Permalänk

Uppkoppling?
Hårdvara som inte hänger med riktigt?

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Ahh slänger ett extrainlägg medans jag kommer ihåg det
Kom bara och tänka på mina dagar med tidiga fps spel som Duke Nukem 3D, quake och ännu tidigare när jag vägrade använda mus och använde page up och page down knapparna för att titta upp och ner Goa tider det Men shi fick jag för när jag väl fick smak för mus så var jag fast (Bra formulering)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Många svar på kort tid,

Jag hade nästan hoppats att man skulle kunna skylla på åldern, så man slipper erkänna att man verkar vara en nolla på detta BC2

Jag tycker att jag provat på alla de olika spelstilarna och klasser. Jag tycker att jag kan kartorna hyfsat har ju i alla fall spelat ca 100 timmar så kartorna har ju fastnat.

Problemet är att de gånger jag upptäcker fienden före han upptäcker mig så slutar det trots allt med att jag dör först. Hinner inte med att skjuta nog snabbt känns det som.

Innan man nu helt dömer ut sig. Hur pass stor roll spelar ens egen dator för att spela bra. Min fps ligger mellan 25-45.

Ska man ändra FOV ngt ?

Jag skulle nog vilja påstå att din låga fps påverkar utgången i dueller en hel del. Prova att sänk upplösning och stäng av lite lull och se vad som händer. Kika runt lite här och se om du kan hitta några "tweak"-guider och tips.

Spelar du HC eller softcore?

Permalänk
Medlem

Spela inte hardcore om du inte är duktig. Vet inte om jag skall säga om mitt lirande ligger på 1.9kd och är 16. Det du framförallt kan börja göra när du spelar är det som majoriteten av alla glömmer hela tiden och konstant. TÄNK. Tänk, vad är deras svagheter? vart dog just min teammate? vad kan jag göra för att förbättra mina chanser att lyckas döda någon, springa rakt på är inte alltid det bästa. Tänk tänk tänk. Så du blir bra fort! Och för all del har du sett filmen"How not to be a noob in bad company 2"?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Själv är jag 17 och det går väll hyfsat. Spelar förvisso CoD Black ops och där har jag en K/D på 1.1, Men jag kan inte spela spel om jag inte har över 100 fps (det måste vara zero delay) annars så upfattar jag spelet som att det släpar efter. Pröva sänk grafiken om du är som mig och inte bryr dig om ögon godis, annars så är det väll att uppgradera CPU för det är nog det sämsta på ditt system som f.ö ser bra ut annars

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

ÄR väl snarare hardcore man ska spela om man inte är så duktig, har en kompis som alltid i princip spelade HC eftersom han där kunde döda folk, han campar rätt hårt, stenhårt kanske man ska säga...lol... jag gjorde en slutsats att normal belönar bra spelare eftersom de får lite extra reaktionstid för att ta sig ur knipor medans HC belönar sämre spelare eftersom det är enklare att döda folk. Bra spelare kommer givetvis att göra bra ifrån sig i bägge.

Iaf, OP kanske ska kika över sin dator så att han verkligen har bra framerate, samt spela på servrar som har bra ping. Jag är själv 36år gammal och jag brukar rätt ofta bli bäst på servern samt ha en k/d på över 3 på slutet. Man får hela tiden försöka hålla sig ett steg före, stå inte i fönster så länge, stå inte precis bredvid väggar i onödan, försök hålla ryggen fri, sikta på pannan, använd siktet på vapnet mycket.

Permalänk
Medlem

För mig kan jag säga att en konstant FPS på 60 är optimalt för mig, bara det inte kryper under det, någon jakt på skyhöga fps behöver inte jag utan bara ett konstant och gämt fps tal på runt 60 är det bästa för mig.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Trevligt med stor respons på min fråga och tack för alla tips och synpunkter.

Jag spelar ju helt klart främst för att det är så otroligt bra och roligt spel inte för att alltid ligga på toppen av scorelistan. Men det vore ju roligt att ngn gång avancera och hamna över mittenlinjen.

Efter att ha läst era inlägg så verkar ju de flesta vara eniga om att det inte till 100% har med åldern att göra.

Det kanske inte är så att 100 speltimmar är så mycket även om jag nu själv tycker det. Det blir att klämma in ngn stund efter det att barnen somnat på kvällarna.

Jag har försökt analysera mitt spelsätt och min aim är helt klart en svaghet, tar för lång tid att få in ett bra skott helt enkelt. Spelar faktiskt bättre på hardcore servrar än vanliga (lättare att döda).

Jag spelade från början mest Team Death matcher och då gick det väl ngt bättre. Det är med Rush och Conquest som det börjat gå utför. Har också märkt att jag spelar bättre om det är mindre antal spelare i en match

Jag får väl skylla på att jag har för gammal dator nu när det inte verkar som om det är jag som är för gammal

Permalänk
Avstängd

Är det några som ska lira ikv så kan ni ju komma in i min Clans TS: 88.87.36.127:9987 så kan vi alla snacka där inne.

Jag ska Lana med lillebror jag finns där hela natten, Hoppas nu att det kommer några och att vi blir ett gäng som lirar..

Peace and Love Brooos!

Permalänk
Medlem

Jag är snart 45år och spelar en hel del BC2, har inga problem att hänga med den yngre generationen. Men jag har märkt att jag inte är lika "rapp" som för några år sedan. Men det tror jag inte beror på åldern, utan snarare att man inte spelar lika mycket som tidigare.
När ungarna (13 o 19år) tar hem en hög med kompisar och har Lan så brukar jag ofta vara med o spela, för det mesta så åker dom på däng i många spel, trots min ålder
Men om några år så kanske man får storstryk i snabba spel pga av att reaktions och uppfattningsförmågan blir sämre med åren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimbo66:

Jag är snart 45år och spelar en hel del BC2, har inga problem att hänga med den yngre generationen. Men jag har märkt att jag inte är lika "rapp" som för några år sedan. Men det tror jag inte beror på åldern, utan snarare att man inte spelar lika mycket som tidigare.
När ungarna (13 o 19år) tar hem en hög med kompisar och har Lan så brukar jag ofta vara med o spela, för det mesta så får dom stryk i många spel, trots min ålder

Kul att höra Undrar dock om dom tycker att det är lika kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Kul att höra Undrar dock om dom tycker att det är lika kul

Dom tycker inte alls det är kul att åka på däng av en "gubbe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo66:

Dom tycker inte alls det är kul att åka på däng av en "gubbe"

Haha, tänkte precis skriva det jag fick upp i huvudet.

Före: Coolt, din farsa skall vara med!
Efter: Fy faan vad pinsamt, får stryk av en gubbe.

Permalänk

Har hört några gånger att det tar typ 10 000 timmars utövande för att bli riktigt bra på någonting så TS fattas ju 9900 timmars speltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Spelat en hel del BC2, (ca 100 timmar) men lyckas aldrig bli bättre. K/d på ca 0,6. Ligger i princip alltid bland de sista i en match hur jag än försöker. Enda gångerna man hamnar ovanför mittensträcket är när man spelar som sniper.

Nu är väl inte placeringen alltid det viktigaste men känns otroligt frustrerande att för det mesta bli krossad.

Kan det vara åldern som börjat göra sitt, har passerat 40 sträcket och de flesta som spelar är väl omkr 15-20 år.

Hur upplever ni som är minst 35+ att ni hänger med i tempot i spelet om ni spelar ngt annat än sniper. Är det realistiskt att tro att man ska ha ngn chans mot "småpojkarna" när man är omkr 40 år

Jag är ju nu inte 35+ men jag har också varit i ditt problem.

Försök att vara glad och spela aldrig "deppad"... Du ska ha roligt!! Sen så började jag genom att vara extremt försiktig när jag spelade och efter ett tag så fick jag en mycket bättre överblick över fienden och var de gömmer sig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Trevligt med stor respons på min fråga och tack för alla tips och synpunkter.

Jag spelar ju helt klart främst för att det är så otroligt bra och roligt spel inte för att alltid ligga på toppen av scorelistan. Men det vore ju roligt att ngn gång avancera och hamna över mittenlinjen.

Efter att ha läst era inlägg så verkar ju de flesta vara eniga om att det inte till 100% har med åldern att göra.

Det kanske inte är så att 100 speltimmar är så mycket även om jag nu själv tycker det. Det blir att klämma in ngn stund efter det att barnen somnat på kvällarna.

Jag har försökt analysera mitt spelsätt och min aim är helt klart en svaghet, tar för lång tid att få in ett bra skott helt enkelt. Spelar faktiskt bättre på hardcore servrar än vanliga (lättare att döda).

Jag spelade från början mest Team Death matcher och då gick det väl ngt bättre. Det är med Rush och Conquest som det börjat gå utför. Har också märkt att jag spelar bättre om det är mindre antal spelare i en match

Jag får väl skylla på att jag har för gammal dator nu när det inte verkar som om det är jag som är för gammal

100 speltimmar är en del och du borde känna en markant skillnad ifrån början av ditt BC2 spelande. Aim är viktigt men knappast viktigast, det är mycket viktigare att ha spelförståelsen. Du behöver knappt aim om du har sån förståelse att du alltid lyckas ligga steget före din motspelare. Måste fylla i dig att det är bra mycket roligare när det är runt en 14-16 pers på servern och inte en full.

Skrivet av apspektakel:

Har hört några gånger att det tar typ 10 000 timmars utövande för att bli riktigt bra på någonting så TS fattas ju 9900 timmars speltid.

BC2 har inte ens varit lanserat så länge, och vem fan har gjort någonting så mycket?!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Jag hör till den äldre generationen i det här sammanhanget. Jag vet inte om jag kan anses vara en bra BC2 spelare, men jag tycker själv att jag är hyfsad. Jag tycker inte att åldern är ett problem, eller att jag skulle vara för långsam.

* Bra:
I duelliknande situationer så vinner jag 8 gånger av 10 mot min motspelar. Du vet, du springer runt ett hörn , eller nån annan springer runt ett hörn och plötsligt bara står ni mot varandra. Jag börjar skjuta innan den andre, och gör mer undanmanövrar samtidigt som jag siktar rätt. Jag hamnar bland top5 i slutscores om jag inte är sömnig.

*Dåligt:
Jag har alltid skitit konsekvent i K/D statsen. Jag får mycket poäng från medicinpåsar, att reparerar fordon, att spränga MCOMs och liknande. Jag får mycket poäng från kills med, men jag brukar vara en av dem som dör mycket. Bland annat gör jag ofta tjurrusningar för att rädda en MCOM som är armerad, och då dör jag ofta såklart. Så både K och D är höga -> dålig K/D värde.

Tycker ni att det låter bra ? Jag spelar så för att jag tycker det är kul, men jag har alltså ett kasst K/D.

Permalänk
Skrivet av Lepus:

Trevligt med stor respons på min fråga och tack för alla tips och synpunkter.

Jag spelar ju helt klart främst för att det är så otroligt bra och roligt spel inte för att alltid ligga på toppen av scorelistan. Men det vore ju roligt att ngn gång avancera och hamna över mittenlinjen.

Efter att ha läst era inlägg så verkar ju de flesta vara eniga om att det inte till 100% har med åldern att göra.

Det kanske inte är så att 100 speltimmar är så mycket även om jag nu själv tycker det. Det blir att klämma in ngn stund efter det att barnen somnat på kvällarna.

Jag har försökt analysera mitt spelsätt och min aim är helt klart en svaghet, tar för lång tid att få in ett bra skott helt enkelt. Spelar faktiskt bättre på hardcore servrar än vanliga (lättare att döda).

Jag spelade från början mest Team Death matcher och då gick det väl ngt bättre. Det är med Rush och Conquest som det börjat gå utför. Har också märkt att jag spelar bättre om det är mindre antal spelare i en match

Jag får väl skylla på att jag har för gammal dator nu när det inte verkar som om det är jag som är för gammal

Själv snart 35 och har inte lirat BC2 på ett tag för alla polarna jag spelade med tröttnade. Var inte särskilt bra på det heller (men det var kul som fan), det enda jag ibland var bra som var medic eller Engineer, men inte för k/d ration utan för att man kunde hjälpa till mer, ressa folk eller mecka deras fordon, minor på lämpliga ställen var också väldigt användbart.

Spelade oftast sämre på hardcore för jag använder "radarn" för mycket. Min aim e heller inte den bästa men det är den inte i något fps spel (hade ett långt avbräck mellan Quake 2 och BF2 och då började jag sent med BF2). Men på distans är jag helt ok i BC2 det är i närstrid jag ofta åker på stryk för jag av ren vana slänger upp siktet ELLER siktar mitt på kroppen när jag skvätter till när någon dyker upp oväntat istället för att sikta på huvudet.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Avstängd

Nu sitter jag på TS och väntar på alla..

88.87.36.127:9987

Sitter i BFBC2 Gameroom 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Har hört några gånger att det tar typ 10 000 timmars utövande för att bli riktigt bra på någonting så TS fattas ju 9900 timmars speltid.

det där stämmer ju inte riktigt...

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Problem med aimet kan ju mycket väl vara dålig fps. ser att OP har en dual-core. Testa att ha igång fraps nästa gång du spelar och se vad det ger för resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Nu sitter jag på TS och väntar på alla..

88.87.36.127:9987

Sitter i BFBC2 Gameroom 1

var ju inne och hojjta men ingen där

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scoorch:

var ju inne och hojjta men ingen där

Va!? Jag hörde ingen!? kan det ha vart när jag var och hämta min bror!? jag är iaf där nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Va!? Jag hörde ingen!? kan det ha vart när jag var och hämta min bror!? jag är iaf där nu!

Var nog en timme sedan nu som jag var inne.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scoorch:

Var nog en timme sedan nu som jag var inne.

Ok. ja jo det var när jag var och hämta min bror.

Men vill ni komma in så bara att komma in. vi ska lira en snabb LoL nu bara sen ska vi gibba BFBC2 hela natten! men TSen är uppe 24/7 så bara att komma in

Permalänk
Medlem

Har du rätt "gear"? Sedan måste du spela på rätt sätt, vara medic och heala alla du ser och ge health till dom ger garanterat så man vinner statsen typ varje gång för mig beroende på bana och spelstil. Jag har 7 dagars onlinetime.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag tror inte din ålder spelar någon roll i public spel. Dock om man ska tävla så har man en nackdel redan vid 23 år då tydligen reaktionsförmågan blir sämre.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag tro att man kan vara bra även på den här typen av spel även om man är lite äldre, men jag tror att man då måste träna mer - Inte bara på själva spelet, utan sin egen kropp. Jag vet många som blir rätt lönnfeta och gubbiga när de passerat 40. De går inte på gym, tränar aldrig kroppen.. Det är klart att man tappar. Kroppens åldras snabbt om den inte får hyfsad träning etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Trevligt med stor respons på min fråga och tack för alla tips och synpunkter.

Jag spelar ju helt klart främst för att det är så otroligt bra och roligt spel inte för att alltid ligga på toppen av scorelistan. Men det vore ju roligt att ngn gång avancera och hamna över mittenlinjen.

Efter att ha läst era inlägg så verkar ju de flesta vara eniga om att det inte till 100% har med åldern att göra.

Det kanske inte är så att 100 speltimmar är så mycket även om jag nu själv tycker det. Det blir att klämma in ngn stund efter det att barnen somnat på kvällarna.

Jag har försökt analysera mitt spelsätt och min aim är helt klart en svaghet, tar för lång tid att få in ett bra skott helt enkelt. Spelar faktiskt bättre på hardcore servrar än vanliga (lättare att döda).

Jag spelade från början mest Team Death matcher och då gick det väl ngt bättre. Det är med Rush och Conquest som det börjat gå utför. Har också märkt att jag spelar bättre om det är mindre antal spelare i en match

Jag får väl skylla på att jag har för gammal dator nu när det inte verkar som om det är jag som är för gammal

Jag har ganska bra sikt förmåga, men tror det kommer ifrån den yngre tiden framför Q3 Arena och massor med läske dryck ^^ Sedan om vi tittar hur ungdomar i samhället spelar idag, så är väl kanske inte 100 timmar så mycket? Jag tycker det skönaste med BFBC2 är att Aim/reaktions tid inte är allt, utan kan du överlista en prickskytt med att byta position och få honom utan att han ser dig, då vinner du.. ... förmodligen !

Sedan en sak du kan göra ifall du bara vill vara på toppen är att byta så mycket som möjligt, Medic vid mera närstrider, sniper när du måste ta ut folk på längre håll etc.. Jag har inga problem att komma på toppen, för det handlar inte om K/D utan hur mycket du assissterar. Lirar du sniper, försök tagga upp så mycket folk det går (Q).

MVH MS / MARCUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

*Dåligt:
Jag har alltid skitit konsekvent i K/D statsen. Jag får mycket poäng från medicinpåsar, att reparerar fordon, att spränga MCOMs och liknande. Jag får mycket poäng från kills med, men jag brukar vara en av dem som dör mycket. Bland annat gör jag ofta tjurrusningar för att rädda en MCOM som är armerad, och då dör jag ofta såklart. Så både K och D är höga -> dålig K/D värde.

Tycker ni att det låter bra ? Jag spelar så för att jag tycker det är kul, men jag har alltså ett kasst K/D.

Som Clanleader av www.50Klicks.com (=50K^=) så kan jag säga att det är detta man söker efter när någon kommer och kör en "tryout". Jag har träffat på många så kallade "bra" spelare som visar sin statistik med 2+ i k/d mm. Men när dem spelar och framförallt ser HUR dem spelar, märker man snabbt att dem inte alls är bra. Utan bara sitter och "campar" mitt i banan utan att göra ett skit för laget.

Själv är jag 35 år och spelar inte så mycket som jag kanske borde göra. Har dock inga inga problem att hänga med. Blir dock mer pcw än public lir. Nu har jag kört Bf serien sedan 1942 så man har ju koll på vad man gör. Mycket handlar inte om hur bra reaktionerna är utan hur du beter dig i olika situationer, och försöka läsa av spelet och personerna du spelar mot.

Som en annan också nämde.... BC2 är väldigt resurs krävande, dra hem fraps och avläs din fps. Dålig fps påverkar mer än vad du tror.

Min stats BLAME^stoltz