Permalänk
Medlem

Netbook 2011...

Va inne och spanade på prisjakt och hittade denna netbook: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=831066

Vad tror ni om denna är den bättre än intels atom n550?

länkar till en recension om Aspire 522: http://techreport.com/articles.x/20415/1

Permalänk
Medlem

Intressant
Hittade lite om dem, det kanske kan vara till din hjälp:
http://www.guruht.com/2011/01/amd-fusion-c-50-apu-vs-intel-at...

Permalänk
Medlem

Är själv på g att köpa en netbook och det verkar som en netbook med E350 är bästa valet iaf för mina behov.
Leonovo X120e med amd E-350 eller HP's Pavilion dm1z Fusion men även asus har en netbook med E-350.

jag ska försöka få tag i en leonovo den kostar mer men har en matt skärm vilket är trevlig på sommaren när man är ute och seglar med båten synd bara att den inte verkar komma till sverige.

Här är en review http://techreport.com/articles.x/20512 på dm1z.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du tar en svängom till Media Markt, Elgiganten etc för att testa alla netbooks på plats. Vissa Touch Pads är ganska värdelösa, plastiga tröga knappar etc.

Permalänk
Medlem

Är inte så mycket för tuchpads men leonovos skulle tydligen vara helt ok enligt ett par st reviews stort plus är att den går att stänga av med en knapp vilket är nice när man bara ska skriva och vill vila händerna.

Synd bara att den inte kommer till sverige verkar det som så blir svårt att testa ska kolla närmare på priser till veckan skiljer det mycket så blir det nog en av dom andra och då kan man kolla på dom i butik.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja den här Acern verkar intressant. Jag har en A110 (deras första) som lade av för något halvår sen. Börjar känna ett behov av en netbook igen.
Drömmen vore en Toshiba AC100 om det fanns fullt stöd för ett vettigt netbook-OS (GNU/Linux, inte Android). Men nu är det inte så väl, verkar inte finnas något för min smak. Så måste jag ändå köpa en tyngre dator får den ju som den här har lite högre skärmupplösning. Hoppas på att den inkommer snart...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag gick och köpte en liten rosa sak till frugan på netonnet, impulsköp; Aspire One Happy med dual Atom N550. För priset 2495:- kan man inte begära så mycket, men den är inte illa alls! 250GB HD, tyvärr bara 1GB RAM och det verkar inte gå att få upp till 2GB. Pekplattan är sisådär men tangentbordet riktigt bra för å vara så kompakt. Största halleluljan var å få avinstallerat medföljande Macaffee internet security och köra på security essentials istället.. det var som å uppgradera datorn med en SSD och 2GB RAM istället!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag gick och köpte en liten rosa sak till frugan på netonnet, impulsköp; Aspire One Happy med dual Atom N550. För priset 2495:- kan man inte begära så mycket, men den är inte illa alls! 250GB HD, tyvärr bara 1GB RAM och det verkar inte gå att få upp till 2GB. Pekplattan är sisådär men tangentbordet riktigt bra för å vara så kompakt. Största halleluljan var å få avinstallerat medföljande Macaffee internet security och köra på security essentials istället.. det var som å uppgradera datorn med en SSD och 2GB RAM istället!

Det går att uppgradera med mer RAM. Jag bytte precis ut 1GB stickan i min till en 2GB efter ett relativt enkelt ingrepp. Ska lägga upp en kort guide.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP