xlive.dll saknas (GTA IV)

Permalänk
Medlem

xlive.dll saknas (GTA IV)

Tja!

Jag omformaterade min dator igår (W7). Sparade över lite spel på en annan hårddisk bland annat GTA innan jag gjorde det.

När jag sedan ska starta spelet står det "E:\Spel]\EFLC\GTA IV\xlive.dll is either not designed to run on Windows or it contains an error." Jag har köpt äkta GTA IV med äkta nycklar från Spelbutiken.

Har du haft samma problem och hur löste du det i så fall?

Med vänlig hälsning Jacob

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit

Permalänk
Medlem

bara installera om, fungera sällan att spara spel eller program genom att bara spara mappen när man installerar om
edit: installera om spelet dvs xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Installera Live.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör du inte online så kan du köra det här(den har asi trainer loader inbyggt)
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=388658

Permalänk
Medlem

@ Pucko 97

Jag kan testa detta, tackar!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit

Permalänk
Medlem

De flesta nyare spel lägger väl gamesave i mina dokument ändå, så har du fromaterat kan det vara borta redan. 'annars letar du upp mappen dina gamesave ligger i och kopierar öer eftar att du intallerat spelet och startat det en gång (vissa spel skapar inte spar och settingsfiler innan första starten).

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

GTA IV sparfilerna läggs tyvär inte i mina dokument utan AppData\Rockstar..

Oavsett, om disken/OS'et är formaterad/ominstallerat så kan det vara kört.

Permalänk

brukar krävas rätt mycket pillande att få igång gamla savegames från GTA IV. Man måste ofta starta ett nytt spel, spara det och sen byta ut sparfilerna

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasXpress:

brukar krävas rätt mycket pillande att få igång gamla savegames från GTA IV. Man måste ofta starta ett nytt spel, spara det och sen byta ut sparfilerna

Min förra post fixar detta.