Permalänk

En liten fråga

var får ni alla pengar ifrån för att dem flesta byggen är rätt så coola och dyra ?

Permalänk

Jag vet inte, inte helt säkert iaf, bara en vild gissning men somliga kanske har ett jobb?

Permalänk
Medlem

Jobbe?
Keno?
Sos?

Kränga knar... *host* menar telefonabonemang?

Pick one

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Ingen pilsner och ingen tobak samt ordning och reda i ekonomin

Edit: Pizza och CocaCola går oxå bort.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

roflmao

jag är 12 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av napnapnap1:

jag är 12 år

Fråga morsan och farsan

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av napnapnap1:

var får ni alla pengar ifrån för att dem flesta byggen är rätt så coola och dyra ?

En del blir sponsrade tror jag?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Själv har jag slavat ihop så mycket jag kan på sommarjobb, och sedan levt på existensminimum hela hösten för att få ihop riggen jag har.
ska då tillägga att macbooken också ingick i allt, iMacen också.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Hur tror du själv att folk får pengar till sina byggen? Trollar fram dom?
Nej, de handlar oftast om slit och om sparande.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

jag får väl spara

Permalänk

Det handlar om prioriteringar, hur får man råd med bilar i 500k-klassen? Vill man lägga mer pengar på något måste man kapa budgeten någon annanstans.

Sen tycker inte jag att man ska spara ihop till en dator för 10k+ när man är 12 år. Det finns så mycket annat att lägga de få slantar man har på, och många klarar sig fint på en dator för mindre än 6k (stationär).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

olje-shejk i dubai.
what else?

Permalänk

Dom flesta är nog äldre än 12år. Lite lättare att spara ihop till en dator när man har en lön och inte veckopeng.

Permalänk
Avstängd

det har med prioriteringr att göra + att man har någon form av inkomst.

Permalänk
Medlem

de allra största moddarna på forumet har sponsorer vilket gör att de inte måste betala mycket eller något alls själva. De som bygger för egna pengar har som nämnts en fast inkomst

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Jag jobbar, så går väl 1-3k varje månad till datorn, har jag haft det längre än 1 år har jag blivit arbetslöst!