Fråga om fodral till MacBoo Pro 13"

Permalänk
Medlem

Fråga om fodral till MacBoo Pro 13"

Hej

Jag letar efter ett bra fodral till min MacBook Pro 13". Det ska vara ett sånt med väldigt styva sidor och gärna en sån skyddande kant som löper hela vägen runt på sidan. Det viktigaste är dock att det skall finnas sådana "hankar/fållor" att haka fast i skärmen så man kan ha datorn kvar i fodralet när man använder den

Några tips?

Tack!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Jag använder ett "skal" av märke Speck till min MBP. Sitter perfekt. Klockrent att bara langa ner datorn i väskan och aldrig behöva bekymra sig om en enda repa.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Jag använder ett "skal" av märke Speck till min MBP. Sitter perfekt. Klockrent att bara langa ner datorn i väskan och aldrig behöva bekymra sig om en enda repa.

Du råkar inte ha länk?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Sy ett själv.

Googla för instruktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Ser nice ut. Är du nöjd med den?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av pphille:

Ser nice ut. Är du nöjd med den?

Japp. Jag har den svarta, och det är lite extra snyggt när äpplet lyser igenom utan att synas ett dugg när den är ihopfälld.
Skitbra passform btw!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Hur kan ni vilja dölja denna vackra datorn bakom ett sådan skal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cawi:

Hur kan ni vilja dölja denna vackra datorn bakom ett sådan skal?

Det kan man fråga sig.. känns inte så lönt att skydda datorn från repor om man aldrig visar datorn.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bzor!:

Det kan man fråga sig.. känns inte så lönt att skydda datorn från repor om man aldrig visar datorn.

Håller med.
Jag fick ett sådant hårt fodral med när jag köpte min, men tog bort det.
Däremot ett neopren fodral att ha den i när den inte används tycker jag kan vara vettigt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Håller med.
Jag fick ett sådant hårt fodral med när jag köpte min, men tog bort det.
Däremot ett neopren fodral att ha den i när den inte används tycker jag kan vara vettigt.

Japp helt klart, fast blev ett sånt istället: http://store.apple.com/se/product/TW086ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Håller med.
Jag fick ett sådant hårt fodral med när jag köpte min, men tog bort det.
Däremot ett neopren fodral att ha den i när den inte används tycker jag kan vara vettigt.

Ja, för transport tycker jag fodral är en helt annan sak. Men att alltid ha den i ett skal är inget som tilltalar mig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Här finns många god tankar men ingen har riktigt lyckats svara på min fråga.

Jag är inte intresserad av något skydd som sitter på hela tiden. Det känns som att det kommer komma in massa smuts emellan och ligga och repa och sen när man tar av skyddet efter 6 månader möts man av en inte allt för trevlig syn. Dessutom vill ja ha den helt fri när jag sitter hemma i soffan!

Jag vill ha ett fodral som går att öppna hela vägen runt förutom bakpå så man kan fälla upp det tillsammans med datorlocket. Det ska dessutom finnas "hankar/fållor" att haka fast i skärmen så locket inte trillar bak på bordet när man öppnar datorn.

Det är ofta svårt att se hur fodralet ser ut i verkligheten på olika bilder. Så om någon har ett sånt här fodral får ni gärna berätta var ni har köpt det!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av cawi:

Hur kan ni vilja dölja denna vackra datorn bakom ett sådan skal?

Den blir ännu mer lättsåld när den är *helt* repfri.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Jag kör med denna: http://www.twelvesouth.com/products/bookbook/

Riktigt snyggt och coolt. När den inte används är det bara att ställa den i bokhyllan så försvinner stöld faktorn lite också =p

Så som du förklarar ska det passa perfekt. Det är sådana "hankar/fållor" som gör att skärmen följer med upp med fodralet. Inga som helst problem att plocka ur den hur själva "boken" heller. Är väldigt mjukt innertyg med dämpning. Sen är ytterskalet hårt och stryk tåligt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror jag har vad du är ute efter. Nu sitter inte fodralet på ordentlig och ser därför lite ospänt ut.

Köpt i en apple butik för 400 spänn, fanns i flera modeller och började som billigast på 300kr om du ska ha ett fodral med klammor. Alltså ett fodral som alltid sitter fast, lätt plockas bort och är bra skyddande att ha på när datorn är i en väska.
Lite dyrt men lönar sig i slutändan när den repfria datorn ska säljas. Mitt tips är att du köper en som just är till för MBP 13", inte hittat ett som passar bättre än just det som säljs i apple butik.

Permalänk

Kan du ej sätta i den helt och ta ett kort?

Permalänk
Medlem

Kommer inte den typen av sleeve man aldrig tar av att hindra kylningen av datorn?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk

fläktutgången sitter väl på ovansidan av datorn? Precis under skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

fläktutgången sitter väl på ovansidan av datorn? Precis under skärmen.

Jo men den blåser ju ut under skärmens gångjärn också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jo men den blåser ju ut under skärmens gångjärn också.

Ofta? Det har jag aldrig märkt/känt.

Permalänk
Skrivet av kulboll:

Tror jag har vad du är ute efter. Nu sitter inte fodralet på ordentlig och ser därför lite ospänt ut.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d77d720da6ae_IMAG0023.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d77d70f2d3f3_IMAG0021.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d77d74a5e071_IMAG0027.jpg

Köpt i en apple butik för 400 spänn, fanns i flera modeller och började som billigast på 300kr om du ska ha ett fodral med klammor. Alltså ett fodral som alltid sitter fast, lätt plockas bort och är bra skyddande att ha på när datorn är i en väska.
Lite dyrt men lönar sig i slutändan när den repfria datorn ska säljas. Mitt tips är att du köper en som just är till för MBP 13", inte hittat ett som passar bättre än just det som säljs i apple butik.

Köpte en sån för min 15" idag.
Den sitter typ för tajt, kan nästan inte stänga den.
Hoppas den töjer ut sig lite.