AMD fokuserar på Fusion och HTPC

Permalänk
Melding Plague

AMD fokuserar på Fusion och HTPC

AMD satsar stort på färska konceptet Fusion, något som märks i företagets monter under Cebit 2011. SweClockers kikar närmare på tre enheter tänkta för HTPC-bruk.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

verkar ju rätt schysst

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

Tycker den vita modellen liknar en Wii.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Asusen såg läcker ut faktiskt. Är det bara att koppla in den i tv:n, så kan man streama genom nätverket?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Dags att skruva upp produktionen. Går knappt att få tag på zacate moderkort. Asus samtliga modeller är i princip slutsålda överallt och inga leveransdatum. Har ett chassi som väntar på att fyllas.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på en netbook med Fusion.

(Gillar att de visade Big Buck Bunny på tvn )

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var intressant att det faktiskt var en COMport på asus-maskinen, blir då löjligt enkla installationer av 1-Wire nät till exempel, för att kombinera nytta med nöje så att säga.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Dags att skruva upp produktionen. Går knappt att få tag på zacate moderkort. Asus samtliga modeller är i princip slutsålda överallt och inga leveransdatum. Har ett chassi som väntar på att fyllas.

Jag har för mig att produktionen och försäljningen drar igång riktigt ordentligt nu i mars, då det bör dyka upp produkter i lager inom de närmsta veckorna.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Ruskigt sugen på bil-pc.. klockrent chip för det ju, gäller bara att hitta ett kort med com-port för att kunna styra saker enkelt ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tyckte att det här klippet kunde ha varit mer informativt "liknar en mac mini..aluminum med plastskal..ganska söt faktiskt"...Emil, alltså..det här är menat som konstruktiv kritik nu men det här inlägget kunde nog ha varit lite mer genomtänkt..det sa absolut noll och intet, 3 modeller, en av dem utan ens en modellbeteckning med någon slag tillhörande påstående?..asusen hade iallafall ett produktnamn man kunde kolla in, och zotacen har vi ju sett här..redaktionen, var har er kvalite och påhittighet tagit vägen?:(
Nu får jag säkert massa skit här för det här inlägget men jag försöker faktiskt bara lyfta fram något som faktiskt jag och fler i mitt datornördshushåll ansåg var mycket krasst innehållsmässigt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Jimicro:

Väntar fortfarande på en netbook med Fusion.

(Gillar att de visade Big Buck Bunny på tvn )

Jag med, eller åtminstone vill jag ha 12". Kanske är det en notebook då?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Är det bara jag som tyckte att det här klippet kunde ha varit mer informativt "liknar en mac mini..aluminum med plastskal..ganska söt faktiskt"...Emil, alltså..det här är menat som konstruktiv kritik nu men det här inlägget kunde nog ha varit lite mer genomtänkt..det sa absolut noll och intet, 3 modeller, en av dem utan ens en modellbeteckning med någon slag tillhörande påstående?..asusen hade iallafall ett produktnamn man kunde kolla in, och zotacen har vi ju sett här..redaktionen, var har er kvalite och påhittighet tagit vägen?:(
Nu får jag säkert massa skit här för det här inlägget men jag försöker faktiskt bara lyfta fram något som faktiskt jag och fler i mitt datornördshushåll ansåg var mycket krasst innehållsmässigt

Är ganska benägen att hålla med dig.

De gick ut hårt med massa bra inlägg första dagen sen har det trappats ned rejält för var dag mässan har pågått tycker iaf jag.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk

wtf seriellport? varför?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Den första från tul corp. var riktigt läcker, men stört omöjlig att hitta mer speccs om..
någon som lyckas hitta något?

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

wtf seriellport? varför?

För att man kan styra andra saker i sin hembioanläggning, tex receiver.

Jag tycker att det är dåligt att dom inte kan bygga in nätagget i datorn, drygt att köpa en minidator och sedan behöva gömma en extra låda som är nästan lika stor som datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Väntar fortfarande på en netbook med Fusion.

(Gillar att de visade Big Buck Bunny på tvn )

Acer har fusion netbook, nu hitta jag inte länken, men de ska ha en sådan.
Dröjer inte länge till innan det kommer en hel hög med sådana.

EDIT: Hitta något annat än det jag leta efter: http://www.youtube.com/watch?v=R3bNrrs2wVI
AMD Fusion C-50 APU tested som är i Acer netbook 522: http://www.fudzilla.com/processors/item/21432-amd-fusion-c-50...
Ska bli intressant o se priser på netbooks med fusion, kanske sweclockers kan titta närmare på det i framtiden då det kommit en en hög.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner

Kan de fixa ordengliga drivrutiner till Linux denna gången?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrSvamp:

Kan de fixa ordengliga drivrutiner till Linux denna gången?

Dom har redan skärpt sig där ärligt talat.

Tycker dom fungerar helt okej nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Acer har fusion netbook, nu hitta jag inte länken, men de ska ha en sådan.
Dröjer inte länge till innan det kommer en hel hög med sådana.

EDIT: Hitta något annat än det jag leta efter: http://www.youtube.com/watch?v=R3bNrrs2wVI
AMD Fusion C-50 APU tested som är i Acer netbook 522: http://www.fudzilla.com/processors/item/21432-amd-fusion-c-50...
Ska bli intressant o se priser på netbooks med fusion, kanske sweclockers kan titta närmare på det i framtiden då det kommit en en hög.

Ja, ska bli intressant med Fusion och se prestandatester och värmeutveckling i netbooks. Hoppas på ett antal Netbooks inom en snar framtid.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

För att man kan styra andra saker i sin hembioanläggning, tex receiver.

Jag tycker att det är dåligt att dom inte kan bygga in nätagget i datorn, drygt att köpa en minidator och sedan behöva gömma en extra låda som är nästan lika stor som datorn.

Hur hade du tänkt dig att de skulle kunna behålla det lilla formatet om de bygger in ett nätagg? De skulle säkert behöva göra den tre gånger så stor för att förhindra att datorn brinner upp, och då föredrar jag och troligtvis de flesta andra det mindre formatet och en klump på sladden som man lätt kan gömma undan så att det ser snyggt ut. Samma sak gäller ju laptops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Dags att skruva upp produktionen. Går knappt att få tag på zacate moderkort. Asus samtliga modeller är i princip slutsålda överallt och inga leveransdatum. Har ett chassi som väntar på att fyllas.

mm, har väntat på mitt ett bra tag nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Dom har redan skärpt sig där ärligt talat.

Tycker dom fungerar helt okej nu för tiden.

Har för mig att stöd för Fusion precis har hamnat i Xorg. Tyvärr verkar det fortfarande som man behöver binär junket för att får hårdvaruavkodning av video. Dock är ju binärdrivarna till ATI/AMD ljusår bättre idag än för bara något år sedan.

Permalänk

"..med Fusion från Asus.." Tror nog han menade AMD där, eftersom har innan sa någonting i stil med Asus avänder sig av/med.. precis innan. ajja whatever, just pointing it out..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Blir definitivt en Fusion HTPC för min del. Synd bara att Asus E35M1-I Deluxe verkar ha svårt att hitta till lagerhyllorna.

Permalänk
Skrivet av Apro:

Hur hade du tänkt dig att de skulle kunna behålla det lilla formatet om de bygger in ett nätagg?

I nya mac mini är ju nätagget inbyggt - och den är ju tom. mindre.
Borde ju gå lika bra på den här maskinen...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga, men vart kan man köpa burk 1, 'den lilla söta'? Hittar verkligen inte, haha.