Använder ni Stinger(Anti-air) i någon class?

Permalänk
Medlem

Använder ni Stinger(Anti-air) i någon class?

Startar denna tråden för jag var med om en rolig upplevelse i ett domination game häromdagen.

Vi var sex pers i vårat team och mötte en hel klan (ttd något?) som också var sex pers.

Så det var alltså mitt lag med random folk mot en seriös klan. Matchen började och det var ganska jämt ,fick springa som satan efter flaggor haha : ) iaf Efter ett tag får en kille i deras lag "Chopper Gunner".

Och jag tänkte: "Måste snabbt som fan få ner den" annars blir vi "roasted"

Så jag byter från UMP till Stinger(Alltid min secondary) och mejjar ner den direkt

Då kommer gnället, från han då:

"Noob!" "who uses Stinger anyway" etc etc.

Fick mig själv ett gott skratt och vi vann matchen i slutändan. Men nu till poängen:

Använder ni själv anti air i någon class? brukar ni skjuta ner Harriers/choppers? Vad tycker ni om nån har stinger med sig på en pub match?

Snackar om mest MW2, men hör gärna hur det är i Black Ops med.

Jag menar vem vill stå och titta på när en stor jävla helikopter mejar ner hela laget, Tycker själv det är en självklarhet för stingern finns där just för en anledning.

Verkar mest som folk har SPAS12/G18 Akimbo på sin secondary, så jag tänkte nån får ju vara Anti-air.

Permalänk

Då alla op secondraries är nerfade på de servrar som jag spelar på så använder jag oftast stinger/at4.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Brukar ha en klass som jag byter till direkt när jag dör av choppern och skjuter ned den sen.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

Har alltid en klass med bazooka eller nåt som jag byter till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_Thorén:

Har alltid en klass med bazooka eller nåt som jag byter till

Samma här...

En Gunner klass med en LMG och en Stinger

Permalänk

Jag har på de flesta klasser som jag spelar med i BO en Strela-3 som secondary. Skjuter ner allt som flyger med den, alltså killstreaks som choppers men även spyplanes.
Jag använder aldrig mitt secondary vapen mot andra spelare ändå så jag kan lika gärna hjälpa mitt lag.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

På MW2 har jag alltid en klass med stinger och coldblooded. På BO kör jag alltid RPG som secondary, då man kan döda spelare med den och ta ner all airsupport med ett enda skott (man känner jävligt stolt när man skjuter ner någons attack heli "CoD4 style" fast svårare att träffa)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har stinger/javelin eller strela-3 i nästan alla klasser. Kommer ändå aldrig ihåg att byta när det behövs så då kan man som sagt lika gärna va anti-air.

Permalänk
Medlem

Igår fick jag nog, körde en runda, och de va fan ingen som sköt ned saker, resterande av rundorna så fokuserade jag mer på att skjuta ned saker än panga på spelare

Faktiskt ganska kul xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W