som är i produktion redan till 3D för att mjölka pengar ur "3D" namnet. Avatar är väl än i dagsläget den enda riktiga 3D filmen? Finns kanske en eller två till, håller inte mycket koll på Hollywood skiten dock.

Hollywood tror att dem kan göra en vanlig film till 3D på åtta veckor, ta existerande filmer och redigera om dem vilket dem gör, vilket ser skit ut. en 3D film ska filmas i 3D från start.

Om en film är dålig är den dålig. Beror inte på det faktum att den är i 3D. Givetvis bidrar detta till helhetsintrycket och dåligt gjord 3D-effekt kan ju också bidra till att helhetsintrycket sänks.

Men det beror egentligen inte på att det är just "3D". Det är som att säga att en film blir dålig för att du filmade med en Sony kamera istället för Hitachi(eller w.e). Nej. Filmen blev dålig för att du antingen hade en för kass kamera eller för att du helt enkelt gjorde en dålig film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Men Hollywood gör inte så, dem försöker göra redan existerande och filmer som är i produktion redan till 3D för att mjölka pengar ur "3D" namnet. Avatar är väl än i dagsläget den enda riktiga 3D filmen? Finns kanske en eller två till, håller inte mycket koll på Hollywood skiten dock.

Hollywood tror att dem kan göra en vanlig film till 3D på åtta veckor, ta existerande filmer och redigera om dem vilket dem gör, vilket ser skit ut. en 3D film ska filmas i 3D från start.

Och när dessa dåligt gjorda 3D filmer inte nu har blivit samma framgång som Avatar så skulle detta på något sätt minska incitamentet att göra riktiga storfilmer i 3D? Eller vad?

Jag förstår inte riktigt dina argument, tycker det låter som du håller med mig. Att vissa försöker uppgradera till 3D efter inspelning motsäger på inget sätt att filmer som inte börjat spelas in ännu planeras i 3D istället...

Det enda du bevisat är att massor av filmer försöker gå över till 3D, vilket faktiskt stärker chanserna att 3D finns kvar på lång sikt.

Faktumet kvarstår, filmen som spelat in (överlägset) mest pengar någonsin är bra gjord i 3D. Detta är inget som kommer försvinna inom några månader/ett år som en liten fluga. Not this time.

Permalänk

GTX 590!

Kolla anslutningarna till strömförsörjningen! 3x8 pins Får ju innerligt hoppas att detta inte är så kortet kommer se ut!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem

3x8 pins är väll ändå mindre än två singel core kort i SLI. Ser man det så är det ju en förbättring.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det är inte vissa, det är en väldigt stor skala människor.
denna "3d" är dödfött, skaparna av det, folk som jobbar med 3d filmer etc, alla dem säger att det bara är en tillfällig . ugh, tappar ord. Det är inget seriöst, kommer vara över om något år eller så.

Jag tycker iaf det funkar bra med 3d vision!!
Förmodligen har du inte 3d och kan uttala dig seriöst el??
Får hem avatar 3d snart och de som har kitet säger att
3d effekterna är bra mycket bättre än bio versionens 3d...sett den i 3d??
gått ifrån ati för de skiter i 3d.nvidia satsar stort p 3d och
3d blir det mer av i både spel och film.