Permalänk

Intel i5 problem

Hejsan.

Jag har fått problem med min processor efter jag rensa datorn för någon dag sedan.
Mitt system:
XFX Radeon 4770
Asus P7P55D Pro
Intel i5 Processor
Corsair Dominator 4gb
Samsung 1TB

Känns inte som att den arbetar öht, i spel som t.ex. Call of Duty 2 och Call of Duty 4 så ligger jag på 30-40 fps och allt i allmänt känns trögt.
En annan grej, testade att göra Windows Rating, då fick processorn 2.8(!) i betyg. Innan låg den på 7.4.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1691060

Vad betyder det?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du borde öppna locket å spana ifall cpu-fläkten sitter löst

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Rensat som i ominstallation, eller städning i datorn? Klassiker är väl att glömma installera Chipset. Sen fläkten/sladdar som kommit lös. Taskiga syskon som stulit dina delar?

Permalänk

Rensat som i ominstallation. Har installerat chipset o allt sitter som det ska. Konstiga är att jag installerade först windows XP o då var det inga problem förrens jag uppdaterade en grafikdrivrutin. Efter det har processorn och ljudet krånglat. lLjudet har jag dock fixat.

Permalänk
Medlem

Installera om chipset. Låter som grafik drivaren korrumperade den på något sätt.

Permalänk

löste problemet. Fick byta kylpasta, gjorde susen. tusen tack till alla råd!