Apple Ipad 2 har tvåkärnig processor, dubbla kameror

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Blir nog inte en iPad 2 för min del. Är jäkligt nöjd med min nuvarande iPad 3G 64Gb. En av de främsta fördelarna är att den INTE har flash.
Det är riktigt skönt att slippa den animerade reklamen som använder flash. Har inget behov av att spela spel på nätet eller kolla film så jag ser absolut inte behovet av flash med tanke på hur mycket negativt det skulle innebära i form av animerad reklam och därmed försämrad batteritid.

Tycker personligen att det är hög tid att de andra tillverkarna av tablets börjar leverera vettiga konkurrenter till iPad. Det här är ju uppenbarligen för lätt för Apple

iOS 4.3 blir också trevligt för iPhonen!

Som tur är , är det inte tvångsladdning på flash element i Android. Man får helt enkelt välja själv om man vill att flash skall sega ner browsern eller inte.

Tänka själv, elller låta andra tänka åt en, det är frågan.

Jag förstår inte folket som är besvikna med denna padda? Hårdvaran är vad man kunde väntat sig om man känner till ARM marknaden.

HC tabbarna som kommer nu är lite högre speccade, vilket också är väntat. Apple har aldrig haft "bäst" hårdvara generellt.

Jag hoppas vi får se ett riktigtpriskrig på dessa tabbar nu iaf, de ligger faktiskt lite väl högt i pris.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton83:

Jahapp, detta var ingen höjdare. Hade förväntat mig något bra. Denna borde namnges iPad V1.1

"iPads" kanske skulle passa

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hehe kan du inte förklara varför? Jag såg en jämförelse någonstans och rent hårdvarumässigt så var IPad2 snäppet efter (ex upplösning, lagringsmedia, anslutningar, donglar, mono ljud m,m) dessutom är IPad1/IPad2 den enda plattan (som jag sett) som inte stöder flash? så vad är det som gör IPad2 så mycket bättre än konkurrenterna?

Räcker väl med att jag har råd att köpa en?

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Skrivet av teejee:

"Fet fail", vad pratar du om?
Formatet på IPAD'en och andra tablets ska ju ta hänsyn till många faktorer, widescreen är ju t ex klart sämre för surfning & annan läsning.

Och riktiga hollywoodfilmer är oftast 1:2.35, så det hjälper inte med 16:9. 16:9 är för TV.
Jag kan inte förstå varför alla måste ha samma aspect ratio på displayen som på materialet, inte minst eftersom olika material har olika aspect ratio.
Svarta kanter ovanför filmen är ju knappast värre att titta på än ramen till ipaden, varför är en "ram" som råkar ligga på displayen värre än något som ligger utanför själva displayelementet?

Håller fullständigt med och har ställt mig samma frågor.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Ibland blir man allt bra trött på det eviga "Android vs iOS"-kriget, och speciellt då när det kommer till dessa beryktade "tablets". "XOOM spöar Ipad2" "Ipad spöar Galaxy Tab" och liknande, gärna direkt efter varandra i samma tråd. Jag har personligen ingen preferens gällande operativet, så länge det gör vad jag vill att det skall göra. Vissa har kravet att kunna roota, ställa in och påverka allt, medan andra helt enkelt vill ha en enhet som fungerar direkt, utan att behöva spendera tid på att lägga in egna appar eller dyl.

Jag är skitnöjd med min androidtelefon nu när jag bytt ut alla medföljande appar mot bättre varianter, men tiden jag lagt ner på research och inställningar hade jag gärna spenderat på annat. Jag hade till och med betalat för att slippa göra det. Detta är vad många ser med Apple: En möjlighet att SLIPPA ställa in en massa själv, men till en viss prispremie. Vilket leder oss direkt in på det roligaste i kråksången, priset.

Jag har sett många som klagar över att iPad minsann är så dyr, och absolut inte värd pengarna... Men är den så dyr då? Kolla när första iPad'en kom, och den enda utmanaren var Galaxy Tab från Samsung. iPad kostade i sitt grundutförande runt 4500 (16GB Wifi), upp till en 8000 för den dyraste (64GB 3g). Galaxy Tab fanns i en config, för runt 7500 (16GB 3g). Förvisso hade Galaxy Tab mer finesser (SD-kortläsare, möjlighet att fungera som telefon och lite annat), men saknade så mycket annat i termer av byggkvalitet.

Att ta lika mycket betalt för en produkt som är väsentligt mycket billigare att tillverka är ett skämt (7- vs 10-tumsskärmen är en stor faktor, likaså plast kontra glas och aluminium), och dessvärre något som fortsätter idag. Motorola XOOM kostar lika mycket som den dyraste iPad2'an, och de flesta andra Android-baserade tablets ligger där uppe också. Då menar jag alltså de som går att jämföra med varandra och iPad1/2. Visst, hårdvaran har gått framåt i och med Tegra2, men mig veterligen har Motorola Xoom inte en IPS-panel i skärmen, något som är lite underligt eftersom skärmen är DEN ENDA KOMPONENT som är riktigt viktig i en enhet som består av endast en skärm. Så i fallet XOOM betalar man för en enhet med mer muskelmassa, men sämre ergonomi. Skall du köra F@H på din tablet är det jättebra, men skall du läsa eller se på bilder/film är det inte fullt så imponerande.

Men nu är vi ju i topppskiktet och tittar... Vad händer hos de utan extrem budget som ändå vill ha en rolig läsplatta att ha i soffan? Jämför man den enklaste iPad2'an med en androidplatta i samma prisklass... Ja vad ser vi då? Kan NÅGON ens försöka säga att de konkurrenter man hittar har samma features? Visst, du får kanske en SD-kortläsare så du kan lagra mer än 16GB, men samtidigt får man plast, TN-paneler, oftast ingen Market och kass prestanda på grund av billiga kretsar. Jag tycker man spenderar på tok för mycket tid i den övre delen av prisspektrumet, och glömmer att iPaden faktiskt är brutalt prisvärd jämfört med konkurrenterna i instegsklassen.

Sen kommer man till gränssnittet och OS'et... Och wow vad Android imponerar. Det är en fantastiskt smart lösning, som verkligen har mognat otroligt mycket senaste tiden. Det blir bara bättre och bättre, och snart kanske det når en nivå där det är användbart. Efter att ha läst Anandtech's rescension av XOOM är jag besviken. Att ha ett OS som är optimerat för tablets, körandes på den absolut senaste hårdvaran, och ändå inte lyckas hålla det laggfritt är ett stort skämt. Det är inte okej. Visst, det kan bero på strategin med Android (Apple har bara en enhet det skall fungera på), men det är personligen det som får mig att luta åt andra hållet. Det Apple har gjort med iPad2 må vara billigt, och inte alls den upgradering som många hoppades på, men man har ökat användarupplevelsen genom att hålla flytet vid liv. Det är helt enkelt roligare att navigera runt i ett OS som aldrig fryser till eller frame-skip'ar.

Sen bara ett litet slag till alla som skriker "Jag hoppades på 'Retina'": En retinaskärm (töntigt namn förövrigt) på 10 tum skulle behöva ligga inte allt för långt från den högsta upplösningen vi har på stora displayer idag; 2560x1600. Notera att många moderna spelburkar har problem att driva den upplösningen, förväntar ni er då att en platta på 700g skall kunna det, kostnaden helt åt sidan?

/Rant Off

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Hehe, själv funderar jag på huruvida den bilden upp i hörnet ska vara spegelvänd

Ja, det ska vara så eftersom de flesta är vana att se sig själva i spegeln, och rutan i hörnet är till för att just se sig själv. Den bilden som den du pratar med ser är dock rättvänd för att de ska se dig som om de satt mitt emot dig.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Så jäkla bra skrivet, håller med dig helt

Instämmer. Dessvärre tror jag inte att det kommer att räcka till. Vänta och se! Det kommer att hända i denna tråd och inte nästa,

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Varför i hela friden har de inte i alla fall HD 16:9 upplösning på skärmen om man nu ska använda den till att kolla på film som alla snackar om? Fet fail IMO..

För att den inte BARA är till för att kolla film.

4:3-formfaktorn är perfekt till det JAG använder den till och det går också utmärkt att titta på film om man är lagd åt det hållet. Själv har jag en TV till det.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Os:et som i princip är helt buggfritt. Det måste upplevas för att man ska förstå :). Och sen bara hur grymmt bra tuch skärmen är,mkt känsligare och exaktar än nån annan som jag provat iaf.

Hmm du har inte använt iOS och provat annat så mycket, eller?

Jag äger själv 4 iPhones och har även haft en iPod Touch, jag har haft iOS långt innan det hette iOS och jag kan ju säga att det är allt annat än buggfritt, där finns extremt många små störiga och konstiga buggar, som t.ex. proximitysensor problem, miniräknare som ibland räknar fel, väckarklockor som fungerar si sådär då de ibland får för sig att inte ringa, möjlighet att gå runt passcodelock samt temporärt byta lås-skärmbakgrund genom att ringa är bara några av dessa buggar som man har upplevt under de åren man har använt operativsystemet. Utöver det så har det ju även funnits virus på app store. Nu säger jag inte att motståndarna är helt buggfria heller men ingen kan komma och påstå att iOS är i princip helt buggfritt då vissa delar kan kännas väldigt beta.

Angående touchen så tycker jag att de bättre nyare Android enheterna med kapacitiv touch är på minst samma nivå som Apples produkter. Nu vet jag i och för sig inte om du menade tusch eller något annat utan jag antog att du menade touch annars.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruda:

/Rant Off

Så jävla sant! Jag har testat både iPad och samsung galaxy tab, och jag måste säga att iPad ger en bättre helhetsupplevelse. Dock tycker jag att galaxy tab är smidigare att hålla i, och upplösningen är enligt mig trevligare. Men jag stör mig något överjävligt på att det hackar till ibland, flytet saknas.

Jag funderar på en iPad 2, men får se. Vill klämma på den först.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Ganska gäsp... Aldrig hört någon som klagat på att ipad 1 varit långsam eller seg, det har väl varit dess enda fördel. Rapp och snabb i uiet (eller bristen på ui). De jag har suttit med har iaf varit väldigt rappa. Besviken på keynoten då de inte visade något om nytt iOS, istället satt de i en halvtimme med något musikprogram och photobooth som är kul i typ 5min när man testar det.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av xain:

...stället satt de i en halvtimme med något musikprogram och photobooth som är kul i typ 5min när man testar det.

Musikmöjligheterna är asgrymma ju!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

9x bättre grafik än föregångaren skulle jag vilja se ett test på Hur är isf grafiken i jämförelse med iphone 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

9x bättre grafik än föregångaren skulle jag vilja se ett test på Hur är isf grafiken i jämförelse med iphone 4?

I och med att iPhone 4 har ett nedklockat A4 chip som sitter i första iPaden så borde det väl vara ganska trevligt. Kan dock ha fel nu :I

Permalänk

Grattis Apple, ni har gjort det igen.
Resten av tablets tillverkarna slåss om senaste hårdvara/spec och ni satsar på User Experience. Vill också passa på o tacka apples cheif designer Jonathan Ive som tagit fram gamechangers så som iPod,iPhone,iPad. Apples total koncept med hårdvara,mjukvara och applestore är just vad som gör dem till ett av världens mest innovativa företag. Inbyggda SD kortläsare,mer pixlar,HDMI och annat lull lull tror jag knappast kan få större skara iPad användare att byta plattform. Till sist önskar jag att få se Steve keynota iPad3 även om det ser mörkt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

9x bättre grafik än föregångaren skulle jag vilja se ett test på Hur är isf grafiken i jämförelse med iphone 4?

Uppmätta testar så ligger 543 ungefär mellan iPhone 4 (540) och GalaxyS (545).
Vilket är helt ok enligt mig, eftersom den gamla hade samma som 3Gs

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Det lönar sig att vara originell,

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Ganska gäsp... Aldrig hört någon som klagat på att ipad 1 varit långsam eller seg, det har väl varit dess enda fördel. Rapp och snabb i uiet (eller bristen på ui). De jag har suttit med har iaf varit väldigt rappa. Besviken på keynoten då de inte visade något om nytt iOS, istället satt de i en halvtimme med något musikprogram och photobooth som är kul i typ 5min när man testar det.

"något musikprogram"? Ursäkta, har du ens sett videon?

Garage band till iPad är revolutionerande! Sjukt välgjort och hög kvalité på ljuden! Skulle vilja se en sådan Android-app! Men nej, det kommer det inte finnas. Inte på ett bra tag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av opox:

Ni som har ipad eller annan liknande platta.
Vad har ni den till?
Jag skulle gärna köpa en, men den skulle nog bara bli liggandes på soffbordet och samla damm, ev användas som bricka när jag bär bort glas

detta är något vi diskuterade flitigt på jobbet för ett par dagar sedan. säkert jätte kul i början men som med allt nytt så svalnar det av efter ett par veckor, enda fördelen jag ser med den är om man reser mycket. hemma är den säkert rolig att tex ha i sängen eller på dass men då kan jag lika gärna surfa på smartphonen(vilket jag gör på dass) eller läsa en tidning. skulle nog kunna köpa en om den kostade en 5 hundring för då skulle den nog vara prisvärd för det syfte den skulle användas för hos mig, DVS läsa 5 min på dass samt kanske slösufra på kvällen ca 30min ett par dagar i veckan. har man som jag en smartphone så sjuker det den ska användas till direkt till lägre nivåer.
har man en bärbar dator och en smartphone ser jag inget som helst syfte med en ipad förutom batteritiden. dock skulle man kunna skifta mellan att ha med sig ipaden och den bärbara datorn ut beroende på hur mobil man behöver vara samt hur avancerade saker man ska hitta på. smartphonen har man ju alltid med sig.

en kollega sammanfattade det hela ganska enkelt: häftigt att ligga och kolla på nån film i sängen ibland men inte för 5000kr.

gäller att veta vad man ska göra med den så den inte blir en dyr leksak som sammlar damm eller blir en glasbärande bricka.

känner en drös med människor som kastade sig över första och billigaste asus eee när den kom, INGEN använder den idag, ett par har velat ge bort den till mig, testade en ett tag men förstod ganska snabbt varför dom övergav den, den fyllde inget hål som fanns, sen att den var seg som få och batteritiden var under all kritik är en annan femma

gäller ju att skapa sig beroenden eller hur

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det många på detta forum inte förstår är att i dessa maskiner (Moderna mobiler och Tablets)
så är hårdvara relativt ointressant. Det som krävs för att få till en bra produkt i denna Post-PC-Tid, som vissa kallar det är mjukvaran.

Det är där inovationen sitter, det är där man säljer sin produkt idag.

Man behöver inte länge 200gb lokalt, då 90% av de applikationer man använder på dessa maskiner använder molnet för att lagra, beräkna och kommunicera.. Mjukvaran är det som binder ihop allt detta.

Och det är även här, Apple är ljusår före konkurrenterna.. Deras mjukvara, och deras App-store är helt överlägsen konkurrenternas.. Vilket givetvis är väldigt synd då det alltid är positivt med konkurrens.
Ipaden revolutionerade hela år 2010.. vilket jag sa redan vid releasen att den skulle göra, medan 99% av alla här inne sa att det var en flopp.. vilket säger ganska mycket om de som besöker Sweclockers..

Jag brukar kalla mig själv ett ofrivilligt Apple-fan... jag hade gärna önskat att slapp bli förknippad många av deras blinda fans.. men hur kan man låta bli?

Sen är det extremt tråkigt att Apple har så stängda produkter, det tycker jag verkligen, men det är ju också en del av framgångskonceptet.. Allt är skräddarsytt för att t.o.m min farmor skall förstå det..

Folk som är här inne på Sweclockers (Jag själv inkluderat.) kommer att bli nästa generations "Bilmekaniker", som tyckte det var bättre förr när man kunde laga bilen utan massa "Datorteknik" och som inte kan förstå att bilar med små motorer säljer bra..

Det man måste inse är att detta fält av produkter, Ipad, Iphone, Android (SW), är byggda för att på bästa möjliga sätt funka så enkelt och effektivt till så många som möjligt och jag tror Apple kommer vara ohotade på tronen till andra företag börjar tänka mer "Mänskligt" istället för "Teknologiskt".

Som en avslutande kommentar, när ni ser denna video, och ser på den inovation som ligger bakom detta och ser på hur mycket alla andra försöker kopiera denna inovation, kan man då låta bli att bli något annat än sjukligt imponerad av detta företag?

http://www.youtube.com/watch?v=8G84tMK6wjM

Sen förstår jag, det är enkelt att hata ett företag som apple, särskilt som "Datornörd", så vill man gärna känna sig mer speciell än "Den stora massan".. men jag tror de flesta här inne egentligen är ganska impade över vad Apple åstadkommit de senaste 5 åren...

Hur många smart-cover kopior kommer vi se under 2011?.. kan vi inte komma tillbaka till denna tråd 2012 och räkna.. snälla!
Nu kommer säkert någon påpeka att det fanns liknande lösningar, likt smartcover, före att Apple gjorde det till iPad 2.. ja, men inovation handlar om att kunna kopiera, förbättra att sprida en vidareutveckling på en gammal idé... Det är få inovationer som inte är en sammanslagning av existerande tekniker..
Det är Apples öga för vad som är innovation och vad som man väljer att satsa på som är förbluffande träffsäker..

Permalänk
Medlem

Gör ett nytt inlägg då detta handlar om en annan fråga, Ni frågar er vad man kan ska ha en iPad till?
Det är exakt samma fråga som man ställde sig när man hade uppfunnit processorn.. Man trodde att världen skulle behöva max 5 CPU...

iPaden är ett ramverk, precis som datorn, som kräver att folk utvecklar och skapar användning för.
Under detta år har 65.000 applikationer skrivits för iPaden.. senast jag var på sjuhuset visade min läkare mig en x-ray på iPaden.

Om 10 år kommer du inte förstå hur du en gång i tiden klarade dig utan en tablet.. Skall vi slå vad?

Om du ännu tvekar, se denna:

http://www.youtube.com/watch?v=HpiVeC1Z3yI&feature=channel_vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Uppmätta testar så ligger 543 ungefär mellan iPhone 4 (540) och GalaxyS (545).
Vilket är helt ok enligt mig, eftersom den gamla hade samma som 3Gs

Vad är det för "uppmätta tester"? Och vad är det som iPad1 hade samma som 3Gs:en? Vet inte om jag helt missuppfattar var du menar?

Edit: Är det grafikkretsen du menar så används SGX 535 i både 3GS, 4:an och iPad1. Exakt vilken krets som iPad2 använder är väl inte helt klart än, bara rykten/gissningar än så länge.

citat till borttaget inlägg raderat
Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Edit: Är det grafikkretsen du menar så används SGX 535 i både 3GS, 4:an och iPad1. Exakt vilken krets som iPad2 använder är väl inte helt klart än, bara rykten/gissningar än så länge.

SGX545MP2 är den information som Nordic Hardware anger om GPU:n. Dubbelkärnig variant av PowerVR SGX545...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Det känns som att diskussionen har gått off-topic, om ni vill diskutera vilket av MacOS och Windows som är mest användarvänligt får ni göra det i en ny tråd eller i någon av de redan existerande Apple vs Microsoft-trådarna.

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Som vanligt så har apple misslyckats.

Du har fortfarande ingen "riktig" hdmi utgång. Utan det behövs en apple adapter.
Ingen möjlighet till usb-minne/minnes-kort.
Ingen Flash.
För klen upplösning för 10tum.
För dålig skärm.
För stor skärm. 10tum är för stort för en tablet.
Bara mono högtalare.

Listan kan göras hur lång som helst.

Man blir ju förvånad över hur lite människor tänker när dem klagar som du gör.

Jag gillar hur du nämner att skärmen är för dålig när iPad (1) har den bästa idag och att iPad 2 har en ännu bättre skärm. (den känner av hur hårt man trycker etc.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vad är det för "uppmätta tester"? Och vad är det som iPad1 hade samma som 3Gs:en? Vet inte om jag helt missuppfattar var du menar?

Edit: Är det grafikkretsen du menar så används SGX 535 i både 3GS, 4:an och iPad1. Exakt vilken krets som iPad2 använder är väl inte helt klart än, bara rykten/gissningar än så länge.

Tillverkarens egna, inga andra, polygoner/sek.
Ah trodde det var 540 i iPhone 4, läste fel om Apple A4, men vad jag kan förstå så är Apple A5 en ARM Cortex-A9 CPU och en PowerVR SGX543 GPU.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett iPad2's video.

http://www.macrumors.com/2011/03/04/samsung-rethinking-galaxy...

Varför är jag inte förvånad?

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flax.se:

Efter att ha sett iPad2's video.

http://www.macrumors.com/2011/03/04/samsung-rethinking-galaxy...

Varför är jag inte förvånad?

Det var ju bara en tidsfråga innan andra tillverkare skulle släppa tablets med bättre hårdvara, då det är det enda dom kan komma att tänka på, fläskiga specs.

Så här har det alltid varit. Apple släpper något och andra härmas och släpper samma sak. Ipod blev startskottet för en ny era av portabelt ljud. Iphone var början för smart phones och touchscreen, nu finns det knappt en enda mobil som är utan detta. Och Ipad drog oss in i tablet-eran.

Nu är det ju självklart en smaksak vad man tycker om. Gillar man Android mer så får man ju det, Android är ju bra på sitt sätt, men jag personligen kommer inte att gå över till Android så länge de är brist på bra apps. Och jag tror inte att någon Android-produkt eller någon produkt överhuvudtaget kan slå en jailbreakad Iphone/Ipad, då har du inte bara en produkt som är helt öppen, utan du har även tillgång till Apples app store.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det var ju bara en tidsfråga innan andra tillverkare skulle släppa tablets med bättre hårdvara, då det är det enda dom kan komma att tänka på, fläskiga specs.

Så här har det alltid varit. Apple släpper något och andra härmas och släpper samma sak. Ipod blev startskottet för en ny era av portabelt ljud. Iphone var början för smart phones och touchscreen, nu finns det knappt en enda mobil som är utan detta. Och Ipad drog oss in i tablet-eran.

Nu är det ju självklart en smaksak vad man tycker om. Gillar man Android mer så får man ju det, Android är ju bra på sitt sätt, men jag personligen kommer inte att gå över till Android så länge de är brist på bra apps. Och jag tror inte att någon Android-produkt eller någon produkt överhuvudtaget kan slå en jailbreakad Iphone/Ipad, då har du inte bara en produkt som är helt öppen, utan du har även tillgång till Apples app store.

ipod var knappast reloutinerande. fanns andra flashspelare/hdd spelare innan som fungerade väldigt bra. det dom klarade som ingen annan gjorde var genom marknadsföring. alla köpte ipod för den fanns på reklam överallt och vi andra som gillade bra ljud köpte iaudio eller iriver...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Massy:

För mig del så är det inte bara flash utan Apples fördaskade sätt att vara så bakåtsträvande och i någon slags kamp mot allt som de själva inte kommit på. Flash nej det kör Adobe med det kan vi inte använda. Nä tvi vale för avi och alla andra skumma format mp4 ENBART! Nä tusan den appen gillar vi inte, den får användarna klara sig utan. Samarbete är inget som står på kartan överhuvudtaget hos Apple. En av ett par anledningar till att jag inte gillar Apple.

Överdrivet, förenklat och hårddraget.
Apple väljer inte bort Flash på iOS-enheter bara för att de själva inte gjort det. Här skriver Steve Jobs om det: http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/
Tycker det är en rätt öppen och ärligt text. Där står även om WebKit som används både i Chrome och webbläsaren i Android. Nog inte så många som tänker på att ”instängda Apple” ligger bakom det.

Sen håller jag med om att det vore trevligt om Apple ville stödja fler filformat, men vilken plattform fixar alla olika format utan problem? Windows Media-filer är inte alltid så lätta att spela upp på annat än Windows.
Det finns ju lösningar för att spela upp det mesta på Macen också. Perian för QuickTime, VLC och MPlayer.

Att påstå att Apple inte vill samarbeta låter också som ett påhitt. Vad menar du när du säger det?

Massa fel som märks i efterhand (som vanligt)
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma