Permalänk
Medlem

Fix badrumsgolv

Jag ska sälja lägenheten och tänkte därför fixa upp lite mindre fel här och var innan försäljningen. Ett sådant är två ställen i badrumsgolvet där en bit av fogen lossnat:

Jag har aldrig lagt ett golv och har minimal koll på byggvaror, men det känns lite för litet för att kalla in en hantverkare. Om jag vill fixa detta, är det bara att köpa lite fogmassa någonstans och klämma in i hålet och låta torka? Skulle nåt sånt här funka, eller ska man ha något särskild typ?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152253057

Permalänk
Avstängd

Be en hantverkare fixa det för bästa resultat.:D Ett så litet arbete kan ju inte kosta mycket?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv

det du länkar till liknar med silikon än fog... ring en firma och fråga om de kan fixa det för en wienerlängd eller liknande.... Jag kan nästan lova dig att det går bra

Permalänk
Medlem

Lägg i lite husfix & dutta med lite färg sen så blir det fint.

Permalänk
Medlem

Kommer ju kosta mer för hantverkaren att köra dit än att laga det... Dom lär ju inte köra dit gratis.

EDIT: blev en konstig mening...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

EXTREMT ENKELT att fixa! köp ljusgrå fog(antar att det är hård fog och inte mjuk?) och blanda upp det köp också en billig svamp som ska jämna ut fogen. Applicera med en gummiskarapa(det finns ett billigt set på kakelavdeleningen på alla större bygghandelställen) och jämna efter några minuter ut det med svampen. Låt sedan torka en stund och storka av plattorna omkring så att det inte sätter sig för tjockt lager fog på plattorna. Det blir jobbigare att torka bort det om det härdar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!
Japp det är hård fog. Något tips på bra fog att köpa, märke/typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

Tack för tipsen!
Japp det är hård fog. Något tips på bra fog att köpa, märke/typ?

Nja ta valfri som finns på en bygghandel bara. Inte så noga.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Fixa för guds skull en fog i samma färg. klåparna som gjorde mitt badrum hade nog 2 olika sorter så i duschdelen har jag ljus fog och mörkare i resten.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.