Permalänk

Asus G73 i7 6+ gb ram sökes!

Hej! Som rubriken lyder söker jag en återförsäljare av G73an med dessa krav, alltså en med i7-processor och minst 6 gb ram och helst gtx 460m, men radeon mobility hd 5870 funkar också. Finns på Dustin, Webhallen komplett och Onoff, men där har de långa leveranstider eller utgått, är det för att dem inte har kommit ut än kanske?

Undrar också om ni vet någon i samma prisklass (ca 14000kr) som har bättre prestanda, måste vara minst 5870 dock.

Pricerunner och Prisjakt hittar ingen känd återförsäljare.

Har läst MasteraCe:s recension om G73an kontra G53 o Gx660 men det är svårt att veta vilken som är att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leander927:

Hej! Som rubriken lyder söker jag en återförsäljare av G73an med dessa krav, alltså en med i7-processor och minst 6 gb ram och helst gtx 460m, men radeon mobility hd 5870 funkar också. Finns på Dustin, Webhallen komplett och Onoff, men där har de långa leveranstider eller utgått, är det för att dem inte har kommit ut än kanske?

Undrar också om ni vet någon i samma prisklass (ca 14000kr) som har bättre prestanda, måste vara minst 5870 dock.

Pricerunner och Prisjakt hittar ingen känd återförsäljare.

Har läst MasteraCe:s recension om G73an kontra G53 o Gx660 men det är svårt att veta vilken som är att föredra.

Det är en utgående modell, G73SW är påväg att ta dess plats.. Men synd du missade alinas rea som reade dom för 11999:-

Hursomhelst passar inte alla datorer alla då man har olika krav.. skulle dock tagit en g53jw före en MSI alla dagar nästan enbart för känslan i tangentbordet..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Har du nån aning om när G73SW:an kommer ut då? Och kommer den ha samma tangentbordsproblem, det där med att man kan trycka på en tangent utan att nått händer ibland?

Det vore underbart att lägga ihop MSI:ns fördelar med smarta uttag ljud o skärm med G73ans fläktsystem och tangentbord!

Permalänk
Skrivet av leander927:

Hej! Som rubriken lyder söker jag en återförsäljare av G73an med dessa krav, alltså en med i7-processor och minst 6 gb ram och helst gtx 460m, men radeon mobility hd 5870 funkar också. Finns på Dustin, Webhallen komplett och Onoff, men där har de långa leveranstider eller utgått, är det för att dem inte har kommit ut än kanske?

Undrar också om ni vet någon i samma prisklass (ca 14000kr) som har bättre prestanda, måste vara minst 5870 dock.

Pricerunner och Prisjakt hittar ingen känd återförsäljare.

Har läst MasteraCe:s recension om G73an kontra G53 o Gx660 men det är svårt att veta vilken som är att föredra.

Denna MSI är väldigt bra och har ATI 5870 som du begärde. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=761626

Men sen är det som MasteraCe säger alla har olika värderingar om man typ vill ha bättre tangentbord eller bättre ljud osv.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626488

Hade tänkt köpa denna men plånboken sa ifrån! KÖP!

Permalänk

Går det att få reda på när http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G73SW-TZ060V kommer ut? (Har mejlat dem)
Den har samma pris som cokemans MSI men den har 1333 Mhz ram-minnen, 2.0 Ghz x4 processor ist för 1.7Ghz x4 och GTX460M
Värt att vänta på?

Edit: +L1 cache på 1 mb och hybrid-disk!

Permalänk

Tack Biffen1, jag kollade på den förut, klickade bort den sen kunde jag inte hitta den, troligtvis för att det verkar vara ett demo-exemplar. Något man borde akta sig för kanske?

Sen undrar jag om en i7 på 1.73 Ghz verkligen är bättre än en i5a på 2.53 Ghz, med tanke på att alla program och spel inte är utformade för fyrkärniga processorer än, eller är jag lite out of date? Funderade först på en http://www.webhallen.com/hardvara/114554-asus_g73jw-ty190v-i5...
Den kanske duger gott, de e ju ändå ca 4k mindre.

Permalänk
Medlem

Jag har fyndat mycket prylar(grafikkort, TV och kamera) i Kompletts "demohörna".

"Produkten kan inte säljas som ny och kan bero på att den varit använd, har sliten förpackning, reparerad av leverantör och liknande. Efter bästa förmåga lägger vi in information om vad som är orsaken till varans demo-status.
OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti."

i7 har dubbel så mycket cache och turbo boost på 2,93 GHz och fyra kärnor, i5 2,80 GHz och två kärnor. Hade kört på kompletts demovariant.

Permalänk

Tack för hjälpen! Har emailat dem och kollat om det finns någon hake. Har även kollat andra butiker när de släpper G73SWn, 2.0 Ghz Quad låter ju lockande!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leander927:

Tack för hjälpen! Har emailat dem och kollat om det finns någon hake. Har även kollat andra butiker när de släpper G73SWn, 2.0 Ghz Quad låter ju lockande!

Passa på att fråga om de har testat skärmen. Det finns tyvärr en del G73 som har backlight bleeding . Jag har en G73 som ska skickas in pga. bleeding problemet

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Passa på att fråga om de har testat skärmen. Det finns tyvärr en del G73 som har backlight bleeding . Jag har en G73 som ska skickas in pga. bleeding problemet

Jaså så det var inte enbart jag som var drabbad? :/ Rackarns då.. hade du samma som jag? (om du sett mina bilder)

Skrivet av leander927:

Har du nån aning om när G73SW:an kommer ut då? Och kommer den ha samma tangentbordsproblem, det där med att man kan trycka på en tangent utan att nått händer ibland?

Det vore underbart att lägga ihop MSI:ns fördelar med smarta uttag ljud o skärm med G73ans fläktsystem och tangentbord!

Bra fråga, har för mig att SWn är pågång att börja skeppas

Ingen aning, det är ju inte alla 73JW som har tangentbordsproblemet.. Sen går problemet rätt lätt lösa genom att stänga av touchpaden i bios.. om man inte använder den mkt

Jo jag har tänkt samma sak.. Men jag har testat alla och det blev en g53jw för mig i slutändan iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MasteraCe:

Jaså så det var inte enbart jag som var drabbad? :/ Rackarns då.. hade du samma som jag? (om du sett mina bilder)

Jo, jag har samma problem. Ringde Asus supporten igår och gjorde en felanmälan. Support snubben erkände t.om. att det inte var ett helt ovanligt fel. Givetvis glömde jag felanmäla pekplattan då jag TROR jag har upplevd felet. Dock inte så ofta att det har stört mig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jo, jag har samma problem. Ringde Asus supporten igår och gjorde en felanmälan. Support snubben erkände t.om. att det inte var ett helt ovanligt fel. Givetvis glömde jag felanmäla pekplattan då jag TROR jag har upplevd felet. Dock inte så ofta att det har stört mig.

Ok, känns dock bra ändå att dom tar det seriöst.. Vissa tillverkare *host* acer*host* .. Skulle nog inte acceptera en service på lightbleeding.. känns så iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MasteraCe:

Ok, känns dock bra ändå att dom tar det seriöst.. Vissa tillverkare *host* acer*host* .. Skulle nog inte acceptera en service på lightbleeding.. känns så iaf

Tycker Acer har mycket "bra" support. Läs mitt omdöme av dom här: #10389633

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Så som det verkar nu är det enstaka modeller av G73an som har problem med lightbleeding och "tangentbordsproblemet"?

I och med att jag troligtvis kommer köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617911 (Asus G73SW-TZ060) så kan man ju tänka sig att jag slipper lightbleedingproblemet i och med att denna version har fullhdskärm såsom G53an med fullhd, som inte har detta problem, men vad tror ni?

Sen undrar jag om i7ans Sandy Bridgemodeller utvecklar mycket värme iochmed att de har 32 nm-teknik?

Har denna modell varit ute tidigare men tagit slut i alla affärer, eller har alla bara lagt in dem som kommande modell? För komplett och inWarehouse (samma butik?) har beräknad leveranstid till 1 mars, men när jag ringde dem idag så hade de inte fått någon shipment, men de skulle kolla upp datumet och skriva rätt så snart som möjligt. T.ex. Webhallen/Inet meddelade att de skulle få leverans i slutet av mars ungefär.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leander927:

Så som det verkar nu är det enstaka modeller av G73an som har problem med lightbleeding och "tangentbordsproblemet"?

I och med att jag troligtvis kommer köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617911 (Asus G73SW-TZ060) så kan man ju tänka sig att jag slipper lightbleedingproblemet i och med att denna version har fullhdskärm såsom G53an med fullhd, som inte har detta problem, men vad tror ni?

Sen undrar jag om i7ans Sandy Bridgemodeller utvecklar mycket värme iochmed att de har 32 nm-teknik?

Har denna modell varit ute tidigare men tagit slut i alla affärer, eller har alla bara lagt in dem som kommande modell? För komplett och inWarehouse (samma butik?) har beräknad leveranstid till 1 mars, men när jag ringde dem idag så hade de inte fått någon shipment, men de skulle kolla upp datumet och skriva rätt så snart som möjligt. T.ex. Webhallen/Inet meddelade att de skulle få leverans i slutet av mars ungefär.

Jag har en G73 full-hd och den har som sagt problemet med bleeding.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leander927:

Så som det verkar nu är det enstaka modeller av G73an som har problem med lightbleeding och "tangentbordsproblemet"?

I och med att jag troligtvis kommer köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617911 (Asus G73SW-TZ060) så kan man ju tänka sig att jag slipper lightbleedingproblemet i och med att denna version har fullhdskärm såsom G53an med fullhd, som inte har detta problem, men vad tror ni?

Sen undrar jag om i7ans Sandy Bridgemodeller utvecklar mycket värme iochmed att de har 32 nm-teknik?

Har denna modell varit ute tidigare men tagit slut i alla affärer, eller har alla bara lagt in dem som kommande modell? För komplett och inWarehouse (samma butik?) har beräknad leveranstid till 1 mars, men när jag ringde dem idag så hade de inte fått någon shipment, men de skulle kolla upp datumet och skriva rätt så snart som möjligt. T.ex. Webhallen/Inet meddelade att de skulle få leverans i slutet av mars ungefär.

Dessa datorer har haft problemet med sandybridge och därför blivit återkallade, har varit i kontakt med inet då jag också väntar på SWn 13900:-. De har inget exakt datum men beräknas till slutet av mars/början av april. Det är den info jag fått, så bara ta och pina sig igenom väntan.