Permalänk
Medlem

Tjejjen hitta en spindel idag :/

kanske inte rätt forum men tjejjen hitta denna lilla krabat när hon städa badrummet. Någon som vet vad det är för sort? Jag tror det är en vanlig husspindel men tjejjen vill veta vad det är för något.

http://www.flickr.com/photos/elixx/5499506873/

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

hur stor är den?

Permalänk
Medlem

Jäklar den ser stor ut:P ( spindeln )

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Ser inte ut som en husspindel iaf?

Fast hittar man spindlar i huset så har man ingen fukt och mögel.
Man bör låta de leva eller städa oftare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vad gör spindeln nu?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd

Kul engelska: "My girlfriend djust found this deep (...)."

OnT: Städa oftare är tipset.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Testa Flashback... Men den ser ut att vara exotisk. Kollat att inge grannarna förlorat sin älskling?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Jag skulle skitit ner mig om jag såg den i mitt rum

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Bara jag som blev sjukt paranoid nu? Kan inte sitta still...

Permalänk
Medlem

spindeln sitter och myser i ett glas vet inte vad jag ska göra med den släpper jag den kommer bara katterna knapra på den, de vart helt vilda när jag visade den.

Den är väl runt 2 cm eller 3 kanske om man skulle sträcka ut den lite.

Tror inte det har med min städning att göra. Jag har bott här i runt 10 år och detta är min första spindel

Funderar på att lubba ner till djuraffären och köpa magots åt den eller så

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Ser ut som helt vanlig husspindel Tegenaria-domestica
Lite allmän info från wikipedia kanske lugnar?

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

spindeln sitter och myser i ett glas vet inte vad jag ska göra med den släpper jag den kommer bara katterna knapra på den, de vart helt vilda när jag visade den.

Den är väl runt 2 cm eller 3 kanske om man skulle sträcka ut den lite.

Tror inte det har med min städning att göra. Jag har bott här i runt 10 år och detta är min första spindel

Funderar på att lubba ner till djuraffären och köpa magots åt den eller så

Fint En sån spindel skulle jag me vilja ha som husdjur, vilket där är mitt råd:P
Köp nått fint till den i djuraffären:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Bara jag som blev sjukt paranoid nu? Kan inte sitta still...

Fan jag är likadan, spindlar o tvestjärtar (Stavning?) gör mig nervös alltså.

OnT:
Men ang sort så ser den inte särskilt exotisk ut, du kan nog vara lugn.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Bara jag som blev sjukt paranoid nu? Kan inte sitta still...

Ja me,,, vilket tur att jag kan springa runt med min surfplatta;P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det är en vanlig husspindel, de kan bli rätt stora i rätt miljö

Permalänk
Skrivet av id_hunter:

Bara jag som blev sjukt paranoid nu? Kan inte sitta still...

Haha nej du är inte ensam, det blev riktigt obehagligt nu, sitter barfota lyfter mina fötter hela tiden i tron att det ska vara en gigantisk spindel som rör vid mig ^^.
Vet många tjejer som får panik när de ser en sån spindel med långa ben deras miner om de skulle se denna skulle vara något

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

om du ger den lite kaffe, kommer de fixa sitt nät snabbare då? (dvs. överklockad spindel höhöhö)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

om du ger den lite kaffe, kommer de fixa sitt nät snabbare då? (dvs. överklockad spindel höhöhö)

Haha överklockad spindel:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det här är på gränsen till hur nördig man kan bli, men tyvärr fungerar spindlar bättre utan kaffe - se bilden från en vetenskaplig studie av koffeins effekt på nätspinnande

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

om du ger den lite kaffe, kommer de fixa sitt nät snabbare då? (dvs. överklockad spindel höhöhö)

Möjligen ge den lite extra spänning i sig, ett 9v batteri borde ju räcka

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Det här är på gränsen till hur nördig man kan bli, men tyvärr fungerar spindlar bättre utan kaffe - se bilden från en vetenskaplig studie av koffeins effekt på nätspinnande
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Caffeinate...

Oj då, inget kaffe till spindeln:(
Får ge han nått annat gött då:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Hej!
Den var väldigt fin den spindeln tycker jag. Har haft i omgångar likande i mitt badrum (gammalt hus), dock inte fullt lika stor.
Många tycker inte om spindlar, men jag har inga besvär av dem. Jag inte så förtjust i flugor, och då är spindlar bra.

En gång fick jag en spindel i örat (hörselgången), det var sjukt irriterande, men det är ett undantag.

Släpp ut den i källarförrådet kanske, om du inte vill ha den i badrummet (vi vill ju inte få en regnig sommar!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bokskorpionen:

Hej!
Den var väldigt fin den spindeln tycker jag. Har haft i omgångar likande i mitt badrum (gammalt hus), dock inte fullt lika stor.
Många tycker inte om spindlar, men jag har inga besvär av dem. Jag inte så förtjust i flugor, och då är spindlar bra.

En gång fick jag en spindel i örat (hörselgången), det var sjukt irriterande, men det är ett undantag.

Släpp ut den i källarförrådet kanske, om du inte vill ha den i badrummet (vi vill ju inte få en regnig sommar!).

Fint,,, jag har helle inte nått problem med spindlar, men har inga i min lägenhet ( har endast haft silverfiskar, inte lika trevliga ).
Fast jag skulle haft den i en burk eller liknande, så man vet vart den håller hus:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bokskorpionen:

En gång fick jag en spindel i örat (hörselgången), det var sjukt irriterande, men det är ett undantag.

Förlåt men det där gjorde min dag

Hur kom den in där? När du sov?

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Usch vilken snuskig jävel!

Och det där med att huset inte har mögel/fukt är bara skitsnack Jag har mögel i källaren, och jag har massvis med spindlar där.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Äcklig, kasta in den i nätagget. Skämt åsido, jag ryser när jag ser den där spindeln, tänk dig att vakna upp med den på näsan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem

haha skulle ta ett par foton på den igen och den gick in i last stand och börja veva med armarna (därav oskärpan)

Den börja spy ut massa vätska ur ändan och slog med armarna och lade sig på rygg och dog haha.

http://www.flickr.com/photos/elixx/5500337200/

Edi: nu är den upp and running igen btw. Tror den fejka

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

haha skulle ta ett par foton på den igen och den gick in i last stand och vörja veva med armarna (därav oskärpan)

Den börja spy ut massa vätska ur ändan och slog med armarna och lade sig på rygg och dog haha.

http://www.flickr.com/photos/elixx/5500337200/

Edi: nu är den upp and running igen btw. Tror den fejka

Jävla rolig spindel.
Den kanske beter sig så för att den är i en burk?
Kanske inte mår bra av det, men jag är ju ingen expert:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jävla rolig spindel.
Den kanske beter sig så för att den är i en burk?
Kanske inte mår bra av det, men jag är ju ingen expert:P

den ligger inte i en burk längre den ligger på ett fat dock har den inte så bra sug i labbarna för den kan iten klättra över kanten

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

den ligger inte i en burk längre den ligger på ett fat dock har den inte så bra sug i labbarna för den kan iten klättra över kanten

Haha smidigt:P
Har du några framtidplaner för det lilla krypet?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |