Trådlöst-spelande strular till nätverk!?

Permalänk

Trådlöst-spelande strular till nätverk!?

Hej jag har för ett tag sedan köpt mig ett Xbox 360 S (den slimmade versionen), och nu är det så att när jag stänger av konsolen så stängs hela nätverket ner. Nätverket ligger nere ett tag innan det återupprättar sig själv igen.

Vad beror detta på? Tycker detta verkar väldigt knepigt, och ganska tråkigt då man inte kan byta från Xbox till dator utan ett stor avbrott. Dessutom så finns det andra i kåken som inte blir så glad utav det hela....

Min router är en D-Link DKT-410. Vet inte om det är den som felar, men jag har då aldrig stött på något liknande förrän jag fick mitt Xbox.....

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem med min D-LINK under en tid. jag kunde inte ha igång 2 enheter på nätverket samtidigt så det jag gjorde var att köpa en ny router.

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 60D - Canon 50mm 1.8 - Tamron 70-200

Permalänk
Skrivet av ZlicEE:

jag hade samma problem med min D-LINK under en tid. jag kunde inte ha igång 2 enheter på nätverket samtidigt så det jag gjorde var att köpa en ny router.

Alltså jag kan ha flera enheter på nätverket utan några som helst problem, det är bara att när jag stänger av xbox, så dör nätverket vissa gånger...

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind