Microsoft släpper Windows 7 SP1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

det där är ju sp1. och den har jag installerat. men sen fanns det ju ytterligare 3st uppdateringar och en av dem ville inte installeras som jag skrev.

Ah, jag missförstod din post. I själva verket misslyckades jag också med installationen utav (KB2387530) - och det på 2 system; Windows 7 Professional (64-bit) och Ultimate (64-bit), båda är lagliga versioner.

Permalänk
Skrivet av Lootskin:

'Jag känner en kille' som råkar ha ett crackat Windows 7, och hans crack försvann efter att han uppdaterade till SP1. Så nu kan han inte använda bakgrundsbilder längre och han får ett meddelande att hans version av Windows inte är äkta varje gång han startar datorn. Så han tycker inte att SP1 är att rekommendera för pirater.

Själv så har jag inte märkt någon skillnad alls. Jag skulle gärna vilja se en komplett changelog.

Det går att fixa så det blir "lagligt" igen. Gäller bara att veta hur... vilket man borde om man är "pirat". Annars kan man lika gärna köpa det om man inte förstår sig på hur det fungerar och hur man gör för att det ska fungera.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Samma för mig.

Skrivet av Lazzar:

Jag skulle avvakta. Har installerat SP1 på min dator och sedan kunde inte boota...fick formatera hårddisken. Vad som hände är att efter windows loggan så kommer inloggningsskärmen - men allt jag fick istället var svart bild som stod där och gjorde ingenting tills man gjorde ett hard reset. Nä...jag väntar ett halv år innan jag ens rör skiten.

Har även testat IE9 - gud vilken skämt - den kunde inte ens ladda någon webbsida. Allt jag fick här var en vit bakgrund men man kunde se att länkarna var under då muspekaren ändrades till hand. dock så kunde jag givetvis inte se hemsidan...

Jag blir så förbannat trött....

Exakt samma sak hände mig när jag installerade SP1. Detta hände både på min stationära och på tjejens bärbara. Och detta är helt lagliga versioner.

Permalänk
Skrivet av anexus:

Exakt samma sak hände mig när jag installerade SP1. Detta hände både på min stationära och på tjejens bärbara. Och detta är helt lagliga versioner.

Eeh? Nu får ni väl ändå ge er. Sitter och klagar på en uppdatering ni inte ens testat? Snacka om att inte ha något vettigare att göra.

Själv har jag kört uppdateringen UTAN några som helst problem på min dator.
Kan också tala om för er som inte vet, att OM en uppdatering eller en installtion av något slag inte går som den skall, så kan man alltid återställa dator till föregående läge genom att köra "Systemåterställning".

Kan vara bra att veta så man slipper installera om datorn nästa gång

Permalänk
Skrivet av Toxicator78:

Eeh? Nu får ni väl ändå ge er. Sitter och klagar på en uppdatering ni inte ens testat? Snacka om att inte ha något vettigare att göra.

Själv har jag kört uppdateringen UTAN några som helst problem på min dator.
Kan också tala om för er som inte vet, att OM en uppdatering eller en installtion av något slag inte går som den skall, så kan man alltid återställa dator till föregående läge genom att köra "Systemåterställning".

Kan vara bra att veta så man slipper installera om datorn nästa gång

Dom klagar väl inte på en uppdatering dom inte ens testat? De har ju installerat den men det blir problem med datorn av uppdateringen så de måste ta bort den.
Systemåterställning har iaf jag aldrig använt och kommer nog inte göra det, det känns inte som någon optimal lösning på problem. När jag installerade SP1 så startade min dator men jag kunde inte logga in på windows kontot, skärmen blev helt svart men en liten ruta och datorn typ hängde sig.

Jag gick in i felsäkert läge och då fungerade det att logga in, så tog jag bort SP1 uppdateringen och startade om datorn, då kunde jag logga in igen utan problem.

Jag struntar i SP1 uppdateringen, inga speciella nyheter för mig ändå och jag har alla uppdateringar som finns tillgängliga utanför SP1 ändå.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Jag laddade ned mitt SP1 från Windows Update, och efter installation och omstart fastnade jag med ett felmeddelande (Error C0190003) innan Windows startade. Nu hoppas jag på att en systemåterställning ska göra att jag kan starta upp Windows igen.

Kör Windows Pro x64 MSDNAA-version.

EDIT: Efter att ha kört en automatisk startup repair startar Windows upp igen, fast SP1 är inte installerat. Jag tror jag väntar ett tag till innan jag provar att installera det igen.

Permalänk
Medlem

La in SP1 på min laptop idag - den stod och tugga på shutting down i 40 minuter. Körde knappen - den bootar om och kör färdigt installationen utan problem. Ibland undrar man fan vad microsoft gör...

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

märkligt! windows update laddade ner sp1 minus de uppdateringarna jag redan hade, startade om datorn, tuggade i 5 minuter, klart

trist för er som har problem själv kör jag ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Dom klagar väl inte på en uppdatering dom inte ens testat? De har ju installerat den men det blir problem med datorn av uppdateringen så de måste ta bort den.
Systemåterställning har iaf jag aldrig använt och kommer nog inte göra det, det känns inte som någon optimal lösning på problem. När jag installerade SP1 så startade min dator men jag kunde inte logga in på windows kontot, skärmen blev helt svart men en liten ruta och datorn typ hängde sig.

Jag gick in i felsäkert läge och då fungerade det att logga in, så tog jag bort SP1 uppdateringen och startade om datorn, då kunde jag logga in igen utan problem.

Jag struntar i SP1 uppdateringen, inga speciella nyheter för mig ändå och jag har alla uppdateringar som finns tillgängliga utanför SP1 ändå.

Ja, det verkar som att fler än jag har det problemet. Synd som vanligt får slutanvändaren agera försökskaniner igen. Men jag är inte alls förvånad efter ca 20 år användandet av windows....

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

ilsfv funkar inte för mig efter jag uppdatera till sp1 någon som vet hur man fixar det?

finns en ny version på deras sida som fixar det.

Permalänk
Medlem

Min Windows 2k8 Server drog ner uppdateringen och nu bootar den inte Windows längre.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Kan inte installera via windows update. Får något felmeddelande när installationen är klar. msdnaa 32-bit.

Försökte även med rc-kandidaten tidigare. Då installerade jag någon patch som man rekommenderades att installera innan sp1. kan det vara den som ställer till det?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hah, nu dog även min andra server efter att jag uppdaterade den till SP2. Härliga tider...

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.