Har svårt att hitta dator till mina krav! Hjälp?

Permalänk

Har svårt att hitta dator till mina krav! Hjälp?

Hej, letar efter en ny bärbar dator, men vet ej vad jag ska ha. Hittar ingen som är bra för mig!

Budget? Spelar ingen roll. Helst inte över 12 000.

Mina krav är:
* Väldigt bra skärm, med fin färgåtergivning och sådant. (väldigt svårt att hitta såna)
* Högupplöst skärm. Den måste åtminstone ha 1680x1050.
* Inte över 15,6" och inte under 14".
* Skönt tangentbord, och skön Touchpad.
* Den ska vara robust och skall andas byggkvalité.
* Den får inte vara tjockare än 2,5 cm.
* Gärna någon USB 3.0-port, men det kan gå bra utan.
* Hyfsat bra ljudkort.
* Den ska vara i princip knäpptyst. Vill inte höra 1000 fläktar när jag bara surfar.

Datorn ska inte användas till någon speciellt. Det "tyngsta" jag kommer att använda är Photoshop, typ.
Ska mest surfa och använda den till vardagliga saker.

Förstår ni om jag har svårt att hitta en dator då?
Behöver er hjälp!

Permalänk

Oj, råkade posta denna i fel avdelning!

*begär flytt*

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

En Mac kanske är det bästa för dig?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Permalänk
Permalänk

De är lite för tjocka för min smak, och inte jättevackra heller.

Detta är svårt...

Permalänk
Medlem

Det blir nog svårt för dig med dom kriterierna du skrivit och budgeten, samt ifall det är en utseende fråga blir det ännu svårare, finns en del fina saker b.al timeline serien, har då hårdvaran, men då är det inte upplösningen som är ok.

Det Användarnamnet skrev är nog det jag också hade sagt.

Hoppas du hittar något.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Mm, Timeline-serien är fin, men skärmen är inte så bra.
Varför kan de inte ge laptops bättre skärmar?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Racemouse:

Mm, Timeline-serien är fin, men skärmen är inte så bra.
Varför kan de inte ge laptops bättre skärmar?

För att det är dyrt?

Och för att de flesta som behöver så bra skärmar använder stationära istället, som alltid kommer vara att föredra om man ska pyssla med bild/videoredigering.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=540248

Denna hittade jag på prisjakt!

Högupplöst skärm, 2.7cm tjock (0.2 för mycket men jag hoppas det är OK?), bra prestanda osv.

Ljudnivån vet jag inget om men kanske ngn annan som äger en sådan som kan uttala sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=540248

Denna hittade jag på prisjakt!

Högupplöst skärm, 2.7cm tjock (0.2 för mycket men jag hoppas det är OK?), bra prestanda osv.

Ljudnivån vet jag inget om men kanske ngn annan som äger en sådan som kan uttala sig?

Mja ser trevlig ut men en I7a i 2.7cm låter varmt eller högljutt .. men vad vet jag .. HP har ju varit omtalade för överhettning, men vetetusan om dom fått bukt på problemen nu..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Jag fruktade denna dagen som pesten själv, men du är nog ute efter en mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Mja ser trevlig ut men en I7a i 2.7cm låter varmt eller högljutt .. men vad vet jag .. HP har ju varit omtalade för överhettning, men vetetusan om dom fått bukt på problemen nu..

De recentioner jag hittar beskriver ljudnivån som "relativt högljudd", om det är för högt för dig har jag inte en aning om

Skulle tro att Mac är vad du är ute efter, som många andra redan sagt!

Permalänk

Hm, Mac säger ni. Har erfarenhet av Mac sedan tidigare, men jag skulle vilja ha Windows 7 också.
Hur bra fungerar Windows 7 på en Mac om man kör multiboot?

EDIT: Läste om den där HP'n med. De nverkade väl rätt bra, men läste också att den kunde bli väldigt varm och högljudd!

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Hm, Mac säger ni. Har erfarenhet av Mac sedan tidigare, men jag skulle vilja ha Windows 7 också.
Hur bra fungerar Windows 7 på en Mac om man kör multiboot?

EDIT: Läste om den där HP'n med. De nverkade väl rätt bra, men läste också att den kunde bli väldigt varm och högljudd!

De äldre Hp Envy med i7 och 5830/5850 hade värmeproblem, de senare modellerna har inte det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Hm, Mac säger ni. Har erfarenhet av Mac sedan tidigare, men jag skulle vilja ha Windows 7 också.
Hur bra fungerar Windows 7 på en Mac om man kör multiboot?

EDIT: Läste om den där HP'n med. De nverkade väl rätt bra, men läste också att den kunde bli väldigt varm och högljudd!

Windows 7 funkar nog minst lika bra på en mac, med tanke på att en mac är en PC med MacOS

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av Screenwalk:

De äldre Hp Envy med i7 och 5830/5850 hade värmeproblem, de senare modellerna har inte det problemet.

Ah, bra att veta. Haft 2 HP's förut. Alla har låtit mycket eller krånglat...

Skrivet av MasteraCe:

Windows 7 funkar nog minst lika bra på en mac, med tanke på att en mac är en PC med MacOS

Jo, men har hört någonstans att det slits massor på batteriet eller något?
Kanske inte stämmer alls, minns inte ens vart jag har hört det.

Permalänk