Permalänk

Steam Cloud

Så jag har förstått det så sparar steam alla filer i ett så kallat "Cloud" Vilket gör att dina sparfiler lagras online så du inte behöver spela om ett spel ifall din dator blir överkörd av en ångbåt...

MEN! nu när jag installerade steam i en annan burk och hämtade hem mitt fallout new vegas så var inte spar filerna där oO? hur får jag dit dom :D?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte hur det är i New Vegas, men i vissa spel måste du trycka på en knapp och spara manuellt till molnet, sparfilerna synkas alltså inte automatiskt i dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojjoplopp:

Så jag har förstått det så sparar steam alla filer i ett så kallat "Cloud" Vilket gör att dina sparfiler lagras online så du inte behöver spela om ett spel ifall din dator blir överkörd av en ångbåt...

MEN! nu när jag installerade steam i en annan burk och hämtade hem mitt fallout new vegas så var inte spar filerna där oO? hur får jag dit dom :D?

De stängde av New Vegas synken för att den var buggig av någon anledning. Vill jag minnas.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra, de synkas inte automatiskt utan sparas på din dator... Lärde mig detta om Vegas förra veckan när jag trodde min save var online. Så nu vars den borta efter att jag formaterat :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

den synkar ju oftast inställningar - keybindings - grafik - ljud

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk

Fyfan för det erdraug!

Doh! Får jag leta rätt på den andra burken och sparka igång den då :/ sigh

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-