Permalänk
Medlem

Speltestare Sökes!

Hej allesammans!
Mitt Projektarbete i skolan är att göra ett sk. "Peka och Klicka"-spel i Visual Basic 6.

Spelet kallas A Sticky Situation (A.S.S.) och jag behöver speltestare som kan hålla utkik efter buggar men även som kan tycka till och komma med tips och idéer.
Spelet är helt och hållet illustrerat i ritprogrammet Paint.
Frågor som "Är spelet för svårt/lätt?" mm ska redas ut.

Eller kanske bara bli den förste att klara ut spelet

Spelet går att laddas ner eller köras direkt från denna adress:
http://www.datafilehost.com/download-70d22310.html

Sen kan ni väl skicka era kommentarer till min mail: jesper_grossman86@yahoo.se

Tack så mycket på förhand och ha en bra dag!

MVH/ Jesper Grossman

Permalänk
Medlem

Går det bra att skriva här istället?

Hur har du tänkt att man ska göra för att använda saker man hittat? När jag ex markerar kassaskåpet och han frågar vad jag ska använda så går det inte trycka på någonting förräns jag tryckt "okej"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Går det bra att skriva här istället?

Hur har du tänkt att man ska göra för att använda saker man hittat? När jag ex markerar kassaskåpet och han frågar vad jag ska använda så går det inte trycka på någonting förräns jag tryckt "okej"

Det går också bra.

Längst ner i fönstret finns det en svart border: här kommer alla dina föremål som du hittar att finnas. Du klickar en gång på föremålet för att markera det och dubbelklickar om du vill "examinera" föremålet... Är detta svar på din fråga?

MVH/ Grossman

Permalänk

Spelet minimerar sig själv, Win 7 pro 64-bit.
Väldigt jobbigt att behöva dubbelklicka varje gång, går det inte att ändra det så att: "Du klickar en gång på föremålet för att markera det och dubbelklickar om du vill "examinera" föremålet..." fast tvärt om?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Spelet minimerar sig själv, Win 7 pro 64-bit.
Väldigt jobbigt att behöva dubbelklicka varje gång, går det inte att ändra det så att: "Du klickar en gång på föremålet för att markera det och dubbelklickar om du vill "examinera" föremålet..." fast tvärt om?

/S

Väldigt sant de du säger...
Dock så behåller jag nog att man måste dubbelklicka på saker runtomkring i rummet så att inte den som spelar bara kan klicka överallt på hela skärmen utan har lite tanke bakom. Men som du säger, i menyn kan man ha tvärtom....

De tror jag nog att jag kommer att ända på. Tack för feedback.

MVH/ Grossman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grossman:

Det går också bra.

Längst ner i fönstret finns det en svart border: här kommer alla dina föremål som du hittar att finnas. Du klickar en gång på föremålet för att markera det och dubbelklickar om du vill "examinera" föremålet... Är detta svar på din fråga?

MVH/ Grossman

Det fungerar inte för mig i alla fall. Händer ingenting om jag försöker stoppa in ex gaffeln i nyckelhålet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det fungerar inte för mig i alla fall. Händer ingenting om jag försöker stoppa in ex gaffeln i nyckelhålet.

Det är för att det inte är menat så titta i papperskorgen, många gånger

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det fungerar inte för mig i alla fall. Händer ingenting om jag försöker stoppa in ex gaffeln i nyckelhålet.

Ok, de beror på att de inte är gaffeln du skall använda... Men du har nog rätt i att de kanske borde stå något nytt i meddelanderutan om man använder tex gaffeln på låset... typ "The fork don't work there"...

Ska nog läggas till i nästa version, inte hunnit till Betan då det är en hel extra kodande

MVH/ Grossman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det är för att det inte är menat så titta i papperskorgen, många gånger

/S

Hahah... Jaså du upptäckte den

Permalänk
Skrivet av Grossman:

Hahah... Jaså du upptäckte den

jag behöver hjälp! vad är det för "note" jag ska titta på?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grossman:

Ok, de beror på att de inte är gaffeln du skall använda... Men du har nog rätt i att de kanske borde stå något nytt i meddelanderutan om man använder tex gaffeln på låset... typ "The fork don't work there"...

Ska nog läggas till i nästa version, inte hunnit till Betan då det är en hel extra kodande

MVH/ Grossman

Jag misstänkte att den inte skulle i där men eftersom inget fungera så visste jag inte om det var ett fel eller ej men bara att leta vidare för mig då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

jag behöver hjälp! vad är det för "note" jag ska titta på?

/S

"The Note" är en lapp som finns gömd i rummet Om du vill att jag ska tala om exakt var så får du skriva din mail så jag inte avslöjar för någon annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag misstänkte att den inte skulle i där men eftersom inget fungera så visste jag inte om det var ett fel eller ej men bara att leta vidare för mig då

Javisst, de e bara å kriga på

Permalänk
Medlem

Min skärm e bara svart med ett fönster, och man ska hitta ljus, hur går man vidare? ( är nog bara jag som är dum eller nått:) )

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av Grossman:

"The Note" är en lapp som finns gömd i rummet Om du vill att jag ska tala om exakt var så får du skriva din mail så jag inte avslöjar för någon annan

Jag letar
en annan grej jag tänker på är att det är lite småjobbigt när man "zomar" in till objekt så blir hela fönstret mindre.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Min skärm e bara svart med ett fönster, och man ska hitta ljus, hur går man vidare? ( är nog bara jag som är dum eller nått:) )

Du måste hitta lampknappen, när du håller musen över knappen så kommer muspekaren att bli ett kors
Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grossman:

Du måste hitta lampknappen, när du håller musen över knappen så kommer muspekaren att bli ett kors
Lycka till

Bingo
Knappen hittad!;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Jag letar
en annan grej jag tänker på är att det är lite småjobbigt när man "zomar" in till objekt så blir hela fönstret mindre.

/S

De låter bra de
ok, hur tycker du att detta ska ändras? att bilden då blir omgiven av typ en svart border istället eller att själva bilden ska zoomas in ännu mer (vilket kan bli rätt svårt då upplösningen i paint inte är den bästa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Bingo
Knappen hittad!;)

Haha, Nice!

Permalänk
Skrivet av Grossman:

De låter bra de
ok, hur tycker du att detta ska ändras? att bilden då blir omgiven av typ en svart border istället eller att själva bilden ska zoomas in ännu mer (vilket kan bli rätt svårt då upplösningen i paint inte är den bästa)

Lättaste är väll att göra alla bilder i samma proportion bara, så får du hitta på någon snygg utfyllnad

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Lättaste är väll att göra alla bilder i samma proportion bara, så får du hitta på någon snygg utfyllnad

/S

Tack för tipset... ska fundera på hur jag bäst ska fixa detta

Permalänk
Medlem

Som Sandberg redan påpekat så minimerar sig spelet varje gång du trycker på en pil...
Detta kommer jag förstås att åtgärda!

Men tills detta är åtgärdat så är mitt tips att minimera alla andra fönster ni har uppe så kommer ni alltid att se spelet...
Tack för era tips/kommentarer och att ni spelar mitt spel

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är meningen, men efter att man har satt ihop gaffeln och röret så kan man plocka upp en ny gaffel ur bordslådan.

Nu skall jag bara lista ut lösenordet till datorn.. Gör mig galen att jag inte kan hitta den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordaxus:

Vet inte om det är meningen, men efter att man har satt ihop gaffeln och röret så kan man plocka upp en ny gaffel ur bordslådan.

Nu skall jag bara lista ut lösenordet till datorn.. Gör mig galen att jag inte kan hitta den..

Hahaha, nej det är verkligen inte meningen, första buggen hittills som är upptäckt! Det skall åtgärdas!

Hur kom du på att kombinera gaffeln med röret?

Haha, ja de är bara att jobba på

MVH/ Grossman

Permalänk
Medlem

haha, jag var less på att jag inte kunde hitta lösenordet så fick frispel och började klicka på allt..

Du kan inte ge en hint om vart du gömt lösenordet? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordaxus:

haha, jag var less på att jag inte kunde hitta lösenordet så fick frispel och började klicka på allt..

Du kan inte ge en hint om vart du gömt lösenordet? ^^

Lösenordet finns inte gömt i spelet men en lapp finns som du behöver för att kunna komma på det, sen finns det flera ledtrådar som kan hjälpa dig klura ut de också, men lappen är oerhört viktig

Om du vill att jag ska tala om för dig vart saker o ting ligger så får du skriva till min mail eller skriva din mail här så jag inte spoilar för någon annan

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Grossman:

Ok, de beror på att de inte är gaffeln du skall använda... Men du har nog rätt i att de kanske borde stå något nytt i meddelanderutan om man använder tex gaffeln på låset... typ "The fork don't work there"...

Ska nog läggas till i nästa version, inte hunnit till Betan då det är en hel extra kodande

MVH/ Grossman

Beroende på vilken humornivå och språk du vill hålla "What the fork, it dosn't work?"?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Beroende på vilken humornivå och språk du vill hålla "What the fork, it dosn't work?"?

Hahaha,,, absolut! De kommer jag helt klart att använda! Tack för den

Permalänk
Medlem

Har någon tagit sig ut ur rummet ännu?

Permalänk
Medlem

neh, kan ju inte använda min nyckel >: (

och trycker man på help så står det att man ska kolla i thoughts, men finns inget i sprickan... om man inte ska göra den större?

EDIT: tänkte inte på att man kunde vägg

Sen under datorn finns ju ett eluttag, kan du inte göra så att man dör och måste börja om om man använder gaffeln typ: Ouch, you was killed by the current, press restart

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye