Bärbart i värstingklassen, MSI GX780R

Permalänk
Melding Plague

Bärbart i värstingklassen, MSI GX780R

Taiwanesiska MSI förbereder ett bärbart värstingsystem för hängivna datorspelare på resande fot.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vad batteritiden kan vara på, 5h?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Trodde att MSI helt hade snöat in sig på tribals och flames, men det är trevligt att någon där borta har insett att det finns andra kunder än 13-åriga pojkar. Snygg dator, måste jag säga. Om än för stor. Och säkerligen för dyr.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Spännande, ska vänta och se vilka sandy bridge modeller Asus och MSI släpper, blir en gaming laptop, frågan är bara vilken tillverkare!

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Trodde att MSI helt hade snöat in sig på tribals och flames, men det är trevligt att någon där borta har insett att det finns andra kunder än 13-åriga pojkar. Snygg dator, måste jag säga. Om än för stor. Och säkerligen för dyr.

12-åriga pojkar*

Permalänk
Medlem

Tangentbordet hade nästan lite Mac-känsla över sig, me like

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmm inga specs? Kan inte se videon här på jobbet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ljudet var lite efter. Men annars bra.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut, gillar den mer diskreta designen, får hoppas att den har ett bättre grafikkort än 5870M och GTX 460M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ceogar:

Hmm inga specs? Kan inte se videon här på jobbet.

Det var inga specs på CPU/GFX i videon heller. Antar att MSI inte har släppt det helt enkelt (Emil sa i videon att det var lite oklart).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte säga nej till en sådan.
Dock så kommer priset vara alldeles för högt för min sparkassa.

Permalänk

Vilken metall var det nu då?

Aluminium!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

Ljudet var lite efter. Men annars bra.

Inga problem här så nånstans hos dig felet ligger;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niklas12287:

12-åriga pojkar*

Amerikanare älskar sådant säljer som smör i småland

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hmm inga specs? Kan inte se videon här på jobbet.

Sandybridge I7 2630QM
Geforce gt555m 1GB
RAM 16gb
7200 RPM
Support RAID 0

får jag fram från info lappen på datorn iaf
men de kanske ändrar sig senare eller nått

Visa signatur

PS3+250 Gb extern HDD+Blu Ray+ Full HD :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisterz:

Sandybridge I7 2630QM
Geforce gt555m 1GB
RAM 16gb
7200 RPM
Support RAID 0

får jag fram från info lappen på datorn iaf
men de kanske ändrar sig senare eller nått

Hehe, lite overkill med 16gb ram.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!